2008-04-22, 21:38
Medlem
Vilket är det bästa sättet att skicka musik trådlöst från datorn till en stereo eller ett par högtalare? Jag vill kunna kontrollera vad som spelas via min dator (och Winamp). Pris är en faktor, helst ska det inte kosta över 1500 spänn.
Citera
2008-04-24, 06:02
Medlem
att skicka ljudet trådlöst går ju med fm-sändare om stereon har radiomottagare. men det blir mycket dålig kvalitet.
en lösning är att ha en liten dator (mediaspelare typ) som spelar ljudet och är inkopplad i lanet. sen kan du kontrollera den vi fjärrkontroll och/eller dator.
jag använder för tillfället en begagnad gammal xbox. men ska nog försöka hitta nåt annat alternativ snart då den börjar låta för mycket. ett plus är ju att man kan spela upp filmer också.
Citera
2008-04-24, 06:37
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anke
Vilket är det bästa sättet att skicka musik trådlöst från datorn till en stereo eller ett par högtalare? Jag vill kunna kontrollera vad som spelas via min dator (och Winamp). Pris är en faktor, helst ska det inte kosta över 1500 spänn.

För att förenkla ditt liv och hålla ljudkvaliteten på en åtminstone acceptabel nivå, gå helt enkelt och köp en vanlig RCA-kabel och koppla mellan ljudkortet och förstärkaren.
Ger ett betydligt bättre resultat än trådlöst, om man inte är beredd att lägga upp enorma summor, dvs allt över ett par hundra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in