2012-04-29, 16:09
Medlem
billinge1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Får man ha musik på under uppkörningen?
Jag vet att när jag hoppade in i bilen för min uppkörning var radion på fast med relativt låg volym. Jag pratade dock hela uppkörningen med kvinnan från transportstyrelsen (?) om Sveriges landskamp vilket gjorde att jag var väldigt avslappnad (hade varit extremt nervös innan)
Citera
2012-04-29, 21:03
Medlem
Ok. Hur ser det ut. Är det gratis att göra omprov? Här står det att det är gratis http://www.korkort.se/teoriprov/ och här att det är mot en avgift http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/Forarprov/
Citera
2012-04-29, 21:11
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ape-greger
Ok. Hur ser det ut. Är det gratis att göra omprov? Här står det att det är gratis http://www.korkort.se/teoriprov/ och här att det är mot en avgift http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/Forarprov/
Allt kostar pengar. Var i första länken såg du att det var gratis?
Citera
2012-04-29, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Allt kostar pengar. Var i första länken såg du att det var gratis?
"Även om du inte blir godkänd på teoriprovet måste du göra körprovet (uppkörningen). Ibland sker det redan samma dag, för du måste köra upp senast två veckor efter att du skrivit teoriprovet. Både teoriprov och körprov är giltiga i två månader. Om du inte blivit godkänd på något av proven kan du gratis boka omprov förutsatt att detta görs inom tre dagar från uppkörningen."
Citera
2012-04-29, 21:27
Medlem
Citat:
"Även om du inte blir godkänd på teoriprovet måste du göra körprovet (uppkörningen). Ibland sker det redan samma dag, för du måste köra upp senast två veckor efter att du skrivit teoriprovet. Både teoriprov och körprov är giltiga i två månader. Om du inte blivit godkänd på något av proven kan du gratis boka omprov förutsatt att detta görs inom tre dagar från uppkörningen."

HållÅ? Stämmer det som står där?
Citera
2012-04-29, 22:03
Medlem
Citat:

Citera
2012-04-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71

Jävla pajas.

Jaså, kostar det 1100 igen då?
Citera
2012-04-29, 22:12
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Informationen är fel. Alla prov kostar, däremot ska du garanteras att få göra ett nytt prov en gång inom två månader

Citat:
Ursprungligen postat av Transportstyrelsen
Om ett av förstagångsproven inte är godkänt har du företräde för att mot ny avgift göra ett omprov på någon av våra kontorsorter. Vi lovar dig en tid för minst ett omprov inom giltighetstiden två månader.
När du söker information ska du helst söka den på Körkortsportalen. Det är Transportstyrelsens och Trafikverkets gemensamma sida.
Citera
2012-04-30, 00:08
Medlem
Citat:
Jävla dassknullare! Jag blir så trött på såna där mopsiga muppar som du som ge korta och innehållslösa svar.

Det var inte innehållslöst. Det gav ett fullständigt korrekt svar på din fråga. Att du inte begriper så triviala saker som att ett omprov också kostar kan inte jag rå för, dessutom frågade du ursprungligen inte vad ett omprov faktiskt kostar (kostnaden varierar dessutom beroende på de faktiska förhållandena, antingen 220:-, 700:-, 920:-, 1100:-, 1320:-).

Din genpool verkar vara en belastning för framtida generationer, tråkigt nog. Tuggar din mamma maten åt dig när du äter också?
Citera
2012-04-30, 01:01
Medlem
DpnTonberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Det var inte innehållslöst. Det gav ett fullständigt korrekt svar på din fråga. Att du inte begriper så triviala saker som att ett omprov också kostar kan inte jag rå för, dessutom frågade du ursprungligen inte vad ett omprov faktiskt kostar (kostnaden varierar dessutom beroende på de faktiska förhållandena, antingen 220:-, 700:-, 920:-, 1100:-, 1320:-).

Din genpool verkar vara en belastning för framtida generationer, tråkigt nog. Tuggar din mamma maten åt dig när du äter också?

Haha skön du är!

Men ja, som sagt, det kostar samma pris att boka provet.

Jag har en annan fråga, tillkommer det några fler avgifter när jag får mitt körkort? Hur tillkommer det? Läste nämligen på körkortsportalens sida att tillverkning av körkort kostar 150kr och fotografering kostar 80kr.
Citera
2012-04-30, 06:32
Medlem
core_s avatar
Ape-greger: Vill du ha svar så ta och höj nivån en 14-15 steg. Ytterligare sådana frispel i den här tråden och du får en varning

Och detta skall INTE kommenteras i tråden
/Mod
Citera
2012-04-30, 09:08
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DpnTonberry
Haha skön du är!

Men ja, som sagt, det kostar samma pris att boka provet.

Jag har en annan fråga, tillkommer det några fler avgifter när jag får mitt körkort? Hur tillkommer det? Läste nämligen på körkortsportalens sida att tillverkning av körkort kostar 150kr och fotografering kostar 80kr.

Körkortet hämtas ut rek, och du får hem en inbetalningsavi på 230 kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in