På avloppsreningsverket igår hade de glömt en grind öppen, så jag var inne och kollade runt. Mycket spännande att se på nära håll! Dock verkar de ha byggt in inloppet för avloppsvattnet sen senast jag cyklade förbi där.
Kollade lite på Ångkraftverket. Man kan nog ta sig innanför stängslet om man vill. Är det någon som vet om det går att ta sig in i själva byggnaden?
Var också förbi Ormberget häromdagen. Där har man satt för den ingången uppe på berget som fanns för nåt år sedan. Synd, för jag kom aldrig till skott med att ta mig ner där!

Det går kanske att gräva sig under den första av dörrarna, men jag kunde inte se om det går att ta sig förbi den andra dörren, "mittendörren".
"Ödehuset" i Oljehamnen är lika nedgånget som alltid. Det är något nytt stängsel runt, men det är redan hål i det.
I Kopparlunden finns det en intressant gammal fabrikshall som de river ut inkråmet i. Taket i utkanterna och fasaderna är kvar, men inuti är taken och golvet borta. Det blir alltså som en stor innergård. Trevligt ställe att hänga på, kanske. Det finns en dörr man kan öppna och komma in i, om man är smal, annars är det enkelt att klättra in. Sen är det ju flera tak i området som är enkla att ta sig upp på.
Jag kommer att cykla runt om sommarkvällarna, så om nån känner för att PMa tips vore det najs.