2008-04-23, 18:54
Bannlyst
Satt o slaffsade i mig en kebabtallrik på ett lokalt gatukök och lyssnade till tråkiga politiker på SVT24 när jag plötsligt satt en pommes i halsen....

Vad ser jag? Jo, En Startmenyknapp.... En grön sådan och jämnte denna en blå rand... kan det vara Windows XP? ne? men jo så var fallet....

inte nog med att det var Windows XP, de verkar använda PowerDVD för att spela upp diverse prylar.

Så fort nyheterna sändes så försvann XP men va fan... är det så illa att de kör sändningar rakt ut ifrån en vanlig pc till hela svenska folket?

Är inte hemma på television, men tycker det låter skumt... Det var en stund det varade också. Sen rörde sig muspekare och det var fullskärm igen, men efter en kort stund, samma sak igen, den spygröna startknappen kom fram igen.

Klart att det kunde varit gatuköket som körde något, men grejen var denna att i nedre högra hörnet så fanns SVT24-loggan vilket övertygade mig om att det verkligen var sant.....
Citera
2008-04-23, 19:33
Medlem
un_Hanness avatar
Fan de låter interesant, men med den erfarenheten så tror jag nog att SVT fattar att Windows crashar, Windown Buggar sig, Windown är ett Dåååligt sätt.
Citera
2008-04-23, 19:42
Medlem
Stiffmeisters avatar
Eller är det så jävla illa att att din kebabturk kör svt24 från fil på sin dator ut i tvn.
Citera
2008-04-23, 19:47
Medlem
un_Hanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffmeister
Eller är det så jävla illa att att din kebabturk kör svt24 från fil på sin dator ut i tvn.
" Klart att det kunde varit gatuköket som körde något, men grejen var denna att i nedre högra hörnet så fanns SVT24-loggan vilket övertygade mig om att det verkligen var sant..... "

... om de fanns en logga där...
Citera
2008-04-23, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av un_Hannes
" Klart att det kunde varit gatuköket som körde något, men grejen var denna att i nedre högra hörnet så fanns SVT24-loggan vilket övertygade mig om att det verkligen var sant..... "

... om de fanns en logga där...

Precis över Systemtray låg SVT24-loggan så det är ju lite suspekt detta.... SVT borde veta hut!!!
Citera
2008-04-23, 21:46
Medlem
soers avatar
Det du såg var ett föredrag från Gräv 2008, arrangerat av Grävande journalister. Janne Josefssons laptop var kopplad till en projektor och när han visade filmklipp ur reportage så använde han Power DVD.

Och du, sen när är Janne Josefsson och Lars-Göran Svensson från Uppdrag granskning politiker?

Det var för övrigt ett väldigt intressant föredrag, men jag förstår att du inte tycker det - du verkar inte vara så smart. Du trodde ju till exempel att SVT gör sina sändningar från en Windows-burk med Power DVD...
Senast redigerad av soer 2008-04-23 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in