• 1
  • 2
2008-04-23, 12:12
Medlem
Hej!
Men jämna mellanrum blinkar skärmarna till, de blir svarta i några sekunder, och jag får meddelandet :

Display driver stopped responding and has recovered.
Display driver atikmdag stopped responding and has successfully recovered.

Bild: http://img233.imageshack.us/img233/9532/25730033cc5.jpg

Ibland så blir skärmarna svarta, och precis när bilden kommer tillbaka så blir dom svarta igen.
Detta kan hålla på i en minut, sen får jag bluescreen.

Jag har Vista 32bit SP1 och dom senaste drivrutinerna från ATI.
Grafikkortet är ett Sapphire HD3870.

Är väldigt tacksam för svar!
Citera
2008-04-23, 15:23
Medlem
Du kan alltid prova gå tillbaks till någon äldre grafikkortsdrivrutin och se om det fungerar bättre då.
Citera
2008-08-05, 20:37
Medlem
MrHankys avatar
Samma sak har hänt mig med både HD4850 och 8800GT, oavsett drivrutiner.
Kör Vista Ultimate64 för tillfället, fungerade inte när jag hade Home Premium32 heller.

Med 8800GT -OC kunde jag bara spela om jag ströp GPUn till orginalklock. Hotfixen på Nvidias hemsida gjorde ingen skillnad.
HD4850 fungerar lite bättre, kan ibland fortsätta att spela även om drivrutinen återställs. Oftast så blinkar skärmen ett par gången innan det blir svart och GPU-fläkten går upp i 100% , då är det bara att stänga av datorn.

Är det Vista, värme eller spänning som är problemet, måntro?
Citera
2008-08-06, 20:51
Medlem
NEWMAN74s avatar
Har samma problem jag , och verkar inte vara ensam om det heller. Jag får det när jag sitter och gasar GTR2 (eller vilket spel som helst), skärmen blir kolsvart i 6-7 sek , sen fortsätter spelet. När jag stängt ner spelet och går tillbaka till skrivbordet så står det: "Bildskärmsdrivrutinen slutade att svara och har återställts"
Detta kan komma efter 10 min in i spelet , eller 3 timmar in , verkar komma när som helst.
Verkar som det är en Vista bug, men har inte lyckats hitta nån lösning på det , så om nån vet så tipsa gärna !!
Har ett 8600GTS kort
Citera
2008-08-06, 21:40
Medlem
psychotropics avatar
Detta hände mig för ett par veckor sedan. Jag försöker att minnas i vilket spel. Antagligen Assassin's Creed eller Crysis.

Jag hade aldrig sett det förr men ändå spelat en hel del. Jag hade inte vart inne i Windows på ca 2-3 månader då det hände. Jag minns att licensen för Windows precis hade gått ut och jag körde en xp genuine crack. Det, bortsett automatiska uppdateringar är den enda skillnaden jag gjort på mitt operativsystem från då det fungerade felfritt och laggfritt, till det att bilden blev svart och spelet frös i ett par sekunder. Ibland slutade spelet att svara och jag fick då meddelandet "Display driver stopped responding and has recovered.".

Det är långtsökt, men samtidigt den enda möjlighet jag kan komma på.
Tyvärr behövde jag Windows partitionen till annat så den är formaterad nu.

Ja förresten, jag har också 8800GT OC kort.
Senast redigerad av psychotropic 2008-08-06 kl. 21:44.
Citera
2008-08-26, 19:43
Medlem
MrHankys avatar
Är det någon som lyckats åtgärda felet?
Vad har ni för hårdvara i övrigt?

Mitt felande system ser ut så här:
CPU: AMD Phenom 9850
RAM: Corsair XMS2 PC6400 , 4x1GB
GPU: Sapphire HD4850
MB: Gigabyte GA-MA790FX-DS5
Nätagget är ett Corsair 620W

Minnen och nätagg är det enda jag inte bytt ut!
Jag har självklart testat både gamla och nya drivrutiner, dock ingen skillnad.

Ni andra som har problem, hur ser er uppsättning ut? Har ni bra/dålig ventilation i chassit?
Citera
2008-09-14, 19:16
Medlem
MrHankys avatar
Nu har jag även testat andra minnen , men det fungerar ändå inte!
Är nätagget för klent?! (corsair 620w)
Citera
2008-09-16, 12:04
Medlem
-
Citera
2008-09-16, 12:06
Medlem
Jag tror det är drivrutinsproblem ändå, jag har 3850 och vista x64. Får bara problemet när jag kör tv-ut med dualview. Störigt är det dock. Det hände oftare när jag körde grafikkortet lite överklockat med ati overdrive, men det har jag stängt av nu och det händer inte lika ofta.
Citera
2008-09-16, 12:25
Medlem
MrHankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoddic
Jag tror det är drivrutinsproblem ändå, jag har 3850 och vista x64. Får bara problemet när jag kör tv-ut med dualview. Störigt är det dock. Det hände oftare när jag körde grafikkortet lite överklockat med ati overdrive, men det har jag stängt av nu och det händer inte lika ofta.

Okej, vad har du för nätagg?
Citera
2008-09-16, 17:11
Medlem
Hej kära Vista användare, tänkte bara hjälpa till lite mer er som har problem (har samma problem själv).

Till att börja med ska jag säga att ni är långt ifrån ensamma att ha detta problem, och det har oftast inget med hårdvaran att göra.
Vanligtvis brukar fela ligga mellan nvidias drivrutiner och vista, men har läst att även en del ATI användare drabbas av detta.

Det finns 2 tillfälliga lösningar på problemet och det är att avinstallera drivrutinerna till grafikkortet och installer dem igen, eller nyare om man vill.

Finns även en update från microsoft som påstår sig ska lösa detta problem och den finner ni här (tror jag, kolla så det är för rätt dvs 64-bits eller 32-bit: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Tyvärr kan inte jag inte säga om uppdateringen fungerar då jag inte kan installera den (se tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=743903).

hoppas jag hjälper någon iaf. Lycka till!
Citera
2008-09-16, 17:13
Medlem
MrHankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiga
Hej kära Vista användare, tänkte bara hjälpa till lite mer er som har problem (har samma problem själv).

Till att börja med ska jag säga att ni är långt ifrån ensamma att ha detta problem, och det har oftast inget med hårdvaran att göra.
Vanligtvis brukar fela ligga mellan nvidias drivrutiner och vista, men har läst att även en del ATI användare drabbas av detta.

Det finns 2 tillfälliga lösningar på problemet och det är att avinstallera drivrutinerna till grafikkortet och installer dem igen, eller nyare om man vill.

Finns även en update från microsoft som påstår sig ska lösa detta problem och den finner ni här (tror jag, kolla så det är för rätt dvs 64-bits eller 32-bit: http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en

Tyvärr kan inte jag inte säga om uppdateringen fungerar då jag inte kan installera den (se tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=743903).

hoppas jag hjälper någon iaf. Lycka till!

Jag kan inte heller installera updateringen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in