2008-04-29, 10:26
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Fan foshoo, jag ser fram emot augusti, när du varit medlem här i sex månader och får tillgång till laidback. Se för fan till att inte bli bannad tills dess, för jag tycker du verkar asskön och vill ha dig i ett mer oseriöst forum!

OnTopic:
först och främst tycker jag du inte ska springa till din flickvännen på en gång, säg till flirtmannen på skarpen först. Gör klart för honom att du är off-property och att han är en skitskalle som jiddrar med dig när han har en flickvän som han bor och är förlovad med och allting.
Bra att du, även om det tog 13 minuter, kom fram till att hon behöver råd, inte ragg.
Citera
2008-04-29, 10:30
Medlem
Tjohildas avatar
Tänk dig för två gånger innan du säger nåt. Det kan ju mycket väl hända att han vänder på det hela om han blir avslöjad, och säger till flickvännen att: "Öh vettu, slampan här brevid försökte ragga upp mig". Då blir det du som blir skurken, flickvännen vill nog gärna tro på detta också eftersom detta är bekvämast...
Citera
2008-04-29, 10:44
Medlem
Charmas avatar
Haha, läste rubriken, och sen inlägget och bara väntade på när du skulle börja berätta om hur grannen startat igång Pferdos Livs i källarplanet i ert hus, men inte ens fattat att han borde sätta upp en skylt för att visa på att han har affär, eller ens ta betalt för varorna han säjer

OnT så förstår jag helt din empati över att tjejen ska bli fast me en karl som inte uppskattar henne ett dugg. Pratar du nån gång enskilt med henne? Kan du inte då leda in samtalet på deras förhållande... "Hur funkar det egentligen mellan er?" "Är detta din drömman, han du ska skaffa barn med?" "Känner han likadant för dig?" Och sen kanske lägga in nåt diskret om att "Jag tror det finns bättre fiskar än sommargädda i sjön om du är hungrig". Om hon fortfarande inte nappar på att fråga upp nåt mer om honom utan behåller sina blå linser på, så kanske du får släppa det hela.
Citera
2008-04-29, 11:02
Medlem
LoJs avatar
Tycker du tänker rätt. Säg till hans ointelligenta tjej att han stöter på dig.
Citera
2008-04-29, 11:31
Medlem
leguanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoJ
Tycker du tänker rätt. Säg till hans ointelligenta tjej att han stöter på dig.

För att göra det tydligt för hans ointelligenta tjej så krävs inte bara sanningen utan
även en mängd övertydliga bevis och förmodligen någon omröstning från aftonbladet där det står att killar gärna raggar på granntjejen.

Du kan ju försöka att få de vräkta eller något sånt så att du helt enkelt flyttar problemet någon annanstans.

Eller så kan du ju alltid köra med klassikern och säga att du har hiv.
Citera
2008-04-29, 11:41
Medlem
Tolvans avatar
Nästa gång han börjar stöta på dig eller vad det nu är han försöker göra så säg helt enkelt till honnom att du inte vill knulla honnom. Tydligare än så kan det inte bli. Inga omskrivningar, ingen visad hänsyn, bara ett tydligt NEJ.
Citera
2008-04-29, 13:15
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Åsikter, bitchslappar, nånting? Tacksam.
Starta en facebookgrupp mot fula efterblivna grannar.
Citera
2008-04-29, 13:36
Medlem
Monikas avatar
Svara så här nästa gång han söker kontakt:
Det kommer inte bli något, om du inte slutar hänga efter mig så kommer jag säga till din tjej.
Eller formulera dig hur du vill, men du fattar. Be honom sluta och hota med att snacka med hans tjej annars.
Citera
2008-04-29, 13:40
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoo
Citat:
Ursprungligen postat av leguanen
Hela grejen känns ju sjukt onödigt, varför ens bry sig.
Det är lite det här jag känner också, det är som att gå in i ett Special Olympics och försöka förklara reglerna.

Ahh, hahahahahahahahahahaha!
Tack för liknelsen! Måste börja använda den...

Förresten, kan du inte beskriva hans utseende från topp till tå?
Citera
2008-04-29, 13:45
Medlem
Quixotes avatar
Blev inspirerad av våldtäkts tråden här ovan, där diskussionen på något sätt kom in på björnar och hur på bästa sätt ska klara sig undan en sådan.

Iallfall, mitt råd till dig är att göra som om du stod framför en björn nästa gång han gör sina närmanden. Spela död helt enkelt. Mest troligt kommer han bara nosa lite på dig, och eftersom han tror att du är död så kommer han att efter en stunds nosande tappa intresset för dig.
Citera
2008-04-29, 13:55
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Blev inspirerad av våldtäkts tråden här ovan, där diskussionen på något sätt kom in på björnar och hur på bästa sätt ska klara sig undan en sådan.

Iallfall, mitt råd till dig är att göra som om du stod framför en björn nästa gång han gör sina närmanden. Spela död helt enkelt. Mest troligt kommer han bara nosa lite på dig, och eftersom han tror att du är död så kommer han att efter en stunds nosande tappa intresset för dig.
Om inte "Björn" är väldigt "hungrig". Då kanske han biter tag i TS och släpar hem henne till sin boplats och sen börjar smaka på henne ....
Citera
2008-04-29, 14:14
Medlem
Raouls avatar
Jag tycker foshoo ska posta en bild på granngentlemannen.
Det är vi värda.

OnT: du ska säga till honom klart och tydligt på ett sätt som gör att du är nöjd med dig själv och kan leva med.

Det går inte att förutse hur sådana där lågpannade reagerar, det går heller inte att ta någon nämnvärd hänsyn till sånt. Gör han dig till boven inför sin fru eller nåt, jaja då är det väl så. Det är ju trots allt han som måste leva med sin egen låga intelligens och fattningsförmåga resten av sitt tragiska liv.

Ett annat alternativ är att du tipsar honom om denna tråden med länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in