Citat:
nkelGunnar, det finns en anledning till att folk skriver i den hr trden och nu senast bumpades den av Fula Gubben. Som medlemmar ser inte vi arbetet med varningspollar i Outlaw utan bara ett kort "NN r avstngd en vecka fr brott mot regel 1.06". Inget mer. Jag yrar om att du drar upp fem r gamla trdar och utifrn dessa argumenterar fr problem med att frst hur regelverket tillmpas. Antingen br du d antingen leta upp aktuella exempel, eller frklara att du har svrt att frst hur regelverket tillmpades fr fem r sedan. Dessutom har jag nu tre gnger frklarat hur du ska tolka 1.06.
Men br det inte framg i regelverket ordentligt hur regeln ska tolkas eftersom vi inte har tillgng till era tolkningar d ni vgrar lmna ut dem i form av olika exempel som efterlyses i trden? Om det du sger, nmligen "Ge fan i att ens antyda att en anvndare p forumet r samma som en annan anvndare eller en verklig person" s skriv in det i regelverket. Dr str
"Att p forumet (via inlgg, PM eller chat) efterska, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppst att avslja en annan anvndares identitet r frbjudet"
"ven annan information som kan binda en anvndare till en fysisk person r frbjuden att posta."
Notera att det str att man ska ha uppst. Det verkar inte direkt som Fula Gubben tycker att han haft uppst att avslja ngon, snarare har han blivit vldigt frvnade i efterhand och inte vetat vad som lett till avstngning. Det str ocks att man inte fr skriva information som kan binda en anvndare till en fysisk person. Det str dock inte att man fr skmta, det r din tolkning.
Kort sagt, anvndare lser frhoppningsvis reglerna och frsker flja dem. Men f av oss blddrar igenom det hr delforumet fr att f dina goda rd om hur vi ska tolka reglerna. Det frvntas framg av regelverket och det r synd att du inte begripit detta. Vi vet att fler kommer beg samma misstag och skmtsamt kalla motdebattrer fr Mona Sahlin och har man inte Asperger s inser man det skmtsamma i det och att det osannolikt r Mona Sahlin som sitter bakom tangentbordet. Drfr r det synd om medlemmar blir avstngda fr det i ondan, srskilt nr det inte framgr direkt i regelverket. Du skriver sjlv att det kan hnda att ni friar. Jaha, med all respekt fr att du anser att du varit vldigt tydlig nu, men jag tror inte att alla delar den uppfattningen. Ni br enligt min mening skriva in den hr grzoonen dr du sjlv uppger att ni inte agerar konsekvent i regelverket. D vet vi vad som gller och d ska jag inte ifrgastta mer.