Citat:
Ursprungligen postat av mouchoir
Puffar tråden!
Har exakt samma problem som TS. Irriterar mig som fan. Hörlurarna är det inget fel på, vilka hörlurar eller högtalare (inkluderar datorns egna högtalare!) jag än använder så kommer det ett "skrikande missljud" från datorn, som låter olika beroende på vad datorn gör, t.ex. om jag rör på musen, minimerar ett fönster eller sätter igång något program.
Ljudet är lika starkt hur jag än vänder och vrider på både datorns egna ljud och högtalarnas ljud. Min dator är en stor laptop från Asus, ett år gammal.
Kanske en n00bfråga, men vart sätter man en sån där som du länkade till? Hur ska den rymmas in i en laptop?!
Ack vad fint det är att kunna se citerade inlägg, annars hade jag aldrig hittat hit.
För att svara på din fråga: Den ryms inte i en laptop. Den är inte avsedd för datorbruk egentligen. Du behöver en kabel med 3,5 mm telehane som förgrenas till två RCA-hanar. Dessa pluggar du in i boxen. För att få ut ljudet vid användning av det dyrare filtret behövs en kabel med två RCA-hanar som går ihop till en 3,5 mm telehona. Vid användning av den billigare krävs två RCA-honor till en telehona.
Dock är jag inte alls säker på att det fungerar eftersom missljudet uppstår även med lurar. Hörlurar har ju ingen extern strömförsörjning och har därför samma jordnivå som datorn. Men det skadar ju inte att testa, Kjell & Co brukar vara ganska generösa med återköp.