2008-04-23, 22:49
Medlem
olofjs avatar
Tog ner Microsoft.Windows.XP.Corp.SP3.Integrated.SWEDiSH-connectionResetBySatan och skulle uppdatera med sp3. Då fick jag meddelandet "Det går inte att uppgradera pga en tredje parts kernel-fil. En eller flera kärnsystemfiler (kernel) på din dator har ändrats. Service Pack innehåller uppdaterade versioner av dessa filer som ger en stabil miljö för dina program. På grund av dessa ändringar installeras inte Service Pack. Mer information finns i Knowledge Base-artikeln Q327516 på http://support.microsoft.

Kan någon förklara på ett begripligt vis? Dels vad som menas och dels hur jag löser det?
Citera
2008-04-25, 23:33
Medlem
olofjs avatar
Bump
Citera
2008-04-26, 07:05
Medlem
kimdah2002s avatar
Uppgradera från vad ? Den releasen är väl till för ny/ominstallation ?

Varför skulle du få någon support av Microsoft när det är en connectionResetBySatan release kolla istället på www.connectionResetBySatan.com/support.html
Senast redigerad av kimdah2002 2008-04-26 kl. 07:09.
Citera
2008-04-26, 08:57
Medlem
Seriouskais avatar
Jag är inte haj på windows för det mesta, men det låter som att det inte går uppgradera för dig eftersom att du kanske har någon form av "moddad" kernel fil? Är det windows du använder "olagligt"? Kanske är därför isåfall, annars kanske du måste ominstallera windows för att det ska funka?

Behöver du verkligen SP3 förresten? Tycker SP2 funkar alldeles utmärkt själv
Citera
2008-04-26, 09:46
Medlem
kimdah2002s avatar
XP.Corp.SP3.Integrated innebär ju att det är en företagsversion av XP med SP3 integrerat, inte en SP3 updatering du kan lägga ovanpå.

Skall du installera XP.Corp.SP3.Integrated så måste du bränna den på en cd och sedan boota från den och göra en ominstallation...

Svenska SP3 för XP släpps den 29 april och finns då att hämta fråm Microsoft Update... Varför krångla till det ?

Hur svårt kan det va ?
Citera
2008-04-26, 11:25
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
XP.Corp.SP3.Integrated innebär ju att det är en företagsversion av XP med SP3 integrerat, inte en SP3 updatering du kan lägga ovanpå.

Skall du installera XP.Corp.SP3.Integrated så måste du bränna den på en cd och sedan boota från den och göra en ominstallation...

Svenska SP3 för XP släpps den 29 april och finns då att hämta fråm Microsoft Update... Varför krångla till det ?

Hur svårt kan det va ?

Det kan vara svårt för dom som frågar andra direkt istället för att kolla upp information själva

Inte för att jag tjänar något somhelst på ditt inlägg, men jag tackar dig åt TS vägnar för att du tog dig tid att söka och informera.

Varför jag tackar dig vettefan, uppmuntran till att fortsätta hjälpa andra i framtiden kanske?
Citera
2008-04-26, 12:54
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Det kan vara svårt för dom som frågar andra direkt istället för att kolla upp information själva

Inte för att jag tjänar något somhelst på ditt inlägg, men jag tackar dig åt TS vägnar för att du tog dig tid att söka och informera.

Varför jag tackar dig vettefan, uppmuntran till att fortsätta hjälpa andra i framtiden kanske?
Tyvärr begiper jag inte vad du skriver

Tre saker är dock klara och borde inte vara svåra att begripa...

1. XP.Corp XP = XP och Corp = Företagsversion
2. SP3.Integrated SP3 = Servicepack 3 och Integrated = Integrerad i XP inte någon uppgradering
3. SP3 för XP släpps den 29/4 och kan då enkelt laddas hem från Microsoft (varför klydda med tidiga piratversioner några dagar innan)
Senast redigerad av kimdah2002 2008-04-26 kl. 12:56.
Citera
2008-04-26, 16:21
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Tyvärr begiper jag inte vad du skriver

Tre saker är dock klara och borde inte vara svåra att begripa...

1. XP.Corp XP = XP och Corp = Företagsversion
2. SP3.Integrated SP3 = Servicepack 3 och Integrated = Integrerad i XP inte någon uppgradering
3. SP3 för XP släpps den 29/4 och kan då enkelt laddas hem från Microsoft (varför klydda med tidiga piratversioner några dagar innan)

Hmm jag skrev lite konstigt ser jag nu i efterhand

Det jag försökte få fram var ett tack till dig för att du hjälper folk

Som en uppmuntran att fortsätta hjälpa alltså, hoppas detta blir enklare att förstå
Citera
2008-04-27, 10:20
Medlem
olofjs avatar
Tack för hjälpen, dock förstår jag fortfarande inte vad en kernelfil är. Jag har inte kunnat installera nya explorer heller, kan det ha med kernelfilen att göra?
Citera
2008-04-27, 10:41
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofj
Tack för hjälpen, dock förstår jag fortfarande inte vad en kernelfil är. Jag har inte kunnat installera nya explorer heller, kan det ha med kernelfilen att göra?

En kernel fil är en systemfil som tillhör operativsystemets kärna och är extra viktig för datorn, därför görs alltid en kontroll att dom är ok innan dom uppgraderas...

1. Vad blir det för fel när du försöker installera IE7 ?
2. Använder du Symantec/Norton Antivirus ?

Får du inte det att fungera brukar det bästa vara att köra en reparation av XP bara att sätta i din original XP och boota på den och sedan kör du en ominstallation/reparation av ditt befintliga OS därefter kör du windows update ev. väntar till den 29/4 så du får med SP3 om du inte orkar göra det två gånger...
Senast redigerad av kimdah2002 2008-04-27 kl. 10:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in