2008-04-23, 09:05
Medlem
populistens avatar
Tycker hela miljödebatten bara blir mer och mer fanatisk för farje dag.
Att bjuda in Al Gore till Växjö känns som slöseri med... det mesta..
Ett bra filmtips för den som är intresserad. "The great global warming swindle" http://www.imdb.com/title/tt1020027/ En film de borde visa för Al Gore då han kommer till Växjö. Den finns säkert att hämta på pirate bay.
Citera
2008-04-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Finnarna bygger fn världens största kärnkraftverk. Man har även infört gratis kollektivtrafik i bla Helsingfors. Handlingkraftiga åtgärder som har betydelse för miljön. På riktigt. Svenska skitpolitikers enda åtgärder består i att släcka några glödlampor samt och höja bensinskatter/energiskatter.
Jävla hycklare. Fy-fan.

Källa på det? Jag var i Helsingfors senast för ett par veckor sen men inte
fan var kollektivtrafiken gratis.
Citera
2008-04-23, 19:52
Moderator
Strix m/94s avatar
Beror...

Citat:
Ursprungligen postat av ojz0r
Jag bor i växjö och jag förstår inte riktigt hur man kan ha kommit fram till detta. Jag ser ingen skillnad idag mot för 10 år sedan.
Kan vara så att vi inte har några industrier här men det känns långsökt.

...det helt enkelt inte bara på att det alltid regnar i Växjö och att man ståtar med minst soltimmar i Sverige både på sommaren och vintern?
Citera
2008-04-23, 20:16
Medlem
Varför inte bara vara för kärnkraft? Då kan man förbruka så mycket el man vill utan att oroa sig över miljön.
Citera
2008-04-23, 23:50
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123
Pluggar på Växjö Universitet där man för tillfället arbetar med att ha så lite lampor som möjligt tända kvälls och nattetid i universitetslokalerna för att spara el. Ganska kul att de faktiskt försöker få Växjö så grönt som möjligt då man kan få en ganska schysst "grön" turism från andra länder.

Skulle folk flyga och smutsa ner miljön för att åka till Växjö och göra... vad? Titta på bristen på lampor och beundra källsorteringen?

Haha!
Citera
2008-04-24, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Skulle folk flyga och smutsa ner miljön för att åka till Växjö och göra... vad? Titta på bristen på lampor och beundra källsorteringen?

Haha!

Jag är inte vad man skulle kunna kalla en miljökämpe så jag skiter i vilket, tycker bara det är kul för Växjö stad att få mer PR.
Citera
2008-04-24, 00:08
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Källa på det? Jag var i Helsingfors senast för ett par veckor sen men inte
fan var kollektivtrafiken gratis.

http://www.sr.se/cgi-bin/vasterbotte...rtikel=1652533
Visserligen inte alla dagar men ändå . . . .
Citera
2008-04-24, 00:08
Medlem
grisöras avatar
Växjö - du prunkande gröna oas.
Citera
2008-04-24, 08:26
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojz0r
Jag bor i växjö och jag förstår inte riktigt hur man kan ha kommit fram till detta. Jag ser ingen skillnad idag mot för 10 år sedan.
Kan vara så att vi inte har några industrier här men det känns långsökt.

Enligt inslaget så verkar det främst bero på att staden värms upp helt miljövänligt? Vet inte om det är en teknik som är unik för Växjö eller något. Men forskningen på miljövänliga alternativ verkar ju också ligga rätt långt framme.
Citera
2008-04-24, 15:50
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...det helt enkelt inte bara på att det alltid regnar i Växjö och att man ståtar med minst soltimmar i Sverige både på sommaren och vintern?

Fullt möjligt för det regnar grymt mycket här
Citera
2008-04-24, 15:52
Medlem
ojz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Enligt inslaget så verkar det främst bero på att staden värms upp helt miljövänligt? Vet inte om det är en teknik som är unik för Växjö eller något. Men forskningen på miljövänliga alternativ verkar ju också ligga rätt långt framme.

Fjärrvärme? Varmvatten? Bergvärme? Olja? Pellets? El?
Dessa är de enda jag har hört talas om i Växjö. VEAB (Växjö Energi AB) eldar upp grymt stora mängder flis för att tillgodose stora delar av Växjö med varmvatten.
Citera
2008-04-24, 23:06
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QKN123
Jag är inte vad man skulle kunna kalla en miljökämpe så jag skiter i vilket, tycker bara det är kul för Växjö stad att få mer PR.

Jag tyckte det var kul med miljöturism.

Vill Växjö få mer PR, få upp Öster i allsvenskan igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in