2008-09-17, 02:51
Medlem
Distanssamtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oi-san
Hej!
Men jämna mellanrum blinkar skärmarna till, de blir svarta i några sekunder, och jag får meddelandet :

Display driver stopped responding and has recovered.
Display driver atikmdag stopped responding and has successfully recovered.

Bild: http://img233.imageshack.us/img233/9532/25730033cc5.jpg

Ibland så blir skärmarna svarta, och precis när bilden kommer tillbaka så blir dom svarta igen.
Detta kan hålla på i en minut, sen får jag bluescreen.

Jag har Vista 32bit SP1 och dom senaste drivrutinerna från ATI.
Grafikkortet är ett Sapphire HD3870.

Är väldigt tacksam för svar!

Har du en Acer-laptop? Hände med min morsas Acer-laptop, jag googla lite på det och det var tydligen ett acer relaterat problem..

Man skulle tydligen stänga av "hardware acceleration", gick bara i Flash filmer på Opera men det fungerade..
Citera
2009-03-21, 12:59
Medlem
Telefonkiosks avatar

Nu har jag också fått samma problem!
Detta hände först när jag spelade Cod 4 och nu är det i flera spel

Grafikkortet är 1 dag gammalt (en 4870 512MB) så bör inte ha med det att göra.

Någon som har löst detta ännu?

edit: Testade med updaten i min quote men fungerade inte.
Citera
2009-03-21, 14:13
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Detta problemet e vanligt för dessa kort i Vista. Det som löser problemet är att ta bort ALLA drivrutiner totalt, dvs avinstallera dom via kontrollpanelen och enhetshanteraren efter d. Börja ominstallera drivrutinerna från Nvidia och låt inte Microsoft lägga in sina förutom för grafikmotorn. Kan va ett jävla strul o få igång skiten, funkar d inte får du försöka med varianterna av d jag sa, ska gå igång till slut. Oh, glömde säga att du oxå ska ta bort Microsofts uppdateringar gällande grafikkortet oxå.
Citera
2009-03-21, 15:01
Medlem
Telefonkiosks avatar

Tack!

Jag testar att ta bort rubbet då och ser om det funkar bättre.
Citera
2009-03-21, 17:10
Medlem
Telefonkiosks avatar
Det verkar som att det fungerar!

Tack så mycket.
Citera
2009-03-21, 22:47
Medlem
Telefonkiosks avatar
Trippel post!
Är edit knappen endast aktiv i X tid?

Nu har det slutat att fungera igen och jag får samma error igen

Vad ska man göra nu då?
Citera
2009-03-22, 10:48
Medlem
Woohoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoddic
Jag tror det är drivrutinsproblem ändå, jag har 3850 och vista x64. Får bara problemet när jag kör tv-ut med dualview. Störigt är det dock. Det hände oftare när jag körde grafikkortet lite överklockat med ati overdrive, men det har jag stängt av nu och det händer inte lika ofta.

Har samma problem när jag kör dualview (ATI), funderar starkt på att formatera om och installera XP nu...
Citera
2009-03-22, 17:05
Medlem
TheHeretiCs avatar
-

Citat:
Ursprungligen postat av Telefonkiosk
Trippel post!
Är edit knappen endast aktiv i X tid?

Nu har det slutat att fungera igen och jag får samma error igen

Vad ska man göra nu då?

Kolla under uppdateringarna och kolla om det är för att Vista har uppdaterat grafikkortet i bakgrunden utan att du sett något!
Isåfall får du välja att INTE påminna dig om dom uppdateringarna nå mer för annars kommer dom tillbax efter 1 dag o d skiter sig igen. Avinstallera dom igen och gör om samma procedur igen. Hoppas du slipper uppdateringarna sen! ; )
Citera
2009-03-22, 17:36
Medlem
exxets avatar
Har också detta problem, men när jag ska installera uppdateringen står det "uppdateringen gäller inte för datorn". Jag har rätt patch (64 bits), men ändå går det ej
Citera
2009-03-22, 17:44
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av exxet
Har också detta problem, men när jag ska installera uppdateringen står det "uppdateringen gäller inte för datorn". Jag har rätt patch (64 bits), men ändå går det ej

Testa andra versioner av samma patch då ifall d är en viktig patch. Gå in på datortillverkarens hemsida o ta hem drivrutinen där ifall grafikkortet följde med datorn, testa även grafikkortstillverkarens hemsida och dom olika versionerna på den, sen e d bara börja experimentera, finns lixom inte så mycket o välja på.
Däremot ÄR d där problemet ligger och det är d enda som går att göra åt saken.
Citera
2009-03-22, 18:04
Medlem
exxets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHeretiC
Testa andra versioner av samma patch då ifall d är en viktig patch. Gå in på datortillverkarens hemsida o ta hem drivrutinen där ifall grafikkortet följde med datorn, testa även grafikkortstillverkarens hemsida och dom olika versionerna på den, sen e d bara börja experimentera, finns lixom inte så mycket o välja på.
Däremot ÄR d där problemet ligger och det är d enda som går att göra åt saken.

Tack för snabbt svar.
Grafikkortstillverkaren (Gainward) direktlänkar till Nvidia. Testa andra versioner av samma patch? Det finns väl bara en?

Problemet som nu kommer att uppstå är att så fort jag startar ett spel hänger det sig efter typ 1 minut, och jag får blåskärm, och datorn startar om och då måste jag gå in i felsäkert läge och göra om allt.
Igår var det t.o.m. artefakter och ränder i uppstart och BIOS, vilket föranleder mig till att tro att det är något hårdvarufel...
Citera
2009-03-22, 21:42
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av exxet
Tack för snabbt svar.
Grafikkortstillverkaren (Gainward) direktlänkar till Nvidia. Testa andra versioner av samma patch? Det finns väl bara en?

Problemet som nu kommer att uppstå är att så fort jag startar ett spel hänger det sig efter typ 1 minut, och jag får blåskärm, och datorn startar om och då måste jag gå in i felsäkert läge och göra om allt.
Igår var det t.o.m. artefakter och ränder i uppstart och BIOS, vilket föranleder mig till att tro att det är något hårdvarufel...

Du kan testa med att uppdatera ditt BIOS alternativs Chipset drivrutinerna och för grafikkortet. Behöver bara va d. Skriv ner vad som står på blåskärm nästa gång så kan jag hjälpa dig mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in