2008-04-25, 17:41
Medlem
Jadu, jag vet inte vilka branscher. Är ju väldigt teknikintresserad men då krävs oftast utbilding kan också tänka mig dela ut lite post. Några förslag?
Citera
2008-04-25, 17:45
Medlem
Sartres avatar
Ok, nu gör du som jag säger åt dig. Du tar fram ett stycke gula sidorna, sedan skärskådar du efter företag som ens är i närheten av att syssla med plattläggning. Tänk igenom hur många steg det tar från färdig platta till plattan ligger och blir använd och sliten.

Sedan kan du ju som byggnadsarbetare räkna ut med röven vilka arbeten du behöver minimal utbildning till för att klara och vilka du kanske behöver gå en kurs eller något.

Mer hjälp från mig får du inte, tänk litet själv!
Citera
2008-04-27, 13:28
Medlem
Någon som vet om det finns några plattsättningsjobb i Luleå? Eller några andra jobb..
Citera
2008-04-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toolmate
Någon som vet om det finns några plattsättningsjobb i Luleå? Eller några andra jobb..

Kolla Peab/NCC/Skanska/Nåiden och varför inte även Lindbäcks bygg. Det finns ju hur många byggföretag som helst i norrbotten, något av dessa borde ju ha nytta av en plattsättare.
Citera
2008-04-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Kolla Peab/NCC/Skanska/Nåiden och varför inte även Lindbäcks bygg. Det finns ju hur många byggföretag som helst i norrbotten, något av dessa borde ju ha nytta av en plattsättare.

Nåiden jobbar min far åt och dom har väldigt lite jobb nu. Lindbäcks har jag ringt till men snubben jag har pratat med verkar ju då inte intresserad att prata med mig. Ska nog prova ringa till Peab och NCC imorrn.
Citera
2008-04-27, 18:12
Medlem
Plattsättare.... sysslar du med mattor också? - Dom skriker väl efter mattläggare vad jag kan se, senast hörde jag om någon firma som inte ens kan hitta utbildade mattläggare, utan får helt enkelt plocka lärlingar från gatan..

Känns dumt att du med färdighet skall gå utan arbete!
Citera
2008-04-27, 23:12
Medlem
Jag tycker personligen inte att du ska begränsa dig till bara plattsättare. Finns flera andra branscher som kräver folk, ett exempel för just Piteå är ju Aditro som antagligen alltid söker folk. Visst, det är ett skitjobb, jag vet, har jobbat där själv. Men det är fanimej ett jobb som ger en stabil inkomst.

Annars tycker jag du ska gå på Adeccos kontor och anmäla dig också!
Citera
2008-04-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Plattsättare.... sysslar du med mattor också? - Dom skriker väl efter mattläggare vad jag kan se, senast hörde jag om någon firma som inte ens kan hitta utbildade mattläggare, utan får helt enkelt plocka lärlingar från gatan..

Känns dumt att du med färdighet skall gå utan arbete!

Nej, inga mattor.. bara erfarenhet av kakel och klinker. Kendouy, få se nu.. adecco? Känner ju igen det men vad ska man göra där?
Citera
2008-04-28, 13:10
Medlem
Citat:
Nej, inga mattor.. bara erfarenhet av kakel och klinker. Kendouy, få se nu.. adecco? Känner ju igen det men vad ska man göra där?

Tycker inte du skall slösa din skill genom att arbeta på addecco (bättre än inget såklart) men torde det inte finnas endel "under bordet jobb" iaf så att du överlever!
Citera
2008-04-28, 13:20
Medlem
Citat:
Tycker inte du skall slösa din skill genom att arbeta på addecco (bättre än inget såklart) men torde det inte finnas endel "under bordet jobb" iaf så att du överlever!

Men först och främst, vad gör man på Adecco? Och visst, har ju på G ett "under bordet jobb" en snubbe som ville ha sitt badrum kaklat men vet inte när han ville dra igång! Han ville få sålt en bil först. Jag kan gärna tänka mig jobba på nåt lager eller dela ut några tidningar bara för att få in någon inkomst, just nu har jag ju ingen inkomst alls. Det känns pissigt just nu.
Citera
2008-04-28, 13:25
Medlem
Citat:
Men först och främst, vad gör man på Adecco? Och visst, har ju på G ett "under bordet jobb" en snubbe som ville ha sitt badrum kaklat men vet inte när han ville dra igång! Han ville få sålt en bil först. Jag kan gärna tänka mig jobba på nåt lager eller dela ut några tidningar bara för att få in någon inkomst, just nu har jag ju ingen inkomst alls. Det känns pissigt just nu.

Det förstår jag!
Addecco är bemanningsföretag precis som Manpower eller andra liknande, har aldrig jobbat för någon av dom men vad jag förstått så får du ha önskemål för vissa typer av yrken såsom lager eller kontor, sedan hyrs du in på exempelvis Schenker i 3 veckor, efter det hamnar du på Biltema i några dar osv osv, tror inte dom har specifikjobb såsom plattsättare dock. Men återigen, det är så mycket bättre än ingen inkomst alls!

Hoppas det löser sig för dig..
Citera
2008-04-28, 13:29
Medlem
Citat:
Det förstår jag!
Addecco är bemanningsföretag precis som Manpower eller andra liknande, har aldrig jobbat för någon av dom men vad jag förstått så får du ha önskemål för vissa typer av yrken såsom lager eller kontor, sedan hyrs du in på exempelvis Schenker i 3 veckor, efter det hamnar du på Biltema i några dar osv osv, tror inte dom har specifikjobb såsom plattsättare dock. Men återigen, det är så mycket bättre än ingen inkomst alls!

Hoppas det löser sig för dig..

Hm, okej.. jag tror nog att det blir att fara till deras kontor och anmäla sig. Har fan suttit hemma sedan januari och börjar bli jävligt less. Kan ju knappt betala en räkning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in