2013-07-07, 16:37
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
.

Hade underlättat förståelsen absolut!
Citera
2013-07-07, 16:41
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floz
a man ska använda. (har knappt boken) men jag tror att man kan rulla lite typ från 80 till 60 kanske sne bromsa dom sista sen svänga så har man iaf motorbromsat lite ppp

Ja du kan ju släppa gasen och titta i speglarna, lägga dig rätt osv. sen bromsa. Borde ge dig några sekunders motorbroms.

Skaffa boken! Och läs den, det underlättar körningen enormt. Tog mitt körkort på mer dagar än veckor, och det hade aldrig gått utan boken
Citera
2013-07-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Ja du kan ju släppa gasen och titta i speglarna, lägga dig rätt osv. sen bromsa. Borde ge dig några sekunders motorbroms.

Skaffa boken! Och läs den, det underlättar körningen enormt. Tog mitt körkort på mer dagar än veckor, och det hade aldrig gått utan boken

borde kanske göra det !! :P

men en till fråga: hur snabbt ska man köra när man är typ 10-20 meter från att ta svängen. Ska man ta vänstersväng som man tar alla svängar i tex stan. Alltså i 20/30 km/h eller ska man ta landsvägs svängar snabbre/segare

aja hoppas du fattar vad jag menar :P

Tack på förhand!
Senast redigerad av Floz 2013-07-07 kl. 17:44. Anledning: En till fråga*
Citera
2013-07-07, 17:59
Medlem
akvifers avatar
Du ska köra så sakta att du har full kontroll över bilen både innan och efter svängen. Får folk i bilen spänna musklerna för att hålla sig raka går det för fort.

Exakt hastighet bestäms av din förmåga att placera bilen före och efter sväng och hur svängen ser ut. Men absolut inte landsvägsfart, tror inte många klarar såna kurvtagningar
Citera
2013-07-07, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Du ska köra så sakta att du har full kontroll över bilen både innan och efter svängen. Får folk i bilen spänna musklerna för att hålla sig raka går det för fort.

Exakt hastighet bestäms av din förmåga att placera bilen före och efter sväng och hur svängen ser ut. Men absolut inte landsvägsfart, tror inte många klarar såna kurvtagningar

ahahha nä inte landsvägsfart tar dom i 20-30 är det mkt bilar kan jag ta dom i nja 35 p låter det bra :OO eller är d et för segt :S
Citera
2013-07-07, 22:53
Medlem
akvifers avatar
Jag åker ju inte i bilen med dig så man kan aldrig säga exakta hastigheter. Sålänge du uppfyller det jag skrev innan så kan du ta dom i vilken hastighet du vill. Men det blir ju omöjligt att de åkande inte ska känna av för höga g-krafter om du har hög hastighet. Känsla helt enkelt, haha det sista man vill höra som nybörjare
Citera
2013-07-08, 02:49
Medlem
Rippless avatar
Har kört en del hemma men även några körlektioner. Dock är jag inte nöjd med min körskola så jag ska nog ta ett par hos en annan körskola.

Teorikursen är jag klar med, så jag ska plugga frågorna nu på STR's tester som jag laddade hem från Piratebay.

Ibland får jag lust att boka en uppkörning för att testa. Det jag har lite svårt för är att parkera perfekt. Sen när jag ska backa ut och rätta till blir jag lätt förvirrad när jag ska ratta, det är något jag skulle kunna kugga på. Annars kan jag köra relativt bra enligt mig själv. Känns som att mycket beror på vem man får att köra med.

Hur fungerar det med halkbanan om man byter körskola?

EDIT: Mitt STR-program är från 2003 tror jag, kommer det vara stor skillnad?r
Senast redigerad av Ripples 2013-07-08 kl. 02:56.
Citera
2013-07-08, 12:18
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Teorikursen är jag klar med, så jag ska plugga frågorna nu på STR's tester som jag laddade hem från Piratebay.

Det låter ju guld värt, får man fråga vad du sökte på?
Citera
2013-07-08, 12:30
Medlem
OG-lovers avatar
Funderar på att köpa 1 månad på Körkortonline.se då mitt teoriprov är exakt om 1månad. Är det en bra sida och är pengarna värda att lägga? Med bra sida menar jag att om frågorna är likvärdiga med teoriprovets.
Citera
2013-07-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Funderar på att köpa 1 månad på Körkortonline.se då mitt teoriprov är exakt om 1månad. Är det en bra sida och är pengarna värda att lägga? Med bra sida menar jag att om frågorna är likvärdiga med teoriprovets.

Kör på säger jag! Gjorde precis som du säger, köpte medlemskapet exakt en månad innan provet. Klarade med 59/65 poäng och då använde jag mig i stort sett enbart av Körkortonline. Får du fel på en fråga förklaras det även alltid varför. Hjälpte mig oerhört mycket. Se även inlägget nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Trubadaur
Frågorna på Körkortonline var väldigt lika. Några som kom på provet var precis samma, men de flesta var endast smått omformulerade.
Citera
2013-07-08, 12:55
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Det låter ju guld värt, får man fråga vad du sökte på?

Har PM:at dig.
Citera
2013-07-08, 13:23
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trubadaur
Kör på säger jag! Gjorde precis som du säger, köpte medlemskapet exakt en månad innan provet. Klarade med 59/65 poäng och då använde jag mig i stort sett enbart av Körkortonline. Får du fel på en fråga förklaras det även alltid varför. Hjälpte mig oerhört mycket. Se även inlägget nedan.

Då kör jag på det då, tack för hjälpen. Blir även att kolla igenom boken en gång till sen får man hoppas att man är färdig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in