2008-04-29, 23:43
Medlem
Alimamas avatar
Käraste Flashback.

Jag har under kvällen försökt fixa en e-legitimation på kort genom Nordea. Till min hjälp har jag en Nordea NCR1 kortläsare, ett Nordea VISA-kort samt en dator som körs med MS Windows Vista 64. Problemen dyker upp när jag ska installera drivrutinerna till kortläsaren. Först får jag ett meddelande där det står någonting i stil med att upphovsmannen till drivrutinerna inte kan verifieras, varpå jag självfallet väljer alternativet "Skiter la jag i, installera ändå!" såsom brukligt är. So far so good kan man tycka, men sedan jag gjort detta, startat om datorn och pluggat in kortläsaren fick jag ett meddelande som sade någonting i stil med att "This version of windows does not allow unsigned drivers".

Jag har testat köra kommandot
Kod:
bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS
och jag har sedan dess inte fått meddelandet som sade någonting i stil med "This version of windows does not allow unsigned drivers", men det vill fortfarande inte fungera. I enhetshanteraren står att läsa:
Citat:
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

Har någon fått denna setup att fungera? Har någon förslag på hur man ska gå vidare med problemet?
Citera
2008-11-19, 14:28
Medlem
Ett väldigt sent svar på detta, men jag råkade ut för detta idag och lösningen på detta med Vista X64 är att innan datorn botar, tar man o trycker F8, sedan "Inaktivera krav på signering av drivrutin" då funkar det...

Till andra som ev. råkar ut för detta problem.
Citera
2008-11-19, 14:43
Medlem
Kommer med ett sent inlägg jag med, då Vista 64 och osignerade drivare är på tapeten. Detta kan kanske vara värt att testa.

Saxat från Vista Tips:

Citat:
Stäng av kravet på drivrutinssignering i Vista x64 permanent
Sedan en tid tillbaka kräver Microsoft att man i 64-bitarsversionen av Windows Vista alltid kör med signerade drivrutiner. Detta är en säkerhetsåtgärd för att se till att inga skadliga program installerar drivrutiner på datorn. Det har tidigare gått att stänga av funktionen permanent men numera krävs alltid att man före Vista börjar laddas trycker F8 och väljer att stänga av kravet på drivrutinssignering. På Ngohq har man kommit på ett sätt att gå runt detta för att permanent stänga av kravet på drivrutinssignering. Tänk dock på att när du gör detta så är det en försämring i säkerhet. Programmet och mer information finns på länken nedan. » www.ngohq.com/home.php?page=dseo
Citera
2008-12-27, 00:30
Medlem
SirKnasens avatar
Testade det där dseo programmet men måste göra fel för får det inte permanent. Funkar bara i testingmode så när jag stänger av testingmode så vägrar dosan fungera. Samma sak med F8 tippset, måste trycka F8 vid varje start. Någon som fått det att fungera permanent?
Vad säger Nordea? Är det så svårt att få sin drivrutin signerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in