2008-05-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
Sådana där arbeta hemifrån-schemes borde du nog ge fan i. Har du kollat byggbranschen som jag tipsade dig om?

Har kollat igenom och ringt. Och ingen har fått in jobb så att dom kan anställa. Får alltid samma svar "Du kan ringa om någon månad" MEN FAN! Vill ju ha jobb nu . Just nu suger livet..
Citera
2008-05-05, 16:11
Medlem
Sartres avatar
Men chilla och ring igen om någon månad då för helvete. Jag förmodar att du fört loggbok över vilka som sagt detta? tagit deras namn så du kan prata med dem igen?
Citera
2008-05-05, 17:35
Medlem
Bot själv i Piteå och jobbar som snickare, har knallat hemma sen jul, har ringt runt till dom flesta firmorna i Piteå, Luleå, Skellefteå, och fått samma svar som dig,
-Ring om 1 månad, till slut ruttnade jag och pös ner till Stockholm, finns nästan hur mycket jobb som helst här nere.
Du är ung så varför inte testa? surra med AF så kan man få pendlingsstöd upp till 1 år.

//M_M

Med lite tur så blir det bra deg så du har råd att byta skoter till i vinter :-)
Citera
2008-05-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sartre
Men chilla och ring igen om någon månad då för helvete. Jag förmodar att du fört loggbok över vilka som sagt detta? tagit deras namn så du kan prata med dem igen?

Vad fan tror du jag har gjort? Men då får jag samma svar..
Citera
2008-05-05, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte_Mejsel
Bot själv i Piteå och jobbar som snickare, har knallat hemma sen jul, har ringt runt till dom flesta firmorna i Piteå, Luleå, Skellefteå, och fått samma svar som dig,
-Ring om 1 månad, till slut ruttnade jag och pös ner till Stockholm, finns nästan hur mycket jobb som helst här nere.
Du är ung så varför inte testa? surra med AF så kan man få pendlingsstöd upp till 1 år.

//M_M

Med lite tur så blir det bra deg så du har råd att byta skoter till i vinter :-)

Ska göra lite "extrajobb" nu först och sen får jag se vad som händer här!
Citera
2008-05-06, 13:15
Medlem
Nikki SIXXXs avatar
Sitter i exakt samma sits som dig, är 19 år och plattsättare. Finns inte ett enda jävla jobb, också får man höra: "Dom skriker efter plattsättare". Har sökt i boden, luleå, piteå och fått samma svar. Har börjat söka i Malmö eftersom jag tänker flytta ner dit. Är det någon som vet en firma i Malmö man kan ringa till och snacka ihjäl dom tills man får sig ett jobb? Börjar bli desperat och har bara vart arbetslös i 10 dagar. Skulle ha stannat kvar i Norge på mitt gamla jobb. Men storstaden lockar :P
Citera
2008-05-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikki SIXXX
Sitter i exakt samma sits som dig, är 19 år och plattsättare. Finns inte ett enda jävla jobb, också får man höra: "Dom skriker efter plattsättare". Har sökt i boden, luleå, piteå och fått samma svar. Har börjat söka i Malmö eftersom jag tänker flytta ner dit. Är det någon som vet en firma i Malmö man kan ringa till och snacka ihjäl dom tills man får sig ett jobb? Börjar bli desperat och har bara vart arbetslös i 10 dagar. Skulle ha stannat kvar i Norge på mitt gamla jobb. Men storstaden lockar :P

Nu ser jag lite ljus i tunneln. Ringde nyss en snubbe som hade hand om något jobb i Luleå, han sa dock att dom var redan fyra murare men han får se hur det blir när dom väl har startat. Så bara att hoppas..
Citera
2008-05-07, 15:20
Medlem
Unbalanceds avatar
Äsch 4månader är ingenting, jag har sökt sedan December, -2000.
Det är nästan så att man har lust att ge upp och bli professionell pilsnerdrickare på heltid.
Men jag varvar pilsnern med utbildning idag.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in