• 1
  • 2
2008-04-24, 20:11
Medlem
menvafans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donny_Brasko
Är inte så insatt men det känns som att dubai enbart är intressant pga de enorma oljetillgångarna som finns i närheten. Jag menar vad kommer de kunna erbjuda efter att oljan där börjar tina ut?

Helt felaktigt påstående. Dubais framtid är oerhört ljus. UAE kommer bli ett framstående centra för ekonomi och turism i den delen av världen.
Citera
2008-04-28, 07:06
Medlem
Richtmans avatar
Richtman

Vet inte om jag tycker demokrati spelar en så värst stor roll för tillväxten, det viktiga är snarare att staten är autonom, speciellt i fattigare länder. Har dock ingen koll på hur instutitionerna är utformade i Albanien vilket förmodligen är ännu viktigare.
Citera
2013-05-30, 22:34
Medlem
Albozs avatar
Att investera i länder som Kosovo/Albanien kommer bli mindre riskfyllt i framtiden. Många är rädda för att investera i nuläget.
Citera
2013-05-31, 00:30
Medlem
60% jobbar inom jordbruket? Ptja, jordbruk kommer bli en storbransch framöver. Har varit kaos i 40 år och alla bönder i väst pensionerar sig. Kan bli intressant framöver.

Skulle jag hellre lägga pengarna i Asien? Jo.
Citera
2013-05-31, 00:53
Medlem
Landet där två tredjedelar av befolkningen gick med i ett pyramidspel...

Skojar, jag gillar Albanien - alltid spännande att investera i "nya" ekonomier!
Citera
2013-05-31, 01:08
Medlem
Christopher.s avatar
Hög arbetslöshet, mycket korruption, stor kriminalitet osv. Nej jag skulle inte investera i Albanien.
Citera
2013-05-31, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Att investera i länder som Kosovo/Albanien kommer bli mindre riskfyllt i framtiden. Många är rädda för att investera i nuläget.

Intressant att blåsa liv i en 5 år gammal tråd och prata om "nutid" och "framtid". Om Albanien var riskfyllt för 5 år sen och fortfarande är lika riskfyllt idag, vad är oddsen att det kommer se signifikant annorlunda ut om ytterligare 5 år?
Citera
2013-06-03, 22:38
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pap01
Intressant att blåsa liv i en 5 år gammal tråd och prata om "nutid" och "framtid". Om Albanien var riskfyllt för 5 år sen och fortfarande är lika riskfyllt idag, vad är oddsen att det kommer se signifikant annorlunda ut om ytterligare 5 år?

På 10-20 år händer det mycket kan jag sig, vare sig du förnekar det eller inte.
Citera
2013-06-03, 22:59
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pap01
Om Albanien var riskfyllt för 5 år sen och fortfarande är lika riskfyllt idag, vad är oddsen att det kommer se signifikant annorlunda ut om ytterligare 5 år?

Albanien har som tur är en inte särskilt mycket högre nativitet än Sverige (13 vs 12 per 1000 invånare), men att hoppas på albanernas totala försvinnande inom 5 år och därmed en möjlighet till ett fungerande land och ekonomi är nog litet väl optimistiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in