Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Det är möjligt att frågan redan har ställts, men jag vill testa mina kunskaper inför teoriprovet. Har läst Köra bil och Trafikens grunder men vill gärna göra några test online och se var jag ligger.
Min körskola tar typ 800kr för onlinetester men det betalar jag inte.
Tips?

En liten fråga till dig:
Jag kör in på en väg med denna
skylt på höger sida. Jag framför min personbil som för stunden väger 2,6 ton och mitt släp som för stunden väger 1,5 ton (strunt i körkortsbehörigheten). Får jag köra in min bil med släp på den vägen?
En annan fråga:
Är dina barn och dess stolar medtagna i bilens bruttovikt, tillika är dina barn och dess stolar medtagna i bilens totalvikt?
Om du lastar ditt fordon med skräp till återvinningen och du når bilens maxlast med allt du har i bakluckan. Får ditt barn på 10 år följa med dig i framsätet och hjälpa till?
Du åker med ditt ekipage mot en bro med denna
skylt på höger sida, får du köra över bron med din bil? Får mitt ekipage på 2,6t + 1,5t köra över denna bro? Om ja, varför? Om nej, varför?
Vad är max lämpligast kultryck på en personbil och varför ska du inte överskrida detta värde?
Du ska med din bil köra jäms med en långtradare i en liten dubbelfilig cirkulationsplats, vad ska du tänka på när ni båda kör in i cirkulationsplatsen samtidigt?
Din nu tomma bil har en tjänstevikt på 2135kg, ni ska parkera bilen hos en kompis, vars besöksparkering är på ett P-däck skyltat med denna
skylt fast med 2t p skylten istället för 4t. Får du parkera där?
(En verklig fråga som mååånga gör fel på)
(Ingen av dessa frågor uppkommer på en app. Allt detta står däremot i boken. Allt detta är verkliga situationer som kan uppkomma i en uppkörning)