2014-01-03, 10:55
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minime92
Hållit på med detta ett tag nu och vi har hittat många intressanta ställen i Västerås och lite utanför, en del platser som verkligen pulsen går upp! Så om nån vill byta nåt grymt ställe så pm:a

Dom flesta har nog hittat dina intressanta platser, det som finns att se har tagit upp i tråden. Sen finns det självklart platser som få hittat, men dom håller dom flesta på annars är snart klotterungar och tjuvar där.
Citera
2014-01-03, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Dom flesta har nog hittat dina intressanta platser, det som finns att se har tagit upp i tråden. Sen finns det självklart platser som få hittat, men dom håller dom flesta på annars är snart klotterungar och tjuvar där.
Självklart kan det va så! Jo precis, tror vi sitter på 3-4 sådana platser där det inte ser ut att ha varit många och klart man inte vill ha så många andra där! Men hade lätt bytt en sån plats mot en annan sån plats
Citera
2014-08-15, 00:53
Medlem
Var på Hässlö idag och hittade ett, för mig och mina vänner nytt ställe, så jag och mina vänner strosade runt och hittade två tunnlar som gick rakt genom två åsar. Vi hittade även ett antal betonghål ned i marken som skyddades av ett trätak med en lucka. Där i fanns det någon form av elskåp. I tunnlarna fanns det även någon form av bunker med träbritsar. Sedan närmade vi oss ett litet hus där det fanns en skylt som varnade för explosiva material. När vi var ca 10 meter ifrån tändes en lampa av en rörelsesensor.

Förvarar försvarsmakten fortfarande saker på Hässlö?
Citera
2014-10-26, 21:22
Medlem
Just nu river man den gamla oljedepån i Västerås Ännu ett mysigt "rensa tankarna" ställe är borta.................det ska bli en utbyggnad av cementfabriken. Kompisen berättade förra veckan att den gamla tvätterianläggningen i Gäddeholm dessutom var borta. Lundius gamla bageri (Stohagen) är numera en grushög (tur man var där och fotade), finns inte så mycket UE byggnader kvar längre...................
Citera
2014-11-05, 12:19
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevejunkman
Just nu river man den gamla oljedepån i Västerås Ännu ett mysigt "rensa tankarna" ställe är borta.................det ska bli en utbyggnad av cementfabriken. Kompisen berättade förra veckan att den gamla tvätterianläggningen i Gäddeholm dessutom var borta. Lundius gamla bageri (Stohagen) är numera en grushög (tur man var där och fotade), finns inte så mycket UE byggnader kvar längre...................
Oljedepån har man väl ändå inte kommit in i på några år? Om jag säger ingången på toppen av grusvägen så vet nog en del vart jag menar.. den har ju vart täckt av grus i flera år?
Citera
2014-11-06, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Oljedepån har man väl ändå inte kommit in i på några år? Om jag säger ingången på toppen av grusvägen så vet nog en del vart jag menar.. den har ju vart täckt av grus i flera år?

Det finns (snart borta) en oljedepå i hamnområdet vid cementas anläggning där det rivs för fullt. Många "graffare" och "lodisar" har haft stället som tillhåll, Cementa ska nu bygga ut sin fabrik på det området.
Citera
2014-11-06, 11:01
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevejunkman
Det finns (snart borta) en oljedepå i hamnområdet vid cementas anläggning där det rivs för fullt. Många "graffare" och "lodisar" har haft stället som tillhåll, Cementa ska nu bygga ut sin fabrik på det området.
Jaha du menar gula huset med tillhörande cisterner/silobyggnader... klassikskt graffitiställe, undra bara vart målarna tar vägen härnäst. Trodde först du menade den underjordiska depån som fanns på andra sidan sjöhagsvägen men som inte har några tillgängliga ingångar kvar så vitt jag vet.
Citera
2014-11-07, 01:12
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cuqen
Vi hittade även ett antal betonghål ned i marken som skyddades av ett trätak med en lucka. Där i fanns det någon form av elskåp. I tunnlarna fanns det även någon form av bunker med träbritsar.
Rörskyddsrum, alternativt två skyddsrum av betong som är ihopkopplade med betongskyddsrum?
Citera
2014-12-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lufsen_
Det var tre st hus från början, fick tyvär inte bild på alla.

Det ena övergavs redan för 2-3 år sedan stått tomt sen dess fast brandkåren har vart där ibland och övat det andra har en bekant till mig bott, en lustig typ som höll på mycket med mopeder och i samma hus låg ett hunddagis? hur nu det går ihop.

Det tredje och sista som dom flesta bilderna är ifrån har olika band hyrt av kommunen, vad ja hörde när an gick förbi så var de bara hårdrock som spelades där, Magnus Uggla har blandannat vart på besök där för ett tag sen när dom letade efter olika band och artister kommer inte riktigt ihåg va de hette dock.

Känslan av att gå där inne var helt otrolig! man kände hur hela huset typ skakat av musik en gång i tiden och av att dömma av allt bråte och ölburkar där inne har dom haft det riktigt kul!

http://picasaweb.google.com/Lufsen88/Rivningshus02#

Kan du tänka dig att dela med dig om vart husen ligger? Om dom nu finns kvar så här många år senare.. Skulle vara häftigt att kika
Citera
2014-12-10, 23:00
Medlem
UE021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungfupandafan
Kan du tänka dig att dela med dig om vart husen ligger? Om dom nu finns kvar så här många år senare.. Skulle vara häftigt att kika

tror tyvärr dom håller på att river dom nu.. om jag inte minns fel
Citera
2014-12-12, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungfupandafan

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.170...ivs-musikhuset

Det finns inget kvar idag. https://goo.gl/maps/xYv1f
Citera
2015-02-10, 17:04
Medlem
dbfotos avatar
Någon som har en trevlig plats och vill byta lite?
Kolla länken så hittar du mina platser!
Svar tas gärna emot i ett PM!

http://dbfoto.se/overgivet/Overgivet...6660354&type=2

/DB
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här