Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-30, 14:27
Medlem
Celerons avatar
Här är en liten uppdatering:
http://www.bt.se/nyheter/svenljunga/kande-artisten-slapptes---br-men-misstankarna-kvarstar(611695).gm

Att som någon skrev om att han "bara röker gräs idag" tycks inte stämma.
Citat:
Mängden amfetamin var så pass stor att den låg avsevärt över gränsen för ringa narkotikabrott.
Senast redigerad av Celeron 2008-04-30 kl. 14:30.
Citera
2008-04-30, 15:20
Medlem
Memas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Brukar du gå på teater?

Om inte så är det inte konstigt att du inte känner till honom. Det är mest rödhåriga rödvinsvänster-tanter i 45 års åldern som känner till honom..

Jag känner mycket väl till FW. Uppfyller trots detta inte fullt ut din bild av kvinnor som gillar honom.

- Tant (tydligen...)
- 45 år
- Gråhårig - och är nöjd och stolt över färgen. Skulle aldrig färga håret.
- Varit nykterist i hela mitt liv.
- Ligger mer åt blått än rött politiskt även om jag inte engagerar mig politiskt.

Men tråkigt att han inte lyckats hålla sig borta från skiten. Men ska man hålla sig ren ska man nog inte umgås med langare - så enkelt och så svårt är det
Senast redigerad av Mema 2008-04-30 kl. 15:23.
Citera
2008-04-30, 15:41
Medlem
diemydarlings avatar
Det var ju bara ett försök av moderator att skämta. Vadå synd att han inte lyckats hålla sig ifrån... Vet du att det var hans avsikt?
Citera
2008-04-30, 15:42
Medlem
Freddy borde få gräs och speed legalförskrivet.
Han och HL var de enda som gjorde Gbg. besöken uthärdliga på den tid när man själv rockade hårt
Citera
2008-04-30, 16:20
Medlem
Memas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Det var ju bara ett försök av moderator att skämta. Vadå synd att han inte lyckats hålla sig ifrån... Vet du att det var hans avsikt?

Visst fattade jag att det var ett skämt. Därför skämtade jag tillbaka och underströk detta med tre glada smilisar för att förstärka att det inte var några sura miner från en 45-årig tant

Har bara fått intryck i intervjuer med FW att han försökt hålla sig fräsch. Men jag kan ha missuppfattat det hela. Du kanske vet mer om det.
Citera
2008-04-30, 16:28
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mema
Visst fattade jag att det var ett skämt. Därför skämtade jag tillbaka och underströk detta med tre glada smilisar för att förstärka att det inte var några sura miner från en 45-årig tant

Har bara fått intryck i intervjuer med FW att han försökt hålla sig fräsch. Men jag kan ha missuppfattat det hela. Du kanske vet mer om det.
Vill man hålla sig fräsch efter 40 så är tjack absolut inget dåligt alternativ. Men hade det varit en 18åring som frågat hade jag tagit kontakt med deras föräldrar.
Citera
2008-04-30, 16:33
Medlem
deepdivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Då kan du ju fråga din goda vän varför kvällens föreställning är inställd? Han har erkänt att han hade droger i bilen, därför är han släppt. Förmodligen för att han hade litet innehav och i väntan på domstol?

"Samtliga gripna anhölls under gårdagen, men rockmusikern och hans hustru släpptes strax före 17 i går eftermiddag."

Undrar hur det e med sanningshalten har....
Citera
2008-04-30, 17:59
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mema

Storyn om herr Wadlings introduktion till droger är väl den att han någon gång tackade gud för att han snubblade över sin första holk (eller speed, eller vad det nu var) i hyfsat unga år, utan vilken han hade fortsatt sitta och vegetera i ett isolerat tillstånd av grav autism. Eller något ditåt. Så om han har fortsatt självmedicinera är det kanske inte så underligt.
Citera
2008-04-30, 18:27
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercast
ÄR jag den enda på PB som inte har en susning vem FW är?
http://www.youtube.com/watch?v=Lib6fTLxizE
Citera
2008-04-30, 18:28
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frugimmel
Storyn om herr Wadlings introduktion till droger är väl den att han någon gång tackade gud för att han snubblade över sin första holk (eller speed, eller vad det nu var) i hyfsat unga år, utan vilken han hade fortsatt sitta och vegetera i ett isolerat tillstånd av grav autism. Eller något ditåt. Så om han har fortsatt självmedicinera är det kanske inte så underligt.
Jo visst är det så. kunde inte själv utrycka hur jag kände i de förvirrande åren, har inte ens haft behov att tänka tillbaka. Så jag kan lugnt säga att utan tjack hade det varit så mycket mer självmord/mord och dylikt bland oss trygga Svenskar. När jag drog min första lina vart jag så medveten, kunde se mig "objektivt", helt plötsligt ides/orkade jag tänka efter hur jag egentligen mådde. Så dissa inte, please.
Senast redigerad av diemydarling 2008-04-30 kl. 18:49.
Citera
2008-04-30, 21:15
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepdiver
"Samtliga gripna anhölls under gårdagen, men rockmusikern och hans hustru släpptes strax före 17 i går eftermiddag."

Undrar hur det e med sanningshalten har....

Jo, precis. Känns nog som att den gode vännen ville dra en vit lögn för att "skydda" FW eller nåt.
Citera
2008-04-30, 21:27
Bannlyst
Jag hade fått uppfattningen om att karl genom kärleken lugnat ner sig, och att han med Bella vid sin sida klarade av tillvaron utan att förbruka så mycket mer än lite vin ibland. Och att han klarade det tack vare sin fru - som verkligen följde med honom överallt. Typ som bukowskis sista donna som sista åren fick honom att "bara" dricka en flaska vitt vin om dan. Men det kanske bara var en offentlig version. Eller så har han fått sin fru att börja knarka också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in