2012-03-17, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
http://72unknown.blogspot.com/2010/05/sommartorpet.html

Någon som vet något kul om det här stä'llet? Vart det ligger vat jag redan, så det behövs inte...

Ang. djäkneberget ska det (enligt "min polare") vara rejäla betngportar en bit innanför de rangliga träddörarna, så hoppas inte på för mkt.

Finns det ingen som kyrper i tunnlar här i stan? Finns en rätt intressant tunnel under vallbybron, en nedanför hovestalunds kyrkogård.

Tror och hoppas att du får dåligt med tips, ser ju inte så bra ut med din aktivitet i klotterforumet.
Citera
2012-03-19, 13:53
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
Tror och hoppas att du får dåligt med tips, ser ju inte så bra ut med din aktivitet i klotterforumet.
Hej. Hoppas du inser att man kan skilja på klotter och ue. Jag målar inte på orörda platser. Men det är ju offtopic i vilket fall, har du inget vettigt att komma med kan du väl låta bli att skriva och låta folk som har något vettigt att säga om ue i den här stan tala istället.
Citera
2012-03-29, 12:41
Medlem
Montanaburkens avatar
Man känner sig välkommen in i Viksängsberget när någon målat ''HEJ'' i rosa och blått nedanför trappan. Och jag säger likadant som parkråtta, jag målar aldrig på orörda ställen, men där det är bombat med tags gör det väl inte så mycket?
Citera
2012-03-29, 18:43
Medlem
SysterGrimms avatar
viksängsberget finns det väl snart en upptrampad gata till, så många som vart där *haha* Ingången från vägen finns det ju inte ens skog framför. Men därifrån kommer man inte så långt...
Citera
2012-03-31, 12:35
Medlem
Montanaburkens avatar
Jag har filmat när jag går från Ica Viksäng till Viksängsberget, vilka tycker jag ska lägga upp klippet här och vilka tycker inte det, motivera varför. Jag kommer självklart göra så att endast användare med länk kan kolla på klippet.
Citera
2012-04-02, 19:46
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Jag har filmat när jag går från Ica Viksäng till Viksängsberget, vilka tycker jag ska lägga upp klippet här och vilka tycker inte det, motivera varför. Jag kommer självklart göra så att endast användare med länk kan kolla på klippet.
LÄGG INTE UPP.

Motivation: Alla kan gå in i detta forumet, och även om bara användare med länk kan se klippet så är flashback inte en speciellt okänd sida. Dumt att lära alla vägen, kommer leda till att det bli igenstängt snabbare. Dessutom försvinner nöjet i att hitta platsen på egen hand för alla som ser klippet. Att öht. lägga ut vägbeslrivning till sådana typer av ställen borde det vara spöstraff på. Kolla bara vad som hände med cisternrummet, Först var det orört, sedan helt plötsligt var det totalt nermålat och stället svetsades igen fort som fan. Så NEJN JENJENJENEJ.
Citera
2012-04-03, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
LÄGG INTE UPP.

Motivation: Alla kan gå in i detta forumet, och även om bara användare med länk kan se klippet så är flashback inte en speciellt okänd sida. Dumt att lära alla vägen, kommer leda till att det bli igenstängt snabbare. Dessutom försvinner nöjet i att hitta platsen på egen hand för alla som ser klippet. Att öht. lägga ut vägbeslrivning till sådana typer av ställen borde det vara spöstraff på. Kolla bara vad som hände med cisternrummet, Först var det orört, sedan helt plötsligt var det totalt nermålat och stället svetsades igen fort som fan. Så NEJN JENJENJENEJ.

instämmer helt med parkråtta. Är lätt å hitta som det är redan, ser det knappt som ue objekt.
Citera
2012-04-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smisk-mongo
Ok, då kan man glömma gamla ångkraftverket... Tack för bilderna! Vågar du avslöja mer exakt var nergången ligger? koordinater? Tycker jag har letat runt där en del utan hitta något...

Skulle kunna ge dej ett objekt att ha som utmaning komma ner i om du gillar gamla bunkrar/bergrum..

Lat N 59° 34′ 6″
Lon E 15° 58′ 57″

Karta

Det är en stor anläggning/ledningscentral under Arlaberget,ca 4 km norr om Köping. används ej längre vad jag vet, den stora järndörren i berget kan man nog glömma, men de ska finnas ingångar på toppen av berget också som andra jag känner hittat...
Jag äger Bergsanläggningen i köping har ni funderingar kring den här anläggningen som både är larmad å kamera övervakad så kan ni höra av er till mej. Mvh Johan Ekström Fastigheter.
Citera
2012-04-11, 19:54
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Fastigheter
Jag äger Bergsanläggningen i köping har ni funderingar kring den här anläggningen som både är larmad å kamera övervakad så kan ni höra av er till mej. Mvh Johan Ekström Fastigheter.
Undrar då, vad används den till i nuläget? Eller står den tom? Får man komma in och fota?
Citera
2012-05-11, 15:34
Medlem
Montanaburkens avatar
Jag måste varit helt borta innan avstängningen!

Klart jag inte kan lägga upp videon, ut och leta själv! Vet inte vad som flög i mig
Citera
2012-06-20, 09:58
Medlem
Shoukis avatar
På avloppsreningsverket igår hade de glömt en grind öppen, så jag var inne och kollade runt. Mycket spännande att se på nära håll! Dock verkar de ha byggt in inloppet för avloppsvattnet sen senast jag cyklade förbi där.

Kollade lite på Ångkraftverket. Man kan nog ta sig innanför stängslet om man vill. Är det någon som vet om det går att ta sig in i själva byggnaden?

Var också förbi Ormberget häromdagen. Där har man satt för den ingången uppe på berget som fanns för nåt år sedan. Synd, för jag kom aldrig till skott med att ta mig ner där! Det går kanske att gräva sig under den första av dörrarna, men jag kunde inte se om det går att ta sig förbi den andra dörren, "mittendörren".

"Ödehuset" i Oljehamnen är lika nedgånget som alltid. Det är något nytt stängsel runt, men det är redan hål i det.

I Kopparlunden finns det en intressant gammal fabrikshall som de river ut inkråmet i. Taket i utkanterna och fasaderna är kvar, men inuti är taken och golvet borta. Det blir alltså som en stor innergård. Trevligt ställe att hänga på, kanske. Det finns en dörr man kan öppna och komma in i, om man är smal, annars är det enkelt att klättra in. Sen är det ju flera tak i området som är enkla att ta sig upp på.

Jag kommer att cykla runt om sommarkvällarna, så om nån känner för att PMa tips vore det najs.
Citera
2012-08-09, 22:24
Medlem
DeNyfiknas avatar
http://denyfikna.com/2012/08/09/hasslo/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in