Jag vet att Roxic här på FB har en tråd om hur era föräldrar kom på er men jag tycker det vore bättre att ha en egen tråd om förslag på hur man ska göra för att få föräldrarna att veta om att man snusar/röker på bästa sättet.
Håller inte moderator med så får du stänga tråden.
Så hur gjorde ni/ hur skulle ni göra för att föräldrarna ska kunna ta det på bästa sättet?
Visserligen är jag myndig men morsan har aldrig riktigt varit possitiv till tobak, och hon brukar kunna bli sur för ganska små saker.
Jag vet att Roxic här på FB har en tråd om hur era föräldrar kom på er men jag tycker det vore bättre att ha en egen tråd om förslag på hur man ska göra för att få föräldrarna att veta om att man snusar/röker på bästa sättet.
Håller inte moderator med så får du stänga tråden.
Så hur gjorde ni/ hur skulle ni göra för att föräldrarna ska kunna ta det på bästa sättet?
Visserligen är jag myndig men morsan har aldrig riktigt varit possitiv till tobak, och hon brukar kunna bli sur för ganska små saker.
Du är myndig och har full kontroll över ditt egna liv, vad ska hon göra? det är tamefan inte hennes problem om hennes son vill röka cigaretter.
Du är myndig och har full kontroll över ditt egna liv, vad ska hon göra? det är tamefan inte hennes problem om hennes son vill röka cigaretter.
Precis. Det är liksom bara att säga att man röker. Det finns inget annat sätt.
Sen kanske det finns lite enklare saker att få fram budskapet på. Kanske genom att feströka lite då och då, för att sedan röka mer och mer när hon/han ser.
Skulle nog gissa att TS är 15 16 år igentligen, men men lägg fram dosan på bordet bara eller ciggpaketet om det är så. Var rak och ärlig det är bäst så. Tillläg även att du inte tänker sluta.
Skulle nog gissa att TS är 15 16 år igentligen, men men lägg fram dosan på bordet bara eller ciggpaketet om det är så. Var rak och ärlig det är bäst så. Tillläg även att du inte tänker sluta.
Nej jag är 18. Jag har lagt fram lite dosor här och där och ett par cigarrer jag var nere och köpte idag till valborg. Får se hur det går. Vill tillägga att min morsa är ett monster när det gäller att gnälla xD Det var därför jag startade den här tråden :P
Antar att bästa sättet är att bara säga det till din kära mor. Eller så skiter du i att säga något alls så får hon "upptäcka" det själv, frågar hon så svarar du ja helt enkelt. Någon gång får hon ju alltid reda på det.
Gör som jag gjorde, även om det i mitt fall inte var planerat. Låt en dosa/ciggpack ligga framme i rummet, sen ger du dig iväg i några dagar på någon resa. Detta ger dina föräldrar tid att upptäcka samt smälta det hela.
Det är även ett mycket bra alternativ för de som inte vågar säga det.
ett tips är att inte göra som mig i alla fall, var 17 och på fest. Drar i mig en sjuttis smuggel + bärs osv på dryga timmen. vaknar i min säng med en morgonrock som täcke och en handduk som lakan.. farsan hade fått släpa ner mig från en trapp, bära ut mig i bilen och duscha mig osv, efter att ha tvättat mina byxor hittade han en dosa. var ett jävla liv hemma!
ett tips är att inte göra som mig i alla fall, var 17 och på fest. Drar i mig en sjuttis smuggel + bärs osv på dryga timmen. vaknar i min säng med en morgonrock som täcke och en handduk som lakan.. farsan hade fått släpa ner mig från en trapp, bära ut mig i bilen och duscha mig osv, efter att ha tvättat mina byxor hittade han en dosa. var ett jävla liv hemma!
Så efter att din farsa har hittat dig halvt medvetslös på en trappa och fått köra hem dig och duscha dig så är det en dosa snus som får honom att bli less?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!