2013-09-16, 19:44
Medlem
Gammelravens avatar
jag gjorde på pirate bay, satt kvällen innan och kötta dem ordentligt, fick 58!
sök på typ körkort osv så ska du hitta, lycka till
Citera
2013-09-16, 21:45
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreenArrow
Undrar om någon vet vart man kan ladda ner Vägverkets Körkortsfrågor?
Hittar du Vägverkets frågor på nätet så är de minst 3 år gamla. Köp STR övningsprov via din eller närliggande trafikskola istället.
Citera
2013-09-16, 22:29
Medlem
Anledningen till att skolorna vill att man ska kunna visa upp bra resultat innan man kommer till Trafikverket (om skolan har bokat i sitt namn), är att de får på nöten om de skickar upp en massa halvfärdiga nötter som får 40 på proven.. Då undrar Transportstyrelsen vad skolan håller på med, och gör tillsyns på trafikskolan - vilket kostar 1200:- i timmen för skolan.

Manövrering av bilen upptar typ 20% av allt man ska lära sig innan man kör upp. Sen ska man planera, samspela och allt annat. Sköta en maskin kan man lära ut till en apa, att planera körningen måste man nog vara människa för.
Citera
2013-09-17, 11:01
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGreenArrow
Va?

Du frågade VART man kan ladda ner och fick ett utmärkt svar.

Om du menade VAR man kan hitta frågorna, så skriv då det.

Vadfan är det med folk som inte kan skilja på var & vart?

/capmac
Citera
2013-09-17, 12:12
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac

Vadfan är det med folk som inte kan skilja på var & vart?

/capmac

De skriver inte i kulturdelen i dagstidningen, med dubbel poäng som jag säkert kommer få gensvar från dig över.
Citera
2013-09-17, 13:41
Bannlyst
Har uppkörning i Umeå, aldrig kört där förut vad ska man tänka på? Har aldrig kört i en ort där de är så mycket trafikljus,bilar och allt sånt!! ;( HELP
Citera
2013-09-17, 14:52
Bannlyst
Går det att plugga till teoriprovet på detta vis?

Tjenis, har uppkörning och teoriprov nästa vecka, när jag gör frågorna på internet så googlar jag dom flesta svaren, är detta ett dåligt sett att lära sig eller funkar det också? Är inte intresserad utav att slå upp varje fråga sen läsa 10 stycken för o hitta svaret i boken. Gör jag fel eller funkar mitt sett också?
Citera
2013-09-17, 14:57
Medlem
Torps avatar
Ja, den taktiken skulle jag inte rekommendera. Vilken sida gör du testerna på?

Jag tog körkort i juli, och läste igenom trafikskoleboken från 2007, googlade senaste årens förändringar innom trafikreglerna (inte jättemycket som hänt), och gjorde MÅNGA frågor på

http://www.körkortsfrågor.nu/

Kunde jag inte en fråga så letade jag i boken. Observera att det finns några frågor på den sidan som är uppenbart fel inskrivna dock, de är inte många men det kan hända att det dyker upp någon.

Jag satte 62/65 på första teorin utan större svårigheter för övrigt.
Citera
2013-09-17, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
Ja, den taktiken skulle jag inte rekommendera. Vilken sida gör du testerna på?

Jag tog körkort i juli, och läste igenom trafikskoleboken från 2007, googlade senaste årens förändringar innom trafikreglerna (inte jättemycket som hänt), och gjorde MÅNGA frågor på

http://www.körkortsfrågor.nu/

Kunde jag inte en fråga så letade jag i boken. Observera att det finns några frågor på den sidan som är uppenbart fel inskrivna dock, de är inte många men det kan hända att det dyker upp någon.

Jag satte 62/65 på första teorin utan större svårigheter för övrigt.

Payade 1500kr till trafikskolan så fick jag en inloggning där jag kan göra frågorna, då jag gör frågorna så googlar jag frågan och om jag inte hittar svaret där så letar jag i boken, försöker bara komma fram till repetionsfaserna så kommer jag köra 100% på dom.
Citera
2013-09-17, 17:04
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavon
Har uppkörning i Umeå, aldrig kört där förut vad ska man tänka på? Har aldrig kört i en ort där de är så mycket trafikljus,bilar och allt sånt!! ;( HELP

En rekommendation är ju att faktiskt övningsköra där det finns trafik och trafikljus. Hur ska du annars klara det om du lyckas ta körkortet?
Citera
2013-09-17, 17:06
Medlem
kedjuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kavon
Payade 1500kr till trafikskolan så fick jag en inloggning där jag kan göra frågorna, då jag gör frågorna så googlar jag frågan och om jag inte hittar svaret där så letar jag i boken, försöker bara komma fram till repetionsfaserna så kommer jag köra 100% på dom.
Är det elevcentralen kan du även be din körskola att ställa in så du kan se rätt svar direkt på sidan. Min körskola gjorde så dagarna innan mitt teoriprov när man ändå kunde de allra flesta frågor.
Citera
2013-09-17, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kedjus
Är det elevcentralen kan du även be din körskola att ställa in så du kan se rätt svar direkt på sidan. Min körskola gjorde så dagarna innan mitt teoriprov när man ändå kunde de allra flesta frågor.

Aa elevcentralen, men håller på med fas F nu, ska höra imorgon ifall han kan göra så. Skulle va skönt att ha svaren där så man slipper leta upp svar hela tiden, saves som time you know ;P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in