2008-05-07, 21:32
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Om du läser denna i ljuset av andra saker Jesus säger om vem han lyder:
Matteus 16
21 Från den tiden började Jesus förklara för sina lärjungar att han måste gå till Jerusalem och lida mycket genom de äldste och översteprästerna och de skriftlärda och att han måste dödas och på tredje dagen uppväckas.

Jesus säger alltså detta, sen så läser vi vem Jesus lyder.
Joh 12:49
Ty jag har inte talat av mig själv, utan Fadern som har sänt mig har befallt mig vad jag skall säga och tala.

Men du menar du alltså att han går sin egen väg utan Guds hjälp. Det som jag nämner ovan från Joh 12:49 stämmer ju inte överns med din tes isf?

Kommentar?
Svara på frågorna!
Citera
2008-05-07, 21:41
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Svara på frågorna!
Allt det du säger har sitt svar i dem citaten. Upp till dig kommentera.
Citera
2008-05-07, 21:47
Medlem
Dags avatar
Citat:
Allt det du säger har sitt svar i dem citaten. Upp till dig kommentera.
Du vill alltså inte svara på frågorna. Nähä. Ja du kan väl inte, som vanligt.
Citera
2008-05-07, 21:49
Avslutad
Citat:
Jesus kan inte dö för din synd. .

Tydligen kunde han det..
Citera
2008-05-07, 21:57
Medlem
Citat:
Nej du har rätt, det är inte lätt att förstå det. men jag förstod det utan att ha läst bibeln den dagen då jag mötte Jesus. I Guds närhet förstår vi vad synd är.
Ursäkta mig, men det där var nog det svagaste svaret jag hört på länge. Du har helt enkelt inte en blekaste aning och tar till samma "förståelse" kort som Nutid brukar göra när det blir lite för svårt. Du vet helt enkelt inte, och bryr dig inte, säg det bara så det är fine, det handlar om tro ändå.

Citat:
Ja det kan man ju förstås fråga sig. Det är ju såklart ett mänskligt påfund att ha kors i kyrkorna. Ingen som stöds i skriften.
Kristendomen är självklart ett mänskligt påfund, no argue here.

Citat:
Han gör det som människa, med en människas svagheter. Där ligger triumfen.

Man skall inte glömma att Jesus också var av kött vilken innebär att han går igenom samma köttsliga prövningar som vi gör. Vilket innebär att han skulle kunna välja köttets väg han också.
Vi ser flera tilfällen där Jesus verkligen har det svårt, och måste kämpa och hålla ut i bönen.
Nej, människan är inte svag, hon är oerhört stark, rent ut sagt gudomlig, om hon väljer det.

Citat:
Jesus avstår det gudomliga som människa. Han låter den helige ande leda honom i allt han gör. Om anden leder Jesus till döden, då är det Guds vilja.
End of discussion.
Var säger han att han avstår det Gudomliga? Han är upplyst, han återbringar döda människor till liv och du säger att han avstår? Skulle han avstå vore ju läran totalt värdelös eftersom det är det gudomliga vi vill nå, inte det mänskliga och världsliga som vi redan lever i. Jesu offer, om han är Gud, är att födas som människa, leva som människa, inte dö som människa. Döden är bara frigörelse från kroppen.
Citera
2008-05-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
I ain't afraid of your Yahweh
I ain't afraid of your Allah
I ain't afraid of your Jesus
I'm afraid of what you do in the name of your God

I ain't afraid of your churches
I ain't afraid of your temples
I ain't afraid of your praying
I'm afraid of what you do in the name of your God

Rise up to your higher power
Free up from fear, it will devour you
Watch out for the ego of the hour
The ones who say they know it
Are the ones who will impose it on you

http://unionsong.com/u202.html
mp3

Du gillar att prata i gåtor, om du vet något jag inte vet så är du skyldig att säga det annars, kommer min själ utkrävas dig, kristen teologi...
Citera
2008-05-07, 22:06
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twinsen
Du gillar att prata i gåtor, om du vet något jag inte vet så är du skyldig att säga det annars, kommer min själ utkrävas dig, kristen teologi...

Jag kan något som inte du kan, jag kan pinka rakt fram
Citera
2008-05-07, 22:30
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Du vill alltså inte svara på frågorna. Nähä. Ja du kan väl inte, som vanligt.
Allt som du säger kan sammanfattas med detta. För det bevisar att hela din tes är fel.

Om du läser denna i ljuset av andra saker Jesus säger om vem han lyder:
Matteus 16
21 Från den tiden började Jesus förklara för sina lärjungar att han måste gå till Jerusalem och lida mycket genom de äldste och översteprästerna och de skriftlärda och att han måste dödas och på tredje dagen uppväckas.

Jesus säger alltså detta, sen så läser vi vem Jesus lyder.

Joh 12:49
Ty jag har inte talat av mig själv, utan Fadern som har sänt mig har befallt mig vad jag skall säga och tala.
Senast redigerad av SleepaZ 2008-05-07 kl. 23:04.
Citera
2008-05-07, 22:37
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Ursäkta mig, men det där var nog det svagaste svaret jag hört på länge. Du har helt enkelt inte en blekaste aning och tar till samma "förståelse" kort som Nutid brukar göra när det blir lite för svårt. Du vet helt enkelt inte, och bryr dig inte, säg det bara så det är fine, det handlar om tro ändå.
Nej det behärskar jag inte efter mina 10 mån som kristen än iaf
Framgick inte det i det förra inlägget?

Citat:
Han är upplyst, han återbringar döda människor till liv och du säger att han avstår? Skulle han avstå vore ju läran totalt värdelös eftersom det är det gudomliga vi vill nå

När det sker mirakel som helanden då är det genom tron detta sker. Och Jesus säger att vi skall utföra sådant också med trons kraft:
Joh 14:12
Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern.

Citat:
Var säger han att han avstår det Gudomliga?
Hela prövningen som Jesus gör öknen handlar om detta. Djävulen vill få honom att förvandla stenar till mat tex..

Senast redigerad av SleepaZ 2008-05-07 kl. 22:49.
Citera
2008-05-08, 01:01
Medlem
Citat:
Nej det behärskar jag inte efter mina 10 mån som kristen än iaf
Framgick inte det i det förra inlägget?
Jo det framgick, men nästan gång skriv inte att du förstår då istället för svamla. Eller så redogör klart och tydligt varför den kristna Guden är oförmögen att förlåta sin egen skapelse utan att låta sin son lida tortyrdöden.

Citat:
När det sker mirakel som helanden då är det genom tron detta sker. Och Jesus säger att vi skall utföra sådant också med trons kraft:
Joh 14:12
Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern.
Så du tror på allvar att det inte hade någonting med Jesus gudomlighet att göra? Hela hans projekt måste ha varit i onödan, eftersom ingen efter honom lyckats återuppväcka en död med bara tron.

Citat:
Hela prövningen som Jesus gör öknen handlar om detta. Djävulen vill få honom att förvandla stenar till mat tex..
Han förvandlar vatten till vin och skapar bröd från ingenstans och vandrar lite på vattnet. Djävulen vann alltså?
Citera
2008-05-08, 01:17
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Så du tror på allvar att det inte hade någonting med Jesus gudomlighet att göra? Hela hans projekt måste ha varit i onödan, eftersom ingen efter honom lyckats återuppväcka en död med bara tron.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Smith_Wigglesworth

Citat:
Han förvandlar vatten till vin och skapar bröd från ingenstans och vandrar lite på vattnet. Djävulen vann alltså?
Visst är han en förebild i vad tron kan göra. Petrus gick med på vattnet i tron, dock en liten stund. Läs i apostlagärnigarna om det mirakel som Petrus och Johannes utförde med trons kraft.
Citera
2008-05-08, 01:38
Medlem
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Smith_Wigglesworth
Ho ho, ja det kan ju aldrig varit en pingstvän som skrivit den sammanfattningen

Citat:
Visst är han en förebild i vad tron kan göra. Petrus gick med på vattnet i tron, dock en liten stund. Läs i apostlagärnigarna om det mirakel som Petrus och Johannes utförde med trons kraft.
Testa din tro och vandra lite på vattnet imorgon och berätta gärna hur det gick. Vilka mirakel har du setts utföra? Jag såg en kvinna sågas i två bitar och sedan sattes ihop efteråt. Helt otrolig...prisa Gud!

Väntar fortfarande på en förklaring varför den kristna Guden är tvungen att döda sin son för att kunna förlåta sin skapelse. Kan någon kristen förklara detta med en uns logik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in