• 1
  • 2
2008-04-26, 00:18
Medlem
Micke7s avatar
Installerade igr, servicepack 1 till min Sony Vaio VGN-FZ21M. D gick allting t helvete! Den stod p 78% hela tiden! Sedan stndge jag av skiten och startade i felskertlge, d gick det pltsligt! Men nr den kom i 100% s kom det en ruta dr det stod " Kunde inte installera Servicepack, tar bort ndringar, STNG INTE AV DATORN ". Nvl, jag vntade och vntade, till slut blev den klar, MEN!!! D var inte min Vista version kta lngre!!! Vad i SATANS HELVETE hller dom p med!! Alltid samma jvla sak, ut med operativsystemen fort som fan!! Skit i det om det funkar eller ej, bara vi tjnar pengar p folk, som r s jvla dumma i huvudet och gr och kper den!! Sedan kommer s smningom servicepack och uppdateringar, som kanske fungerar med din dator och hrdvara! Om du har tur! S har det varit sedan MS Windows 3.0 och s kommer det alltid att vara! Hoppas bara att dom jvlarna inte slutar slja XP:n! Nu nr den har blivit ngorlunda bra! Den r i alla fall bst i dagslget! Sedan att dom har brjat apa efter Macen med Vista, kan man ju bara undra varfr! Tack fr kaffet! Nu skiter jag s totalt i PC och gr ver till min iMac!! Dr finns inga sdana problem!!

Nu fick jag skiten ur mig, men inte fan mr jag bttre fr det!
Citera
2008-04-26, 01:30
Medlem
JAG HAR HLLIT P I MNGA R!!!!!!!!!!!!!!!

Med att vi hr p Flashback, och ven p andra datorwebbplatser, skall, verkligen lra oss dator. ... bara lngst ut har ftt skit p mig.

-Det r ju uppenbart att datormarknaden, -rent jobbar p att vi anvndare INTE! skal verkligen lra oss dator ..fr att datormarknaden skall kunna plocka lttfrtjnta pengar p oss.
Citera
2008-04-26, 01:34
Medlem
Cheeseballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
JAG HAR HLLIT P I MNGA R!!!!!!!!!!!!!!!

Med att vi hr p Flashback, och ven p andra datorwebbplatser, skall, verkligen lra oss dator. ... bara lngst ut har ftt skit p mig.

-Det r ju uppenbart att datormarknaden, -rent jobbar p att vi anvndare INTE! skal verkligen lra oss dator ..fr att datormarknaden skall kunna plocka lttfrtjnta pengar p oss.
Va?
Citera
2008-04-27, 00:44
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeseball
Va?
Vad r det du inte fattar???!!!
Citera
2008-04-27, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
Installerade igr, servicepack 1 till min Sony Vaio VGN-FZ21M. D gick allting t helvete! Den stod p 78% hela tiden! Sedan stndge jag av skiten och startade i felskertlge, d gick det pltsligt! Men nr den kom i 100% s kom det en ruta dr det stod " Kunde inte installera Servicepack, tar bort ndringar, STNG INTE AV DATORN ". Nvl, jag vntade och vntade, till slut blev den klar, MEN!!! D var inte min Vista version kta lngre!!! Vad i SATANS HELVETE hller dom p med!! Alltid samma jvla sak, ut med operativsystemen fort som fan!! Skit i det om det funkar eller ej, bara vi tjnar pengar p folk, som r s jvla dumma i huvudet och gr och kper den!! Sedan kommer s smningom servicepack och uppdateringar, som kanske fungerar med din dator och hrdvara! Om du har tur! S har det varit sedan MS Windows 3.0 och s kommer det alltid att vara! Hoppas bara att dom jvlarna inte slutar slja XP:n! Nu nr den har blivit ngorlunda bra! Den r i alla fall bst i dagslget! Sedan att dom har brjat apa efter Macen med Vista, kan man ju bara undra varfr! Tack fr kaffet! Nu skiter jag s totalt i PC och gr ver till min iMac!! Dr finns inga sdana problem!!

Nu fick jag skiten ur mig, men inte fan mr jag bttre fr det!

Frstr inte riktigt vad problemet r. Du pratar om att dom tjnar pengar p oss dumma som kper produkter frn ms, vista r ju byggt sn att du ska inte kunna ndra ngot i datorn utan att det knns av och om det r en viktig del i datorn s kommer och vista sga ifrn. Med andra ord sga att det inte r riktigt nyckel, det nda man behver gra r att ringa till dom och ordna det, ca 5 min. Anledningen till detta r just att folk inte ska kunna kopiera det allt fr enkelt utan att dom ska kunna ha det ngorlunda skert. (Ja, det r ltt att ordna det men det r iaf ngot) Sen brjar du snacka om XP, ms tjnar ju fortfarande pengar p att slja det, men vi kanske r smartare om vi kper det.

Installerade sp1 till vista fr ett par veckor sen och det fungerar hur bra som helst.

EDIT: Glmde lite saker
Senast redigerad av RibbanMsn 2008-04-27 kl. 04:10.
Citera
2008-04-27, 06:42
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:

Frstr inte riktigt ditt problem ? Har du en piratkopia eller ett original Vista och misslyckats att installera SP1 ?
Citera
2008-04-27, 16:39
Medlem
LaResistances avatar
De lyckades med mig jag gick och kpte Vista x64 Ultimate fr jag trttnade p deras tramsiga piratjakt. S nu kan man sitta med "gott samvete" nr man loggar in
Citera
2008-04-28, 10:33
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Frstr inte riktigt ditt problem ? Har du en piratkopia eller ett original Vista och misslyckats att installera SP1 ?
Jag har Sony Vaio FGZ-21M levererad med Vista Business, vilket jag sedan uppdaterade online till Ultimate. Inte fan har jag ndrat nt i hrdvaran! Pisset vill bara inte installera SP1.
Citera
2008-04-28, 11:26
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Jag har Sony Vaio FGZ-21M levererad med Vista Business, vilket jag sedan uppdaterade online till Ultimate. Inte fan har jag ndrat nt i hrdvaran! Pisset vill bara inte installera SP1.

Ringa Microsoft? Eller det r OEM?
Citera
2008-04-30, 18:39
Medlem
Cheeseballs avatar
Citat:
Vad r det du inte fattar???!!!
verkar som att jag inte var den enda som inte frstod problemet.
Citera
2008-04-30, 19:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Var online updaterar man Vista Business till Ultimate ? och av vilken anledning ??
Citera
2008-04-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Var online updaterar man Vista Business till Ultimate ? och av vilken anledning ??

http://www.microsoft.com/sverige/win.../overview.mspx

Varfr vet jag inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här