2008-04-30, 10:44
Medlem
Hejsan, nu är det så att jag hade tänkt skoja med min polare genom skolans mail!

Jag vet en sida som heter http://www.frimail.net där man kan skicka mail från och vem man vill!

Detta fungerade från början (provade för kanske 2 veckor sedan). Då jag prova skicka till min ena kompis som testning! Däremot nu när jag provade på mig själv och till min andra kompis och kompisen jag testade på innan, så fungerade det inte!

Inget mail kommer, men det funkar från andra mail som t.ex hotmail o.s.v!

Så jag undrar vad som kan vara fel? Om dem har blockat sidan på något sätt? och om jag isåfall kan göra någon bakväg i detta eller använda en annan sida?

Att skicka frimail.net mails till hotmail och andra mails funkar utmärkt!
Men inte just att skicka till våra skolmails som är typ användarnamnet@edu.lulea.se
Citera
2008-04-30, 10:44
Medlem
cammos avatar
Skolans mailserver har troligen stoppat mail därifrån, finns inte mycket du kan göra.
Citera
2008-04-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Skolans mailserver har troligen stoppat mail därifrån, finns inte mycket du kan göra.

Jaså, men om jag hittar ett ny sida som fungerar ungefär som frimail.net!? Eller kanske om jag lyckas göra ett eget från nå SMTP server!? :S
Skaj u gå i Visual Basic.. Om ni har några bra och lätta tutorials kan ni ju skicka Helst på svenska om ni hittar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in