Citat:
ÅnkelGunnar, det finns en anledning till att folk skriver i den här tråden och nu senast bumpades den av Fula Gubben. Som medlemmar ser inte vi arbetet med varningspollar i Outlaw utan bara ett kort "NN är avstängd en vecka för brott mot regel 1.06". Inget mer. Jag yrar om att du drar upp fem år gamla trådar och utifrån dessa argumenterar för problem med att förstå hur regelverket tillämpas. Antingen bör du då antingen leta upp aktuella exempel, eller förklara att du har svårt att förstå hur regelverket tillämpades för fem år sedan. Dessutom har jag nu tre gånger förklarat hur du ska tolka 1.06.
Men bör det inte framgå i regelverket ordentligt hur regeln ska tolkas eftersom vi inte har tillgång till era tolkningar då ni vägrar lämna ut dem i form av olika exempel som efterlyses i tråden? Om det du säger, nämligen "Ge fan i att ens antyda att en användare på forumet är samma som en annan användare eller en verklig person" så skriv in det i regelverket. Där står
"Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet"
"Även annan information som kan binda en användare till en fysisk person är förbjuden att posta."
Notera att det står att man ska ha uppsåt. Det verkar inte direkt som Fula Gubben tycker att han haft uppsåt att avslöja någon, snarare har han blivit väldigt förvånade i efterhand och inte vetat vad som lett till avstängning. Det står också att man inte får skriva information som kan binda en användare till en fysisk person. Det står dock inte att man får skämta, det är din tolkning.
Kort sagt, användare läser förhoppningsvis reglerna och försöker följa dem. Men få av oss bläddrar igenom det här delforumet för att få dina goda råd om hur vi ska tolka reglerna. Det förväntas framgå av regelverket och det är synd att du inte begripit detta. Vi vet att fler kommer begå samma misstag och skämtsamt kalla motdebattörer för Mona Sahlin och har man inte Asperger så inser man det skämtsamma i det och att det osannolikt är Mona Sahlin som sitter bakom tangentbordet. Därför är det synd om medlemmar blir avstängda för det i onödan, särskilt när det inte framgår direkt i regelverket. Du skriver själv att det kan hända att ni friar. Jaha, med all respekt för att du anser att du varit väldigt tydlig nu, men jag tror inte att alla delar den uppfattningen. Ni bör enligt min mening skriva in den här gråzoonen där du själv uppger att ni inte agerar konsekvent i regelverket. DÅ vet vi vad som gäller och då ska jag inte ifrågasätta mer.