Citat:
Ursprungligen postat av
Ptolemaios
Han har en uppgift att göra, hålla ofärdiga trfikanter från vägarna. Varför skulle han riskera sitt "bread and butter" för att kugga dig, du kör helt enkelt för dåligt. Inget personligt vare sig från mig eller din uppkörningsman, ingen av oss har något personligt mot dig, men felet ligger till 99.5% sannolikhet på din bilkörning.
Vadå bread and butter? Hans ansvar är att hålla trafikanter säkra och inte släppa ut galningar på vägen, det handlar för fan inte om pengar. Tror du han tjänar 50 k i månaden eller? Jävla snedvridet argument, och du belyser ju problemet ganska bra tycker jag.
Hade du läst NÅGOT av det jag skrivit och inte varit så partisk hade du kanske kunnat tillföra något till diskussionen. Det är inte bara jag, utan andra lärare som också påtalat detta och även flera bekanta, och även chefen hade fått ta emot många klagomål vilket ledde till att han fick lämna sitt yrke, förmodligen för att börja på annan ort. Det säger dig absolut ingenting, eller att han ljuger, inte kan svara på frågor, som är väsentliga för min nästa uppkörning, mumlar och helt enkelt vägrar kommunicera? Eller hålla på med telefonen under uppkörning (dvs sitta på fb, läsa SMS) eller varför inte ljuga på protokollet och säga att vi backade runt hörn, fickparkerade, körde på landsväg etc, något vi inte gjorde öht?
Juste, vi hade kört i 14 minuter, utan några som helst incidenter, med bra flyt, innan vi kom till avfarten som är i närheten av vägverket, vi var alltså redan på väg tillbaka då. Om det inte säger dig något, så bör du fan heller inte jobba inom yrket. Det är sorgligt hur bittra människor det finns som njuter av att ösa misär över andra.