Citat:
Ursprungligen postat av
vf
Jag skulle undvika att skriva på det sättet, vi är tämligen humorlösa när det kommer till regeltolkning.
HUR humorlösa är moderatorerna när det gäller antaganden och spekulationer även om spekulationerna egentligen inte är helt allvarligt menade?
På vilket sätt bedömer man texter som denna...
"Det kanske t.o.m. är så att det är XXX själv som är här inne och kommenterar?"
...där då XXX är någon av alla känd celebritet?
Det händer att jag noterar den här typen av inlägg då och då men jag har inte varit så aktiv att jag rapporterat inlägget. Det borde jag kanske göra?
Kämpendahls inlägg borde vara intressant i sammanhanget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Just regel 1.06 är väldigt svår för oss medlemmar att tolka. Golonka åkte på en veckas avstängning för att ha skrivit på skämt till en debattmotståndare "Men är det inte Jimmie Åkesson som skriver i tråden?". Även en efterbliven hade förstått att det var ett oskyldigt skämt, men på yttrandefrihetens högborg belönades han med en avstängning. Några veckor senare skrev en annan medlem i en tråd till en debattmotståndare typ "Jaså! Har vi Mona Sahlin här?". Bara för att testa att reglerna var lika för alla så rapporterade jag det inlägget och hänvisade till Golonkas avstängning och frågade om man är konsekvent här på Flashback, men det konstiga var att den personen blev inte avstängd. Förklara logiken i det den som kan.
Jag vet inte varför man blir avstängd på Flashback om man insinuerar att någon skulle vara Jimmie Åkesson men klarar sig om man insinuerar att någon är Mona Sahlin? Helt klart är att regeln är väldigt svårtolkad och att lite exempel var gränserna går skulle behövas för att vi medlemmar verkligen ska begripa regeln.