2008-04-23, 14:11
Medlem
Avon Barksdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Detta är den tolkning som jag och mina medmods i sport kommer följa, om jag inte är helt ute och snurrar:

Streaming av matchsändning som nordiskt bolag har "förstahandsrättigheter" till = icke tillåtet.
Streaming av matchsändning som nordiskt bolag visserligen sänder men som de inte har "förstahandsrättigheter" till = tillåtet.
Streaming av ett specifikt nordiskt bolags matchsändning som de inte har "förstahandsrättigheter" till = icke tillåtet.
Streaming av matchsändning som inget nordiskt bolag har rättigheter till = tillåtet.

D v s att efterfråga Allsvenskan, Elitserien, Finska Elitserien, Superligaen, Tippeligaen, o s v är absolut förbjutet, att efterfråga Champions League, Olympiska Spelen, Fotbolls-VM, o s v är tillåtet så länge man inte specifikt frågar efter en nordisk kanals sändning.

/feldgrau
Varför är det så? Jag menar, varför är det just förbjudet att efterfråga nordiska bolags försthandsrättigheter medans engelska är okej?
Citera
2008-04-23, 14:12
Medlem
cogoliciouss avatar
Kommer ni att börja använda er av 1.03 nu? Det skulle verkligen höja nivån på hela forumet.
Citera
2008-04-23, 14:17
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogolicious
Kommer ni att börja använda er av 1.03 nu? Det skulle verkligen höja nivån på hela forumet.

Den används redan nu och vi kommer inte att bli hårdare. Varför skulle vi det? Yttrandefriheten är viktigare än att du kanske inte gillar vad någon annan skriver.
Senast redigerad av Snövit 2008-04-23 kl. 14:53.
Citera
2008-04-23, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Den använda redan nu och vi kommer inte att bli hårdare. Varför skulle vi det? Yttrandefriheten är viktigare än att du kanske inte gillar vad någon annan skriver.

Yttrandefrihet är ett ansvar, det är inte en rättighet för att förolämpa människor.
Citera
2008-04-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Yttrandefrihet är ett ansvar, det är inte en rättighet för att förolämpa människor.
Skrev hon någonting om förolämpning? Det som ligger inom mallen för regel 1.03 tolkas olika av alla. En formulering angående homosexuella eller invandrare kan tolkas som en åsikt, fakta, hot eller förolämpning.
Citera
2008-04-23, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Skrev hon någonting om förolämpning? Det som ligger inom mallen för regel 1.03 tolkas olika av alla. En formulering angående homosexuella eller invandrare kan tolkas som en åsikt, fakta, hot eller förolämpning.

Provocerande värdeord är onödiga och endast till för att förolämpa andra, det går bra när det gäller människor men tydligen inte grupperingar.
Citera
2008-04-23, 14:45
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden

Det är inte tillåtet att sprida uppgifter om en person i syfte att utsätta denne för andras missaktning ifall uppgifterna inte kan styrkas. Att avsiktligen förvränga eller uppdikta information i syfte att vilseleda är förbjudet.

Känns som om man (vi/jag/någon) ganska lätt kan hamna i trubbel på det där när man är ironisk eller sarkastisk?
Citera
2008-04-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Provocerande värdeord är onödiga och endast till för att förolämpa andra, det går bra när det gäller människor men tydligen inte grupperingar.
Naturligtvis, och det är inget som för diskussionen framåt. Det är heller ingenting som tillåts, om inläggen inte blir borttagna för 1.03 blir dom det för trams eller offtopic.

Men all kritik gentemot grupperingar kan omöjligtvis klassas som förolämpningar eller HMF. Tycker man det, så kan man söka jobb på Aftonbladet.
Citera
2008-04-23, 14:54
Medlem
sebnies avatar
>>Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.

Förslag: Ändra det till:
Det är förbjudet att besöka forumet, IRC eller någon av Flashbacks hemsidor, som gäst eller med alternativt konto, om man är temporärt eller permanent avstängd. Det är också förbjudet att nyttja Flashbacks VPN eller modemtjänst ifall man är temporärt eller permanent bannad. En ban ger inte rätt till återbetalning av avgiften oavsett hur långt i förskott tjänsten är betald. Om ett besök sker, trots detta, så förbehåller sig flashback rätten att polisanmäla för dataintrång då ett olovligt intrång har skett på flashbacks server då man besöker hemsidan trots att man är bannad.
Citera
2008-04-23, 14:54
Bannlyst
Det skulle vara praktiskt om alla visste var gränserna går, både för 1.03 och 1.08.
Det var någon annan som föreslog en exempellista på saker som är okej och inte okej att skriva.

Exempel
Användare X är idiot-ok
Anändares X:s mamma är mongoloid-ok
Användare X är marxist- ok
Användare X borde dö- ej ok

Folkslag Y är fula- ok
Folkslag Y- är djur- ej okej
Citera
2008-04-23, 15:06
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avon Barksdale
Varför är det så? Jag menar, varför är det just förbjudet att efterfråga nordiska bolags försthandsrättigheter medans engelska är okej?

Jag vet inte, men en lekmannagissning skulle vara att det har att göra med den dom i marknadsdomstolen som bland annat ålade FB ett vite på 400 000 kr om det förekommer att FB medverkar till "marknadsföring av olovlig avkodningsutrustning". Eftersom det var nordiska bolag som stämde FB antar jag att det är därför begränsningen är som den är.

/feldgrau
Citera
2008-04-23, 15:12
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneArneArneArn
Det skulle vara praktiskt om alla visste var gränserna går, både för 1.03 och 1.08.
Det var någon annan som föreslog en exempellista på saker som är okej och inte okej att skriva.

Exempel
Användare X är idiot-ok
Anändares X:s mamma är mongoloid-ok
Användare X är marxist- ok
Användare X borde dö- ej ok

Folkslag Y är fula- ok
Folkslag Y- är djur- ej okej
Precis. Är min signatur tillåten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto