2007-11-24, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Fungerar Spice verkligen eller är det en placebo-effekt?

Det KAN vara en placeboeffekt. Det faktum att mitt undermedvetna gav mig en medvetandemässig referenspunkt för de nya substanser som påverkade min hjärna KAN ha varit BARA det och inget mer. Dock lägger jag väldigt liten fokus på att försöka bevisa det faktum för OM jag gör det, så kan jag ej längre röka spice utan måste lära mig att skapa effekten på egen hand. Det ÄR möjligt att göra.
En polare till mig bodde i Tibet ett par år, och min polare är drogfreak och tar allt han kommer över. En dag bjöd de en av munkarna på lsd-25, och munkens enda kommentar var: "Där har jag varit förr, jag behöver inga droger för att komma dit....".

Så, well .. det beror på hur vi definierar våra upplevelser och den verklighet vi upplever. Att skapa spice-effekten utan spice går att göra såklart. We're humans with free will, we can do anything.....

(blev jag flummig nu?)
Citera
2007-11-24, 01:39
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartbar Sweden
Det KAN vara en placeboeffekt. Det faktum att mitt undermedvetna gav mig en medvetandemässig referenspunkt för de nya substanser som påverkade min hjärna KAN ha varit BARA det och inget mer. Dock lägger jag väldigt liten fokus på att försöka bevisa det faktum för OM jag gör det, så kan jag ej längre röka spice utan måste lära mig att skapa effekten på egen hand. Det ÄR möjligt att göra.
En polare till mig bodde i Tibet ett par år, och min polare är drogfreak och tar allt han kommer över. En dag bjöd de en av munkarna på lsd-25, och munkens enda kommentar var: "Där har jag varit förr, jag behöver inga droger för att komma dit....".

Så, well .. det beror på hur vi definierar våra upplevelser och den verklighet vi upplever. Att skapa spice-effekten utan spice går att göra såklart. We're humans with free will, we can do anything.....

(blev jag flummig nu?)
Det känns väldigt skumt att jag skulle känna precis likadant som alla andra skriver då jag aldrig testat redig röka ännu?

Citat:
Upplever du att drömmarna blir svåra att komma ihåg/dra erfarenhet av när du rökt spice?
Jag i alla fall säga att jag har fått väldigt lucida drömmar, upp till 3 dagar i rad efter jag rökt. Första gången var så sjukt mäktigt, pyramider och grejerna. Det tackar vi Spice för!
Citera
2007-11-24, 01:49
Bannlyst
Citat:
Det KAN vara en placeboeffekt.
Man blir helt bäng dagen efter.
Jag skulle köra truck och det gick åt helvete.
Knappast placebo, jag får ingen baksmälla av hasch, men visst av spice.
Citera
2007-11-24, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Det känns väldigt skumt att jag skulle känna precis likadant som alla andra skriver då jag aldrig testat redig röka ännu?

Why not? ... typ .. Har du aldrig fått en deja-vu nån gång som du absolut inte kan placera i nån händelse du minns själv? (kanalisering)

"Jag i alla fall säga att jag har fått väldigt lucida drömmar, upp till 3 dagar i rad efter jag rökt. Första gången var så sjukt mäktigt, pyramider och grejerna. Det tackar vi Spice för!"

mmm .. + att det är otroligt mycket enklare att definiera exakt vad det är man skall se när man ligger och blundar och skall sova. Lucida drömmar har jag inte haft på spice än dock, men lite RV-sessioner och halv-astralresor har jag sprungit på .. ganska små effekter dock...
Citera
2007-11-24, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE

Det styr du med hjälp av mängden du drar i dig. Aldrig mer än 1g på en kväll, och sluta helst röka vid 22.00 .. men 0.00 funkar oxå om du inte börjar jobba före 10.00 dagen efter. (henke kör extensiva tester med spice)
Citera
2007-11-24, 01:52
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Why not? ... typ .. Har du aldrig fått en deja-vu nån gång som du absolut inte kan placera i nån händelse du minns själv? (kanalisering)

"Jag i alla fall säga att jag har fått väldigt lucida drömmar, upp till 3 dagar i rad efter jag rökt. Första gången var så sjukt mäktigt, pyramider och grejerna. Det tackar vi Spice för!"

mmm .. + att det är otroligt mycket enklare att definiera exakt vad det är man skall se när man ligger och blundar och skall sova. Lucida drömmar har jag inte haft på spice än dock, men lite RV-sessioner och halv-astralresor har jag sprungit på .. ganska små effekter dock...
Hur kan du förklara att jag blir sträv i hela käften och att ögonlocken blir sega och sträva de också?
Citera
2007-11-24, 02:00
Bannlyst
Har beställt SpiceSwedens 3gramspaket nu, så förhoppningsvis kommer det senast på tisdag. Jag har inga jävla bongar ellet annat krafs, så går det bra att rulla spice:t i vanligt rullpapper och röka eller finns det något bättre sätt att ta det på?
Citera
2007-11-24, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
Hur kan du förklara att jag blir sträv i hela käften och att ögonlocken blir sega och sträva de också?

Den utökade tankeverksamheten tar fokusen bort från kroppens yttre funktioner som t ex muskler mm vilket tenderar att göra bl.a käkmuskulatur ngt spänd. En kort fokus på att slappna av den funkar dock i 99% av fallen.
Vad gäller ögonlocken så är ju det bara en naturlig reaktion på att man faktiskt BLIR trött av spice (hjärnans medvetandefrekvens sänks till delta-läge ungefär, halv-drön/halv-vaket läge mao)

.... (what the hell am i typing, is it even correct?)
Citera
2007-11-24, 02:26
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Den utökade tankeverksamheten tar fokusen bort från kroppens yttre funktioner som t ex muskler mm vilket tenderar att göra bl.a käkmuskulatur ngt spänd. En kort fokus på att slappna av den funkar dock i 99% av fallen.
Vad gäller ögonlocken så är ju det bara en naturlig reaktion på att man faktiskt BLIR trött av spice (hjärnans medvetandefrekvens sänks till delta-läge ungefär, halv-drön/halv-vaket läge mao)

.... (what the hell am i typing, is it even correct?)
Inte jag, har aldrig blivit trött på Spice, varken uppe eller ner skulle jag säga.
Är du Spicead också?
Citera
2007-11-24, 05:22
Medlem
emriks avatar
munkar är häftiga.
dom som är skillade kan ju typ meditera i 20 min sen så är deras hjärna som dom vill. som om dom tagit lsd eller vad som helst.

typ... om väggen är blå. men man inbillar sig att den är grön. så mycket så att hela ens huvud tror på det. då är den ju nästan grön?

mycket som går att trolla bort på det viset. om man har ett litet hål i väggen som man stör sig på så är det bara att övertyga sig själv om att det inte finns där. då finns det ju typ inte.

finns mycket saker som våra hjärnor är kapabla till måste bara lära sig.

lite off topic. inget som har med spice och göra. förlåt. men ville bara vara med lite.
Citera
2007-11-24, 08:45
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Har aldrig fått baksmällar av spice
Citera
2007-11-24, 09:21
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Ambris
Fungerar Spice verkligen eller är det en placebo-effekt?

Tror faktiskt inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in