2008-04-25, 14:55
Medlem
Hej!

Som det står i rubriken så har jag sökt jobb men hittar inget! Jag jobbar som plattsättare i Piteå och hade ett kanonjobb tills det tog slut och sen dess har jag inte haft nåt. Har verkligen försökt hitta någon som vill anställa men icke, har dock inte sökt nåt i Luleå.. vet någon om något företag i Luleå som behöver arbetskraft? En eventuell flytt just nu känns inte på g.. börjar fundera på att utbilda mig som något annat. Jag är lärling just nu och jag får heller inga pengar på kontot för att jag bara är 19 år så ekonomin är inte den bästa.
Citera
2008-04-25, 14:58
Medlem
Sartres avatar
Har du bra referenser från ditt förra jobb? Måste du låsa dig till en bransch?
Citera
2008-04-25, 15:09
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Hej!

Som det står i rubriken så har jag sökt jobb men hittar inget! Jag jobbar som plattsättare i Piteå och hade ett kanonjobb tills det tog slut och sen dess har jag inte haft nåt. Har verkligen försökt hitta någon som vill anställa men icke, har dock inte sökt nåt i Luleå.. vet någon om något företag i Luleå som behöver arbetskraft? En eventuell flytt just nu känns inte på g.. börjar fundera på att utbilda mig som något annat. Jag är lärling just nu och jag får heller inga pengar på kontot för att jag bara är 19 år så ekonomin är inte den bästa.
Tja, du kanske helt enkelt jobba med något annat tills du kan börja som plattsättare igen. Vården är alltid i behov av timvikarier. Det finns ALLTID jobb för dem som VILL och KAN jobba, dock inte sagt att man kan välja och vraka. Utbildning är aldrig fel och stärker din position på arbetsmarknaden.

Du är bara 19 år, välkommen till vuxenvärlden, där det mesta är jobbigt.
Citera
2008-04-25, 15:25
Medlem
Skäggbiffens avatar
Det bästa du kan göra är att höra med bekanta om de kan tänkas ha något på sitt kneg.. annars blir det att dega på arbetsförmedlingen .. lycka till!
Citera
2008-04-25, 15:26
Medlem