Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-11, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Är det svårt att få provtid? kollade på vv.se och loggade in och kunde få tid inom 2veckor, och så var det typ 3 prov om dan, några dar i veckan...

Jag har kuggat teorin en gång, då har man inte prioritering längre.
Citera
2008-07-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av despot
Är det svårt att få provtid? kollade på vv.se och loggade in och kunde få tid inom 2veckor, och så var det typ 3 prov om dan, några dar i veckan...

Det beror väl på vart man bor. Bor man på landsorten är det väl inte särskilt svårt. I Stockholm däremot...
Citera
2008-07-11, 13:44
Medlem
jah_man2s avatar
Till er som tragglar med körkortet...

Ge inte upp......
http://www.expressen.se/motor/1.1227490/hon-tog-korlektioner-i-27-ar
Citera
2008-07-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Ge inte upp......
http://www.expressen.se/motor/1.1227490/hon-tog-korlektioner-i-27-ar

hon ska FAN INTE ha något körkort imo
Citera
2008-07-11, 16:02
Medlem
Klarade uppkörningen idag, första försöket Busenkelt verkligen, satt bara och pratade med uppkörningsledare, körskolelärare och en som utbildade sig till uppkörningsledare.. Så det var fullt i bilen
Citera
2008-07-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hottentotten
Klarade uppkörningen idag, första försöket Busenkelt verkligen, satt bara och pratade med uppkörningsledare, körskolelärare och en som utbildade sig till uppkörningsledare.. Så det var fullt i bilen

Vart körde du upp?
Citera
2008-07-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Vart körde du upp?

Körde upp i Göteborg, Hisingen.
Citera
2008-07-12, 15:24
Medlem
Hur kontrollerar man däcken under säkerhetskontrollen?
Citera
2008-07-12, 15:29
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Hur kontrollerar man däcken under säkerhetskontrollen?

Du kontrollerar mönsterdjup, titta efter eventuella skador samt ryck i däcket för att kontrollera om det är något lagerglapp (vad nu det skall vara bra för, skall lagerglappet märkas när däcket är belastat med bilens tyngd skall det vara ett riktigt uselt jävla lager)
Citera
2008-07-12, 17:59
Medlem
Jag funderar på att boka en sistaminuten-uppkörning i Jakobsberg. Jag har för mig att det är en Saab 9.3 man kör upp med där. Jag har aldrig kört en sådan bil, så jag undrar om det är någon som kan berätta om det är något särskilt man ska tänka på när man kör den?

Jag är lite orolig över säkerhetskontrollen också, då jag som sagt inte kört den bilen. Kan man fråga inspektören om var de olika reglagen sitter om det inte framgår tydligt? Om inte, kan man fråga om man kan få instruktionsboken?

Jag velar fram och tillbaks nu, säg gärna vad ni tycker.
Citera
2008-07-12, 19:10
Medlem
Idag när jag övningskörde (privat) så kom jag o tänka på en grej. Jag hade stannat på en busshållplats för att släppa av en passagerare när jag skulle ut i vägen igen så kom det ganska mycket bilar och pga av en gågata med övergångställe c:a 15m framåt blev det en liten lätt köbildning. En bil snett bakom mej stannade då och släppte in mej på vägen, hon gjorde en gest mot mej att jag kunde köra och vi hade ögonkontakt.

Jag körde såklart och anser att så ska det funka i trafiken men vad säger de uppkörningen om det? Jag ska ju egentligen lämna företräde åt dem på vägen men de sägs ju ändå att man ska tillämpa blixtlås principen vid tät trafik.
Citera
2008-07-12, 21:19
Medlem
coolboy_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Idag när jag övningskörde (privat) så kom jag o tänka på en grej. Jag hade stannat på en busshållplats för att släppa av en passagerare när jag skulle ut i vägen igen så kom det ganska mycket bilar och pga av en gågata med övergångställe c:a 15m framåt blev det en liten lätt köbildning. En bil snett bakom mej stannade då och släppte in mej på vägen, hon gjorde en gest mot mej att jag kunde köra och vi hade ögonkontakt.

Jag körde såklart och anser att så ska det funka i trafiken men vad säger de uppkörningen om det? Jag ska ju egentligen lämna företräde åt dem på vägen men de sägs ju ändå att man ska tillämpa blixtlås principen vid tät trafik.

det får man inte, det står i teoriboken har ja för mig, iallafall i datorn på körskolan.

Man ska inte köra när man blir framvinkad, eller vinka fram en som står vid ett övergångsställ utan stanna så det tydligt visas att han kan gå över övergångsstället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in