2008-04-29, 01:40
Medlem
foshoos avatar
Long story short. Eller, short story long blir det snarare, haha.

Ett par dörrar bort bor en tjej och hennes sambo, de är kring 30+ och är strykfula och verkar, handen på hjärtat, vara lite efterblivna. De är sådana som deltar i aftonbladet-debatter om vilken Hiltonsyster som klär sig bäst utan att ens där tillföra någonting med substans, och som går med i facebookgrupper mot gatuvåldet och tror de gör en insats. De är sådana som under "favoritcitat" på sina communityprofiler har citat från vad de själva sagt lite dråpligt i bankomatkön, eller deras i efterhand fabrikerade freudianska felsägningar, för att man ska tro att de är fräckare än de är. De samlar på souvenirer utan att nånsin ha rest utanför Skåne. Ja, ni fattar.

Iallafall, killen i fråga vill ligga med mig, jag är rätt hundra på detta. Han har tjatat som fan om att vi måste börja umgås för vi är ju grannar, och nu har det börjat slinka ur honom att han inte trivs i sitt förhållande etc, att hans tjej är tråkig och sur och aldrig vill ha sex, och att han hellre vill ha en söt tjej att "krama på" (uääh). En söt tjej - som jag! Har han konstaterat.

Jag har satt ner foten med att det är noll chans för honom nånsin (är fan stött över att han ens försöker med tanke på hur olika nivåer vi ligger på både intellektuellt och utseendemässigt, ytligt kanske men vi vet alla att det finns gränser), och att han för fan får ta det snacket med sin flickvän istället om han inte är nöjd med deras förhållande.
Här är problemet. Killen är liksom så... jävla dum i huvudet, han kommer ju aldrig konfrontera henne med det, utan han kommer fortsätta jaga lammkött bakom hennes rygg. Och tjejen må vara korkad och tråkig, men hon är åtminstone en rar och snäll människa, och hon förtjänar bättre.

Så har jag något ansvar här? Ska jag ge honom ett ultimatum att han tar tag i dethär, ska jag snacka med tjejen, eller ska jag bara skita i det? Blir ju desto konstigare när vi bor tätt inpå varann, springer på varann var och varannan dag. Jag känner ju helt klart att det egentligen inte angår mig, men samtidigt får jag ont i magen av att veta att det pågår utan hennes vetskap. Hon vill ju ha barn och grejer med honom, de har varit ihop i över 6 år, förlovade i 3. Han är en sån kille som bara flyter med, det skulle inte förvåna mig om han går med på att gifta sig och skaffa barn och hela kalaset hellre än att konfrontera situationen, och istället kommer han kila ner på industrigatan ett par gånger i veckan, eller hitta en annan 22-åring med lite mindre självrespekt.

Ja? Dethär är säkert en klassiker. Men med tanke på hur tjejens äggklocka ringt i ett par år nu är risken överhängande att en liten knodd blir sittande i dethär skräpet, det är mest det jag stör mig på. Asch.

Åsikter, bitchslappar, nånting? Tacksam.
Senast redigerad av foshoo 2008-04-29 kl. 01:45.
Citera
2008-04-29, 01:46
Bannlyst
Du kan väl bjuda på geggvecket en gång i alla fall??

Det kostar inte dig någonting....dessutom gör du hans liv lite trevligare.

BTW hur gammal är du, foshoo?
Citera
2008-04-29, 01:48
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Du kan väl bjuda på geggvecket en gång i alla fall??

Det kostar inte dig någonting....dessutom gör du hans liv lite trevligare.

BTW hur gammal är du, foshoo?

Haha, klassigt. Tack men nejtack.

Jag är 22.
Citera
2008-04-29, 02:46
Medlem
Eldkorps avatar
Måhända det inte är din affär som så .. Men ja.. Under rådande omständigheter skulle jag nog säga att hon förtjänar att veta hur det ligger till. Faktiskt. Jag tycker det där typsikt svenska "sköt dit o skit i andra" kan blir lite väl stelbent och elakt ibland.

Sen rent praktiskt hur en dylik konfrontation ska gå till har jag ingen idé runt tyvärr. Att bara gå å knacka på känns ju kanske lite .. svårt ?

Skicka ett anonymt brev med lite mörkade detaljer så det inte framgår så tydligt att det är fröken foshoo som är märket för hans intresse kan kanske vara på sin plats också, men jag vet inte egentligen, bara spånar lite :P
Citera
2008-04-29, 03:05
Medlem
leguanens avatar
Ligg inte med killen. Han verkar vara ganska jobbig och efterbliven samtidigt som det är din granne så
försök bli av med honom genom att försöka avslöja sanningen för tjejen i fråga.
Eller så kan du ju alltid försöka lura honom med att han kan flytta in hos dig om han gör slut med sin tjej.

Hela grejen känns ju sjukt onödigt, varför ens bry sig.
Tjejen kommer ju förmodligen bli arg om du berättar och inte inse sanningen då
hon säkert lever i någon slags illusion om att hon har det perfekta förhållandet.
Citera
2008-04-29, 03:17
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leguanen
Ligg inte med killen.

Jag hoppas jag varit tydlig med att jag aldrig aldrig i någon helvetesavgrund till parallell verklighet skulle ens överväga alternativet att ligga med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av leguanen
Hela grejen känns ju sjukt onödigt, varför ens bry sig.

Det är lite dethär jag känner också, det är som att gå in i ett Special Olympics och försöka förklara reglerna. Jag skulle egentligen inte bry mig nämnvärt (förutom att det är olyckligt att tjejen faktiskt är en godhjärtad mänska) om det inte var för att de med stor sannolikhet kommer börja avla. Inte ens när deras relation är stabil känns de som den mest önskvärda genpoolen att mixtra med, men om det dessutom är otrohet och grejer med i bilden... Man vill ju inte att några barn ska utsättas för det, och jag tror tjejen är kapabel att tänka likadant också förutsatt att hon fattar vad som pågår. Ja, jag vet inte... Ahja, tack för responsen
Citera
2008-04-29, 04:31
Medlem
Seriouskais avatar
Tja, för att slippa honom hade jag iaf sagt att jag tänker berätta för hans tjej vad han håller på med, det är vad jag gjort i ditt läge.

Vet inte, du säger du är säker på att han vill ha dig men det kan ju bara vara att han testar lite, se om någon annan än hans tjej kanske kan visa intresse.

Du verkar ju ganska självsäker iaf tycker nästan du får slänga upp en bild så vi får avgöra själva om han raggar eller inte

Klart att hans tjej borde få veta, men eftersom att ni inte har gjort något finns det ju inte heller någon grund i att han verkligen kommer leta efter någon annan eller vara otrogen heller, så det kan ju hända att om du drar dit och säger att han försökt vara otrogen så sabbar du deras relation totalt, när det som sagt kanske inte är helt säkert att han menade så mycket allvar som du verkar tro.

Det finns ju faktiskt dom som flörtar lite på skämt typ, förekommer ju jävligt ofta bland tjejer iaf, speciellt när dom vill ha något
Citera
2008-04-29, 05:31
Medlem
foshoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Tja, för att slippa honom hade jag iaf sagt att jag tänker berätta för hans tjej vad han håller på med, det är vad jag gjort i ditt läge.

Vet inte, du säger du är säker på att han vill ha dig men det kan ju bara vara att han testar lite, se om någon annan än hans tjej kanske kan visa intresse.

Du verkar ju ganska självsäker iaf tycker nästan du får slänga upp en bild så vi får avgöra själva om han raggar eller inte

Klart att hans tjej borde få veta, men eftersom att ni inte har gjort något finns det ju inte heller någon grund i att han verkligen kommer leta efter någon annan eller vara otrogen heller, så det kan ju hända att om du drar dit och säger att han försökt vara otrogen så sabbar du deras relation totalt, när det som sagt kanske inte är helt säkert att han menade så mycket allvar som du verkar tro.

Det finns ju faktiskt dom som flörtar lite på skämt typ, förekommer ju jävligt ofta bland tjejer iaf, speciellt när dom vill ha något

Nej, alltså... min mening är inte att framstå som att jag tycker jag är guds gåva till grannkarlarna, hahaha. Men jag är rätt säker på min sak. 5-10 tafatta sms om dagen (och jag har inte ens gett honom mitt nummer), mail på både facebook och vanlig mail, varje gång jag varit ifrån datorn är msn fullt av en jävla radda med "Hejsan! Hej. Hej, är du där? Hej sötnos! Tjena, läget? Tja! Hej, kaffesugen? Tjena gullet. Hej! Hallå där!" (han har väl attention span som en golden retriever med adhd), och hela tiden lite pikigt om min ålder, hur det går med killarna, att han är ledsen och ensam osv. Oavsett om han skämtar eller inte tycker jag dethär beteendet är helt fucked up med tanke på förhållandet han lever i. Ifall de hade det bra vore det en annan sak att han på skoj flirtade runt för det skulle inte betyda något, men nu när man vet om hur han tänker kring deras skit så... ja, jag tycker det är skadat. Därmed inte sagt att jag är nämnvärt het. Jag tror Kristina Lugn i speedos är hetare än denhär killen - det är vad jag mäter mig med.
Citera
2008-04-29, 06:16
Medlem
CodeMANs avatar
Ansvar??????

Självklart har du inget ansvar. Vilka typer den där tjejen tänker att spendera sitt liv med är upp till henne, inkl. eventuella konsekvenser det innebär. Det ingår inte i det allmänna samhällsansvaret man har gentemot sina medmänniskor att även sköta deras kärleksliv.

Det enda jag kan komma på är att skrämma snubben på ett smidigt sätt, han fattar tydligen inte ditt "nej", och fortsätter att tro att du är en "snäll" tjej som kan ta emot hur mycket skit som helst, vilket han också utsätter dig för.

Tjaa, hur skrämmer man bort såna typer? Först å framst, jag fattar inte varför du ännu inte blockerat snubben på Facebook, MSN, osv. Du MÅSTE vara tydligare i ditt budskap, glöm inte det gamla ordspråket "ett nej från en tjej betyder egentligen ja" (eller något åt det hållet). Ord betyder ingenting i hans fall, så du måste vara striktare.

Sedan kan man snacka med honom på ett mycket allvarligt sätt när du får en chans, dvs. när han konfronterar dig nästa gång. Du ska absolut inte kontakta honom, eller gå till honom för att ta upp detta. Ett diskret hot bör också fungera, någonting i stil med att du kommer att avslöja hans planer till hans fru, grannar, typ hela Skåne om han inte håller sin käft. Eller en polisanmälan om ofredande ovanpå det.
Citera
2008-04-29, 06:30
Medlem
Verkar ju onekligen vara en särdeles bortkommen individ.

Har du intresse av att umgås med dem? Om din analys av parets förnuft stämmer så tror jag damen ifråga kommer tolka det som att du försöker "sno hennes karl" ifrån henne. Det kan möjligtvis ge uppsving i deras förhållande, eftersom hon förmodligen får för sig att hon har en riktig alfahanne till partner när kvarterets ungsnärtor springer efter honom, och tafatte Torgny kommer känna sig mer uppskattat där hemma. Ditt förhållande till den rara kvinnan grusas väl, men det kanske inte är någon förlust?

Eller så ber du bara honom dra åt helvete.
Citera
2008-04-29, 10:04
Medlem
Kromatozes avatar
Säg att du inte är intresserad och inte vill ha någonting med honom att göra. Tala i klarspråk.

Du vill inte blanda in dig i deras liv och vara "den slynan som han ville sätta på". Säg bara nej, stick och brinn, eller vad som helst egentligen för att klippa banden.

edit: Låter kanske lite elakt att låta allting vara, men att blanda sig in i sina grannars liv är ingen bra idé.
Citera
2008-04-29, 10:12
Medlem
jerkuss avatar
Fan foshoo, jag ser fram emot augusti, när du varit medlem här i sex månader och får tillgång till laidback. Se för fan till att inte bli bannad tills dess, för jag tycker du verkar asskön och vill ha dig i ett mer oseriöst forum!

OnTopic: först och främst tycker jag du inte ska springa till din flickvännen på en gång, säg till flirtmannen på skarpen först. Gör klart för honom att du är off-property och att han är en skitskalle som jiddrar med dig när han har en flickvän som han bor och är förlovad med och allting.
Senast redigerad av jerkus 2008-04-29 kl. 10:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in