Citat:
Ursprungligen postat av Tomcat13
Japp, du samspelade inte med övriga trafikanter (han som kom från höger) och du iaktog inte högerregeln samt att han ingrep. Tre klara punkter.. Jag tycker han kunde släppt dig iom att du körde prickfritt utöver det lilla misstaget. Och jag gissar att du förklarar för honom att du visste att högerregeln gällde där och att den andra föraren med stor sannolikhet höll en högre än den tillåtna hastigheten?
Hur som helst. Ge inte upp! Du kommer klara det igen! Får du samma instruktör nästa gång lär han med stor sannolikhet inte göra saker som du redan kan. Men han kommer testa dig mer på högerregeln (vet av egen erfarenhet)
Ja man kan inte säga så mycket mer om situationen troligtvis körde han för fort och jag borde kollat en extra gång, men när man läser protokollet känns det ju bara som att han sitter och hittar på fel idag hade jag järnkoll på hastigheterna, jag anpassade hastigheten till rådande trafik, kollade noga på min placering, hade en automatiserad körning (där jag te x inte kollar växelspaken) och växel följer hastighet och lalala på slutet påpekar han högerregelsincidenten som anledningen till kuggningen men han har sedan satt röda kryss över det jag rabblade upp och som jag vet att jag hade koll på! nu kanske jag låter som en dålig förlorare men det är tammefan lite väl godtyckligt ibland och dom vill ju bara håva in pengar också.
var väl en här i tråden som blev bromsad i en rondell där han inte lämnade företräde och blev godkänd t ex
Dessutom sa han såhär "om det är till någon tröst så gjorde du fan så mycket bättre än förra gången" det fick mig att fundera, alltså hade han lyckats se mitt första protokoll! för det var en annan stad och en annan kontrollant så jag ringde trafikverket och kollade det och där sa kärringen att det hade hon jobbat länge på att få bort och att dom nu inte kunde se gamla protokoll men som sagt är det skitsnack! han visste allt det framgick.