Citat:
Ursprungligen postat av
Matil-da-123
Det är krav på att man ska ha genomgått två riskutbildningar vilket man enklast gör genom körskola. Men det är egentligen inga krav på att man måste ha kört på körskola. Dock är det stor skillnad när det gäller att bli godkänd på de som kör upp privat och de som kör upp med körskola och de på Trafikverket ser helst att alla tagit flera lektioner på körskola
Nja, va.
De på Trafikverket vill att man ska vara redo och inte boka en uppkörning på chans.
Jag tog två lektioner på strö när jag var nitton, sen gick det många år innan det blev aktuellt med körkort och den gången tränade jag bara privat. Det gick galant, och då hade jag inte världens bästa handledare heller. Det handlade om att lära sig själv och översätta teori till praktik
Från något av dina inlägg fick jag uppfattningen att du helst inte kör upp på en större ort. Släpp den tanken!
Jag körde upp för 5-6 år sedan i
Farsta, och då gick tonen här i tråden att det var Sveriges sämsta ställe för körprov, "
långt över 50% kuggar och personalen där består av idel surtanter bla bla".
Min uppkörning var att följa skyltar till motorvägen, köra mot Haninge (1 mil söderut), följa skyltar till centrum, parkera på centrumparkeringen, en stoppskylt, en trafikljuskorsning med vänstersväng, rondell och därefter tillbaka till Trafikverket. Hon tyckte inte mer behövdes öht och belyste hur bra regelkoll m.m. jag verkade ha.
Kan inte föreställa mig en enklare uppkörning, ärligt talat.
Kostar det 2600:- för att förlänga giltighet på teoriprov? Really?
Isf är väl 325:- för ett nytt prov att föredra alla dagar i veckan
Själv sitter jag med en godkänd CE-teori som löper ut i augusti, vilket den också lär göra för jag har inte på kartan råd med hyra av fordon och annat som krävs. Vojne.
Jag vägrar för övrigt att tro på att du blev kuggad för att du låg bakom en lastbil. Gick det till som du beskrev det är det helt åt helsike galet!