Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-30, 09:54
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undercast
ÄR jag den enda på PB som inte har en susning vem FW är?

Eller är jag för ung för att hänga här? =/

Brukar du gå på teater?

Om inte så är det inte konstigt att du inte känner till honom. Det är mest rödhåriga rödvinsvänster-tanter i 45 års åldern som känner till honom..
Citera
2008-04-30, 10:13
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Brukar du gå på teater?

Om inte så är det inte konstigt att du inte känner till honom. Det är mest rödhåriga rödvinsvänster-tanter i 45 års åldern som känner till honom..

Eeeh.. Tänk om tänk rätt, bäste Megaforce.

Wadling är en legend i GBG's punk-kretsar. Frankenstein som han var med i var någon form av industrimusikaliskt experiment.

Har du någon form av musikintresse borde du veta vem Wadling är. Låten Ronka, t ex? Borde ingå i musikalisk kanon för grundskolan. Freddie på bas!

Tant blir man dessutom först vid 50, hävadar jag. Madonna fyller snart...
Citera
2008-04-30, 10:24
Medlem
Artisten

Är Freddie Wadling.
Citera
2008-04-30, 10:34
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatrean
Är Freddie Wadling.

"We are the freaks who walks among you We are the creeps who lives in vain"

Ladda skyndsamt hem Cortex/Wadling för lite kontemporär musikhistoria....

THe Freaks heter låten.....

Kom väl inte som en chock att FW nyttjade lite grejer..
Citera
2008-04-30, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Eeeh.. Tänk om tänk rätt, bäste Megaforce.

Wadling är en legend i GBG's punk-kretsar. Frankenstein som han var med i var någon form av industrimusikaliskt experiment.

Har du någon form av musikintresse borde du veta vem Wadling är. Låten Ronka, t ex? Borde ingå i musikalisk kanon för grundskolan. Freddie på bas!

Tant blir man dessutom först vid 50, hävadar jag. Madonna fyller snart...

Nej, gitarr.

Legendariskt solo.
Citera
2008-04-30, 10:45
Medlem
Freddie Wadling ÄR rockmyten personifierad. Leathernun, Blue for two, var ute och knarkade med fläskkvartetten i många år, gjorde världens bäste Elvisprogram på Uppsala stadsteater, skiva med psalmer åt frälsis som drog in massa stålar åt hemlösa soppluncher.

Det märks att medelåldern på FB inte är så hög, eller att musiksmaken är fel
Citera
2008-04-30, 10:56
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dattan
Freddie Wadling ÄR rockmyten personifierad. Leathernun, Blue for two, var ute och knarkade med fläskkvartetten i många år, gjorde världens bäste Elvisprogram på Uppsala stadsteater, skiva med psalmer åt frälsis som drog in massa stålar åt hemlösa soppluncher.

Än så länge är det väl bara en som inte visste vem han är, två med moderatorn.
Citera
2008-04-30, 12:12
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dattan

Genialiskt samarbete. Så länge de fortsätter att knarka ihop sådana här pärlor får man ju vara tacksam.

Hm. Snubblade även över lite svart ironi. In the Jailhouse Now.

Trist som fan. Trodde han levde rätt cleant nuförtiden. Hoppas det fixar sig för honom.
Citera
2008-04-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Än så länge är det väl bara en som inte visste vem han är, två med moderatorn.

Moderatorn tänkte nog mest fel. Eller försökte vara rolig. Är det några som ser FW som en legend (jag gör det btw) är det väl snarast något slags postpunk-rock'n'rollers +35 år. Kvinnlig rödvinsteaterpublik har han nog bara i Gbg och möjligen Sthlm. Hans svenska plattor på 1990-talet tog honom rentav till Svensktoppen. FW har även vunnit en del grammisar.
Citera
2008-04-30, 12:19
Medlem
frugimmels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Frank
Är det några som ser FW som en legend (jag gör det btw) är det väl snarast något slags postpunk-rock'n'rollers +35 år.

Count me in.
Citera
2008-04-30, 12:43
Medlem
Igår satt han dessutom med i psalmtoppen på svt...
Citera
2008-04-30, 14:13
Medlem
diemydarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngve Frank
Moderatorn tänkte nog mest fel. Eller försökte vara rolig. Är det några som ser FW som en legend (jag gör det btw) är det väl snarast något slags postpunk-rock'n'rollers +35 år. Kvinnlig rödvinsteaterpublik har han nog bara i Gbg och möjligen Sthlm. Hans svenska plattor på 1990-talet tog honom rentav till Svensktoppen. FW har även vunnit en del grammisar.
Kan stämma! FW och jag lägger till Nomads vet inte riktigt varför. Men dom känns så otroligt genuina att jag med mitt ordförråd knappast kan göra dom rättvisa. Men dom har ju nåt som de flesta musiker i Världen inte har.
Senast redigerad av diemydarling 2008-04-30 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in