• 1
  • 2
2008-04-29, 22:33
Medlem
Chanseys avatar
Dock helt värdelöst för oss med "personal accounts". Säg till om ni får igång nickname-funktionen...existerar inte för mig!!

http://www.microsoft.com/mac/product...r/default.mspx
Citera
2008-04-29, 22:51
Bannlyst
Jag fattar inte hur Microsoft överlevt så länge, och fortsätter expandera. Varenda mjukvara från det företaget är en ostabil katastrof. Vad sysslar de med? Testade installera Messenger på alla mina Macar, eftersom världen är grundlurad och alla har MSN...varenda dator jag har lyckades Messenger krascha.

Citera
2008-04-29, 23:11
Bannlyst
Kan tänka mig att det fungerar lika kasst som gamla versionen.. Blir verkligen illamående så fort jag kommer i kontakt med Microsofts mjukvaror! Datorn blir ju det också :P
Tack Adium för att du finns
Citera
2008-04-29, 23:11
Medlem
torrenttobbes avatar
Visste inte att nån körde nånting annat än adium, helt jävla överlägset, förutom filöverföringen
Citera
2008-04-29, 23:15
Medlem
Durkslags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ★★★
Jag fattar inte hur Microsoft överlevt så länge, och fortsätter expandera. Varenda mjukvara från det företaget är en ostabil katastrof. Vad sysslar de med? Testade installera Messenger på alla mina Macar, eftersom världen är grundlurad och alla har MSN...varenda dator jag har lyckades Messenger krascha.
Då måste det vara något fel på alla dina datorer. Du kan prova att fråga om hjälp här på forumet om hur man fixat det.

Du tycker inte själv att du är aningen trångsynt?
Citera
2008-04-29, 23:21
Medlem
AdamJ5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Visste inte att nån körde nånting annat än adium, helt jävla överlägset, förutom filöverföringen
Det är där Papaya kommer in i bilden
Citera
2008-04-29, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Har inte haft några värre problem med den.. Inte värre än med Messenger på PC. Det är ju ett fruktansvärt långsamt protokoll, tycker aldrig det går fort. Man har ju aldrig någonsin orkat skicka film över MSN?
Citera
2008-04-29, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Då måste det vara något fel på alla dina datorer. Du kan prova att fråga om hjälp här på forumet om hur man fixat det.
Jag klarar utmärkt att fixa det själv, men att Messenger skulle lyckas krascha tre helt olika Macar (Air, MBP och Mac Pro) indikerar ju ganska tydligt att det är mjukvaran det är fel på, inte mina datorer.

Citat:
Du tycker inte själv att du är aningen trångsynt?
Om jag aldrig haft eller använt mjukvara från ett visst företag som är stabilt eller genomarbetat så är det knappast jag som är trångsynt. Jag önskar jämt och ständigt att Microsoft ska komma med stabil programvara, eftersom man är så illa tvungen att komma i kontakt med deras produkter i den här världen...så jag bestämmer mig inte på förhand att det är dåligt. Tvärtom så går jag alltid in i ett Microsoftprogram med inställningen att det kommer vara bra. Något annat ska man inte behöva förvänta sig från ett av världens största företag.

Tänk om Panasonic gjort TV-apparater som ständigt slocknar och får konstiga distortioner, det hade varit katastrof. Tänk om splitternya Mercedesbilar ständigt lagt av och gått sönder, det hade varit katastrof. en Microsoft kommer undan med vad som helst.
Citera
2008-04-30, 00:24
Medlem
Vilken besvikelse. Bara företag som kan använda den största "nyheten" , nämligen video och ljud. Varför inte låta alla ha användning av funktionen.
Sen är ju designen löjligt omacig, tycker jag!
Tacka vet jag Adium.
Citera
2008-04-30, 11:28
Bannlyst
Citat:
Tänk om Panasonic gjort TV-apparater som ständigt slocknar och får konstiga distortioner, det hade varit katastrof. Tänk om splitternya Mercedesbilar ständigt lagt av och gått sönder, det hade varit katastrof. en Microsoft kommer undan med vad som helst.

Msn är GRATIS, ingen tvingar dig att använda det, finns alternativ, t.ex bitlbee.
Citera
2008-04-30, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Msn är GRATIS, ingen tvingar dig att använda det, finns alternativ, t.ex bitlbee.
Det är int emindre struligt för att det är gratis. Microsoft har ju gjort ett bra jobb i att övertyga halva världen att använda MSN, och i sjunde inkarnationen kan man ju iallafall begära någorlunda stabil programvara.
Citera
2008-04-30, 13:27
Medlem
datajesuss avatar
Citat:
Det är int emindre struligt för att det är gratis. Microsoft har ju gjort ett bra jobb i att övertyga halva världen att använda MSN, och i sjunde inkarnationen kan man ju iallafall begära någorlunda stabil programvara.

jag har dragit det ganska långt.. många av mina kontakter har ju icq/qq eller xmpp/jabber baserade konton utöver msn vilket är skönt. personligen förstår jag inte vad i hela helvete folk använder detta inferno av blinkande saftblandare, enorma smileys, vibbar, ronkningar, webcamz-lolz0rz och allt de nu heter.

hoppa över till jabber istället. inte nog med att man slipper microsofts skräp, man är ju oftast nät-oberoende! om man har polare på tex jabber.se, jabber.com, gmail, walla och några andra så finns ingen anledning till att ha "massa konton" utan alla kan givetvis snacka med varann. nått som inte enns fungerar internt på microsofts msn nät

dock visar det ganska snabbt vilken typ av iq-nivå som användaren besitter med msn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in