• 1
  • 2
2008-04-24, 23:06
Medlem
Tja
Jag hadde tänkt köpa mig ett chippat wii, vilket chipp bör jag ha för att kunna ladda hem spel på internet och spela utan problem?
Hörde av en kompis att om man spelar chippade spel så kunde hela konsolen låsa sig och förstöras, nån som vet nått om det?

Vore tacksam över lite tips och råd.
Citera
2008-04-24, 23:11
Medlem
StigAllans avatar
http://wiiforumet.se/chippa-nintendo-wii-vt12.html
Där finns nog svaren på dina funderingar.
Citera
2008-04-24, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thrillseeker
Tja
Jag hadde tänkt köpa mig ett chippat wii, vilket chipp bör jag ha för att kunna ladda hem spel på internet och spela utan problem?
Hörde av en kompis att om man spelar chippade spel så kunde hela konsolen låsa sig och förstöras, nån som vet nått om det?

Vore tacksam över lite tips och råd.
Det mest stabila i mitt tycke är just nu D2Ckey, funkar med alla spel som släppts innu Spelar du vissa importerade spel med nya mjukvaru uppdateringar så kan wiiet hänga sig, men det har visat sig på senare tid att gå att fixa med en ny uppdatering från ett spel ifrån "din region" i ditt fall PAL. Så om du vill undvika klydd ska du skita i NTSC releaser och bara köra PAL för att vara säker
Citera
2008-04-24, 23:21
Medlem
Tack för svaren,
Var kan man få tag på bra d2ckey och motsvarade chipp?
Nån seriös sida.

är det så stor skillnad på d2ckey och WiiKey?
vad är skillnaderna och vilket har best rykte?
Citera
2008-04-25, 01:11
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcool88
Det mest stabila i mitt tycke är just nu D2Ckey, funkar med alla spel som släppts innu Spelar du vissa importerade spel med nya mjukvaru uppdateringar så kan wiiet hänga sig, men det har visat sig på senare tid att gå att fixa med en ny uppdatering från ett spel ifrån "din region" i ditt fall PAL. Så om du vill undvika klydd ska du skita i NTSC releaser och bara köra PAL för att vara säker

Nja... D2CKEY går ju inte att uppdatera, om det skulle behövas, så det är nog inget jag hade satsat på i dagsläget, Infectus2/Argonm, D2PRO och Wasabi är alla uppdateringsbara (wasabi är det chipp som är mest likt Wiikey)

Citat:
Ursprungligen postat av Thrillseeker
Tack för svaren,
Var kan man få tag på bra d2ckey och motsvarade chipp?
Nån seriös sida.

är det så stor skillnad på d2ckey och WiiKey?
vad är skillnaderna och vilket har best rykte?

Wiikey och d2ckey är gjorda av samma tillverkare, men wiikey går bara att använda på äldre wiis och d2ckey, tycker jag du ska akta dig för eftersom det inte är uppdateringsbart. (även om det iof funkar klockrent just nu vet man aldrig vad som händer när nintendo släpper någon uppdatering).
Har själv relativt nyligen köpt mig ett wii chippat med Infectus2 från www.konsolfaktor.se och är kanon-nöjd bra priser och livstidsgaranti på chippet
Senast redigerad av X_surfer 2008-04-25 kl. 01:16.
Citera
2008-04-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Nja... D2CKEY går ju inte att uppdatera, om det skulle behövas, så det är nog inget jag hade satsat på i dagsläget, Infectus2/Argonm, D2PRO och Wasabi är alla uppdateringsbara (wasabi är det chipp som är mest likt Wiikey)

Wiikey och d2ckey är gjorda av samma tillverkare, men wiikey går bara att använda på äldre wiis och d2ckey, tycker jag du ska akta dig för eftersom det inte är uppdateringsbart. (även om det iof funkar klockrent just nu vet man aldrig vad som händer när nintendo släpper någon uppdatering).
Har själv relativt nyligen köpt mig ett wii chippat med Infectus2 från www.konsolfaktor.se och är kanon-nöjd bra priser och livstidsgaranti på chippet
Tyvärr måste jag rätta dig där, D2Ckey går att uppdatera med programeraren som teamet släppt till D2PROG.'

"Updateability of D2CKey using d2prog - 2008-03-04

Since the announcement of the new d2prog programming device on d2pro.com, we have received a lot of emails from people asking us about the updatability of D2CKey. We would like to respond by saying that although D2CKey is technically updateable, and compatible with d2prog, we have never published updatability as a feature of D2CKey. That said, if any issues with D2CKey do arise in the future, we will endeavor to provide an update now that the d2prog device has been made available."

Sen tycker jag att jag läst att Wasabi har varit VÄLDIGT instabilt nu direkt efter släppet. Men om man kollar på spec. så ligger ju Wasabi bäst till då den klarar alla drivenr
Citera
2008-04-25, 15:05
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingcool88
Tyvärr måste jag rätta dig där, D2Ckey går att uppdatera med programeraren som teamet släppt till D2PROG.'

"Updateability of D2CKey using d2prog - 2008-03-04

Since the announcement of the new d2prog programming device on d2pro.com, we have received a lot of emails from people asking us about the updatability of D2CKey. We would like to respond by saying that although D2CKey is technically updateable, and compatible with d2prog, we have never published updatability as a feature of D2CKey. That said, if any issues with D2CKey do arise in the future, we will endeavor to provide an update now that the d2prog device has been made available."

Sen tycker jag att jag läst att Wasabi har varit VÄLDIGT instabilt nu direkt efter släppet. Men om man kollar på spec. så ligger ju Wasabi bäst till då den klarar alla drivenr

det kände jag till men läs resten av texten också:
Citat:
Updateability of D2CKey using d2prog - 2008-03-04

Since the announcement of the new d2prog programming device on d2pro.com, we have received a lot of emails from people asking us about the updatability of D2CKey. We would like to respond by saying that although D2CKey is technically updateable, and compatible with d2prog, we have never published updatability as a feature of D2CKey. That said, if any issues with D2CKey do arise in the future, we will endeavor to provide an update now that the d2prog device has been made available. However, due to the way that D2CKey interacts with the drive, there is not much that can be changed via an update

Såja D2CKEY går att uppdatera tekniskt men det finns enligt teamet själva inte mycket alls som går att ändra med en uppdatering.
D2PRO däremot går att uppdatera precis som Infectus2
Har inte själv läst några tester på Wasabi, då den var splitterny när jag köpte mitt Infectus2.
Hursomhelst:
prisskillnaden mellan D2CKEY och D2PRO och Infectus2/Argon är minimal och både D2PRO och Infectus2/Argon går utmärkt att uppdatera
Citera
2008-04-26, 11:54
Medlem
Va kostar det och finns för risker när du chippar ett wii?
Citera
2008-04-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
det kände jag till men läs resten av texten också:

Såja D2CKEY går att uppdatera tekniskt men det finns enligt teamet själva inte mycket alls som går att ändra med en uppdatering.
D2PRO däremot går att uppdatera precis som Infectus2
Har inte själv läst några tester på Wasabi, då den var splitterny när jag köpte mitt Infectus2.
Hursomhelst:
prisskillnaden mellan D2CKEY och D2PRO och Infectus2/Argon är minimal och både D2PRO och Infectus2/Argon går utmärkt att uppdatera
Men sen finns det inte så mkt som behöver uppdateras på D2Ckey eftersom det fungerar smärtfritt Och kommer Big N med någon ny drivecheck så ska det garanterat gå att uppdatera D2Ckey precis som det gick när N släppte en spärr på SMG och släppte en uppdatering till Wiikey
Citera
2008-04-26, 12:10
Medlem
Pepsthecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jassja
Vi fick vårt Wii chippat av ett företag som hette Moder....det funka inte först....vi skicka såklart tillbaks den och när den kom tillbaks så funka det....fast nu funkar det inte att spela med köpta spel...jag köpte Gutiar Hero III och det funka faktiskt inte...
Citera
2008-04-26, 13:42
Citat:
Ursprungligen postat av Jassja
fick ett chipp plus lödning för 600kr, somme priset för ett nytt spel. Men jag har ju laddat ner ungefär 20spel så
Citera
2008-04-26, 13:57
Medlem
Carradines avatar
Wiikey var väldigt populärt i början men nyare konsoler kan inte använda sig utav det chippet. På PSXCARE som jag anser vara en välrenommerad affär rekommenderas Argon v2 SPI + injectus (för uppdatering).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in