Käraste Flashback.
Jag har under kvällen försökt fixa en e-legitimation på kort genom Nordea. Till min hjälp har jag en Nordea NCR1 kortläsare, ett Nordea VISA-kort samt en dator som körs med MS Windows Vista 64. Problemen dyker upp när jag ska installera drivrutinerna till kortläsaren. Först får jag ett meddelande där det står någonting i stil med att upphovsmannen till drivrutinerna inte kan verifieras, varpå jag självfallet väljer alternativet "Skiter la jag i, installera ändå!" såsom brukligt är. So far so good kan man tycka, men sedan jag gjort detta, startat om datorn och pluggat in kortläsaren fick jag ett meddelande som sade någonting i stil med att "This version of windows does not allow unsigned drivers".
Jag har testat köra kommandot
Kod:
bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS
och jag har sedan dess inte fått meddelandet som sade någonting i stil med "This version of windows does not allow unsigned drivers", men det vill fortfarande inte fungera. I enhetshanteraren står att läsa:
Citat:
Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)
Har någon fått denna setup att fungera? Har någon förslag på hur man ska gå vidare med problemet?