2008-04-25, 21:25
Bannlyst
Det r shr att jag har ett arbete p enbart 1 A4-sida som ska vara inlmnat p mndag.
Jag gillar filosofi och har hittils frsttt allting, men nu har vi ftt en uppgift dr vi ska stlla dessa tv filosofer mot varandra, eller snarare deras teorier och skriva bde emot och fr osv...

Fr att f hgt betyg r det allts p den A4-sidan vi ska lmna in bttre att vlja en liten detalj/sak och skriva om den noga n att blanda in en massa grejer och babbla s att man fr ett G.

Mitt problem r vll att jag inte vet vad jag ska ta, som har ett stort omrde man kan prata om.
Liksom, ska jag ta John Rawls "Okunnighetens slja" eller Robert Nozicks "Nattvktarstat" och att man ska ha absolut rtt till sin egen kropp och frukterna av sitt eget arbete osv.

Ngra tips eller frslag ?
2008-04-27, 22:22
Bannlyst
Kan ngon snlla ge mig tips s att jag kan f en start. Lider av stor idbrist just nu och arbetet ska vara inne 28 april p hans mail, allts har jag runt 24 timmar p mig.

Jag har lst p idag om Nozick och Rawls. Skrivit ner i punktform om deras teorier och det de stod fr.
Arbetet ska g ut p att konfrontera, problematisera, referera och diskutera de tv och deras teorier. Stlla de mot varandra osv.

Jag frstr allting och jag r vldigt intresserad av filosofi, men jag kan bara inte brja skriva om ngot.
Knns som att jag inte brinner fr ngon detalj i deras teorier och sen har jag typ inget att problematisera fr det knns liksom som att det r inget problem med deras teorier.

Snlla, kan ngon god sjl se till s att jag fr en kick av det ni sger...
2008-04-27, 23:00
Medlem
Det finns en rtt dlig bok (titel: Liberalism, av Lena Halldenius) dr frfattaren i stort sett jmfr dessa herrars politiska filosofier. Det sista kapitlet (eller nt snt) sammanfattar det mesta. Men det kanske r fr sent fr det nu.

Skriv om den informationen du hittar och jmfr sedan helt enkelt. Skriv om det du har sammanfattat i punktform. Lt det bara komma intuitivt.

Lycka till!
Senast redigerad av Libertarianen 2008-04-27 kl. 23:02.
2008-04-27, 23:12
Medlem
Kheperas avatar
Nu skall uppgiften vara inlmnad strax, s trden blir inaktuell.

Trd lst
/MOD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in