2008-04-25, 15:00
Medlem
ja hej ja.
tänkte fråga om någon som är bra på iTunes har koll på om det går att samla en massa olika låtar av en massa olika artister under en och samma cover i "cover flow:en". Jag har rolling stones best 500 songs på datorn och det är alltså 500 låtar av typ 300 artister vilket resulterar i 300 likadana covers.
Jag har ingen lust att döpa om artistnamnet till typ "various" heller...
Alltså: bibehållna artistnamn men samma cover i iTunes.
knepigt va? den som kan detta vinner en sådan där vindögd smiley som skiljer sig från alla andra i alla avseenden.
Citera
2008-04-25, 15:03
Medlem
Adde_87s avatar
borde väl funka att markera alla låtar som du vill ha under samma cover och sen i infon så skriver du in en "albumartist" ?
Citera
2008-04-25, 15:19
Medlem
Sgt John Keels avatar
Är "compilation" ikryssat?

/Adrian
Citera
2008-04-25, 15:23
Bannlyst
eller samling på svenska..
Citera
2008-04-26, 02:41
Medlem
abelbakers avatar
Finns ett program som heter File Sheriff som döper om filerna utifrån id3(?)-taggarna.
Citera
2008-04-26, 08:54
Bannlyst
Album cover styrs av albumnamn. Så om du markerar alla Stoneslåtar och (genom att högerklicka och ta "Get Info") ger alla albumnamnet "Best of Rolling Stones" så får de samma omslag.
Citera
2008-04-26, 10:07
Medlem
Varnims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde_87
borde väl funka att markera alla låtar som du vill ha under samma cover och sen i infon så skriver du in en "albumartist" ?

Enda sättet jag har fått det att fungera på. Men fungerar gör det
Citera
2008-04-26, 13:51
Medlem
springarns avatar
Som några andra har sagt, kryssa i compilation/samling nere i vänstra hörnet på inforutan när du markerat alla låtarna. Då får du ETT cover.
Citera
2008-04-27, 19:08
Medlem
Aha?

Citat:
Ursprungligen postat av Adde_87

Där satt den minsann! Men inte förrän jag blev tvungen att inse att jag själv är pucko eftersom jag tänkte att "jag vill ju inte döpa alla artister till ett anonymt "various" eller nå't eftersom jag vill kunna se vem som sjunger låten" men sedan insåg jag att med "samling" förbockat och samma namn i just fältet "albumartist" och inte "artist" så blev det ju som jag ville - 500 låtar med bibehållna artistnamn men under ett cover i cover flowen. helt super.

tack adde och ni andra. konstig smiley kommer här:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in