Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Det finns inte en möjlighet i världen att kunna täcka in allt som kan sägas och hurvida det är tillåtet eller ej. Därmed kommer det aldrig kunna finnas några "svartvita" regler.
/feldgrau
Allt som kan sägas, nej, men vi behöver någon riktlinje att gå efter. Det är omöjligt för oss som användare att veta hur vi ska tolka reglerna, då ni som moderatorer tolkar dem på ett helt annat sett.
Ta bara vad
cogolicious sa som exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av cogolicious
Kommer ni att börja använda er av 1.03 nu? Det skulle verkligen höja nivån på hela forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Den används redan nu och vi kommer inte att bli hårdare. Varför skulle vi det? Yttrandefriheten är viktigare än att du kanske inte gillar vad någon annan skriver.
Denna regel missbrukas dagligen, för att moderatorerna anser att yttrandefrihet är viktigare. Hur ska jag vet vad ni moderatorer kommer att agera om jag bryter mot 1.03 och 1.08, kommer jag komma undan med det pga. att yttrandefrihet är viktigare? Därför skulle just ett klargörande av reglerna med några exempel göra det lättare för oss användare att yttrycka oss själva utan att behöva få några kosekvenser av vårat språkval.