(Vet för det första inte huruvida denna tråd hör till drogdelen men jag antar det eftersom att man röker tobak vid piprökning... och tobak är en typ av drog antar jag... hur som helst, om tråden är felplacerad så får helt enkelt en god och glad moderator knuffa den i rätt riktning.)
Jo, det är såhär att jag och några goda vänner har kommit fram till att vi ska börja med att röka pipa - mer sofistikerat än cigg, billigare än cigarr!
Vi har dock lite kunskap inom ämne i allmänhet, men efter lite hederlig googling har vi förstått att beroende på vilket trä pipan är gjord utav får man vid rökning en särskillt karaktäristisk smak.
Så första frågan lyder: vilken typ av pipa bör man satsa på? (naturligtvis får den inte vara för dyr... gränsen går väl vid 2-300 spänn...
Sen ska man ju ha massa olika verktyg för att bla. stoppa pipan med tobak, samt även rensa den... Andra frågan lyder därför: Vilka tillbehör bör man ha, och vad kostar detta?
Naturligtvis är även tobak något man måste vara upplyst om, vilket leder till 3e frågan: Vilken typ av tobak bör man köpa? Smak? Prisklass?
Den näst sista frågan som vi har är: Vilken av butik bör man inhandla sina produkter ifrån? internetbutik? Fysisk butik?
Och slutligen: Vad bör man vara beredd att casha för ett koplett nybörjarset? (vad kan allt kosta tillsammans månnetro?)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!