Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-30, 21:50
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Jag hade fått uppfattningen om att karl genom kärleken lugnat ner sig, och att han med Bella vid sin sida klarade av tillvaron utan att förbruka så mycket mer än lite vin ibland. Och att han klarade det tack vare sin fru - som verkligen följde med honom överallt. Typ som bukowskis sista donna som sista åren fick honom att "bara" dricka en flaska vitt vin om dan. Men det kanske bara var en offentlig version. Eller så har han fått sin fru att börja knarka också
Det du säger tror jag stämmer men nej han har inte fått hon att börja knarka.
Citera
2008-04-30, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Det du säger tror jag stämmer men nej han har inte fått hon att börja knarka.

Men om han nu blev haffad med , säg 15 gram tjack, så visar det väl att gamle Freddie kanske inte lugnat ner sig helt ändå?
Citera
2008-04-30, 22:11
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Men om han nu blev haffad med , säg 15 gram tjack, så visar det väl att gamle Freddie kanske inte lugnat ner sig helt ändå?
Om du läst mina tidigare inlägg så märker du att jag aldrig trott att han slutat med pulvret. Inlägg #36.
Senast redigerad av diemydarling 2008-04-30 kl. 22:18.
Citera
2008-04-30, 22:23
Medlem
Ogres avatar
Han slutade helt med droger ett tag, men det fungerade inte. Han klarade inte av att möta folk eller ens visa sig. Det Bella egentligen har gjort är att hon har sett till att han inte tar så mycket droger, och sett till att han ändå reder sig med mat osv.
Som jag skrev tidigare, det rör sig sig om självmedicinering, det kanske finns legala droger som kan hjälpa honom, men jag tvivlar på det eftersom han troligen behöver ganska starka doningar för att få effekt.
Hursomhelst, jag hoppas att han bara får högst dagsböter.
De kan ju knappast hävda att han glorifierar droger eller förleder ungdomen. Dessutom blir Freddie inte farlig av droger, bara social och trevlig.

Det stod i tidningen att polisen agerade efter ett tips, vem fan vill anmäla FW? Någon som har en aning?
Citera
2008-04-30, 22:34
Bannlyst
Det man döms för är ju för innehav, då spelar det ingen roll huruvuda stor grad man är förebild eller inte, dom skiter också i om man "förleder ungdomen" eller ej, det är bara mängden som räknas. Den unge töntige journalisten Fredrik Strage ansågs överskrida gränsen för Ringa eftersom han hade 1 gram kokain på sig (och gränsen för ringa är vid 0,7)

Tror ringa på amfetamin ligger på 5 g. Om det stämmer i artikeln att han mycket överskred gränsen kanske det handlar om att han köpt på sig lite "medicin", typ 20-30 g. Isåfall lär han få fängelse, med tanke på att han säkert inte är helt fläckfri i belastningsregistret..
Citera
2008-04-30, 22:39
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogre
Han slutade helt med droger ett tag, men det fungerade inte. Han klarade inte av att möta folk eller ens visa sig. Det Bella egentligen har gjort är att hon har sett till att han inte tar så mycket droger, och sett till att han ändå reder sig med mat osv.
Som jag skrev tidigare, det rör sig sig om självmedicinering, det kanske finns legala droger som kan hjälpa honom, men jag tvivlar på det eftersom han troligen behöver ganska starka doningar för att få effekt.
Hursomhelst, jag hoppas att han bara får högst dagsböter.
De kan ju knappast hävda att han glorifierar droger eller förleder ungdomen. Dessutom blir Freddie inte farlig av droger, bara social och trevlig.

Det stod i tidningen att polisen agerade efter ett tips, vem fan vill anmäla FW? Någon som har en aning?
Dom säger att det var ett tips men dom är ju själva ute i svängen på helgerna så det är klart att dom har koll, finns nog ett helt gäng med poliser som läser vad jag skriver just nu. Så tro inte att vi chattar och gör oss till, i en skyddad verkstad.
Senast redigerad av diemydarling 2008-04-30 kl. 22:52.
Citera
2008-04-30, 22:50
Medlem
Grantzs avatar
Lustigt vilken skillnad det är på tonen i denna tråd och i tråden där Sanna Bråding blir lynchad.
2 knarkare gripna, bra säger jag!
Citera
2008-04-30, 23:21
Bannlyst
Citat:
Det man döms för är ju för innehav, då spelar det ingen roll huruvuda stor grad man är förebild eller inte, dom skiter också i om man "förleder ungdomen" eller ej, det är bara mängden som räknas. Den unge töntige journalisten Fredrik Strage ansågs överskrida gränsen för Ringa eftersom han hade 1 gram kokain på sig (och gränsen för ringa är vid 0,7)

Tror ringa på amfetamin ligger på 5 g. Om det stämmer i artikeln att han mycket överskred gränsen kanske det handlar om att han köpt på sig lite "medicin", typ 20-30 g. Isåfall lär han få fängelse, med tanke på att han säkert inte är helt fläckfri i belastningsregistret..

Nu är vi ju inte alls säkra på att han köpt något på hojklubben i alla fall.

Bara det noteras nu.

*
Citera
2008-05-01, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frugimmel
Storyn om herr Wadlings introduktion till droger är väl den att han någon gång tackade gud för att han snubblade över sin första holk (eller speed, eller vad det nu var) i hyfsat unga år, utan vilken han hade fortsatt sitta och vegetera i ett isolerat tillstånd av grav autism. Eller något ditåt. Så om han har fortsatt självmedicinera är det kanske inte så underligt.

Kan du utveckla det där, det lät MYCKET intressant!
Citera
2008-05-01, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

Läs boken "Freak" som handlar om Freddiw Wadling och hans liv
Citera
2008-05-01, 01:51
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle

Nej, inte mer än jag redan skrivit. Det är bara vad jag hört berättas av en musikerbekant som jobbat mycket med honom för länge sedan.
Citera
2008-05-01, 02:17
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Lustigt vilken skillnad det är på tonen i denna tråd och i tråden där Sanna Bråding blir lynchad.
2 knarkare gripna, bra säger jag!

Fast var det inte så att fräulein Bråding med bihang tänkte sälja vidare för profit medan huvudpersonen i den här tråden tänkte konsumera för att må bättre? Nu har jag inte facit, men i min bok är Fredde en större människa än Sanna. Visst, båda två är knarkare men den ena tjänar deg på det och den andra gör det för att stå ut med världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in