• 7
  • 8
2008-07-31, 23:14
Medlem
Aja Bajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooberman
Minns en anställd som i åratal förtalade den lokala fackklubben och allt vad facket (SIF) stod för. När sedan "Arbetsbrist" uppstod på företaget så gick hon med i facket och krävde att klubben skulle ställa upp för denne vilket vi gjorde...

Om inte facket hade funnits på arbetsplatsen hade hon antagligen inte varit den som skulle få sparken ändå, men det var ju storsint av er att inte låta personligt ogillande göra att ni såg till att hon fick sparken. Ni hade trots allt chansen.

Jag föredrar att jobba på en arbetsplats där man inte riskerar att få sparken bara för att man inte är kompis med den lokala fackpampen utan att ens arbetsförmåga i stället bedöms av ens arbetsgivare.

edit:
Det kan ju naturligtvis finnas en anledning att gå med i facket ändå, som exemplet ovan visar och om man har Bandidos stående i sin affärsverksamhet kan det vara lämpligt att betala beskyddarpengar, även om man hellre skulle vilja att dom aldrig hade kommit dit.
Senast redigerad av Aja Baja 2008-07-31 kl. 23:37.
Citera
2008-09-13, 22:52
Medlem
Noobermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Om inte facket hade funnits på arbetsplatsen hade hon antagligen inte varit den som skulle få sparken ändå, men det var ju storsint av er att inte låta personligt ogillande göra att ni såg till att hon fick sparken. Ni hade trots allt chansen.

Jag föredrar att jobba på en arbetsplats där man inte riskerar att få sparken bara för att man inte är kompis med den lokala fackpampen utan att ens arbetsförmåga i stället bedöms av ens arbetsgivare.

edit:
Det kan ju naturligtvis finnas en anledning att gå med i facket ändå, som exemplet ovan visar och om man har Bandidos stående i sin affärsverksamhet kan det vara lämpligt att betala beskyddarpengar, även om man hellre skulle vilja att dom aldrig hade kommit dit.

Lite sent svar kanske... Hon fick sparken tillsammans med 100 andra. De flesta var lite "udda" så att säga. Jag var inte inblandad i förhandlingarna så jag vet inte vad som sades.
Företaget lades ned fullständigt 5år senare och alla fick sparken.

Du är lyckligt lottad som fritt kan välja arbetsplats...
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in