2008-04-25, 12:38
Medlem
Tjolahopp jag har ett skumt problem med min laptop, prestandan har lätt sjunkit med 50%... allting funkade fint tills för ca: 2veckor sedan då den började gå väldigt slött. Så jag tog bort lite spyware som fanns på den men problemet kvarstod ändå. Så jag formaterade om den, då började problemet uppstå... under själva formteringen/windows installationen stängde datorn av sig själv. Kunde ta olika lång tid innan den gjorde det ibland klarade den 94% och ibland 3% av installationen. Misstänkte att den vart för varm så ställde den på golvet som är svalt och lät den vila innan jag körde, då funkade det! Oh happy day...

Men nyformatterad är problemet fortfarande kvar...

Om jag ser en film och har igång att jag kan se hur min procerssor arbetar i bakgrunden (inga andra processer igång) så funkar det bra att se filmen sen plötsligt peakar processorn på 100% och allt börjar lagga sen börjar det funka igen efter en stund för att återigen peaka... Så stundtals fungerar datorn som förut för att plötsligt förvandlas till min gamla 386:a..

Någon som har den blekaste vad problemet kan vara?

spec;

Laptop
Vista
2gram
AMD Turion 64x2 2ghz
Citera
2008-04-25, 15:27
Medlem
SparkMans avatar
Kanske är dags för en rensning av onödigheter? Hade själv samma problem med min. Utan att jag gjort särskilt mycket blev den hur seg som helst. När jag sedan tömde allt från spel till olika småprogram, filmklipp, bilder, musik, etc etc och gjorde en defrag gick den som ett skott
Citera
2008-04-25, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Kanske är dags för en rensning av onödigheter? Hade själv samma problem med min. Utan att jag gjort särskilt mycket blev den hur seg som helst. När jag sedan tömde allt från spel till olika småprogram, filmklipp, bilder, musik, etc etc och gjorde en defrag gick den som ett skott

Missa du han hade formaterat o datorn eller ?
Citera
2008-04-25, 15:58
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen-
Missa du han hade formaterat o datorn eller ?
Jag missade nog 95% av texten
Citera
2008-04-26, 19:27
Medlem
Eyez]-[Onlys avatar
Har du formaterat datorn och inte har någon korrupt installation utav något program efter så är det troligen hårdvaru fel som tillkommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in