2008-04-22, 21:29
Medlem
jag har lite fräknar på näsan och under ögonen, vilket jag inte gillar.
Går det att lägga nåt täckstift eller nåt så att dom döljs?

Dom är ganska ljusa, och huden omkring är normalt ljust brunrosa, så det borde vara enkelt att dölja dom tycker jag.

Jag ser alltså inte ut som Lindsay Lohan.

Nån som har testat, och kan dela med sig av rådet?
Citera
2008-04-22, 21:31
Medlem
notNs avatar
nu har jag ingen koll alls på smink o allt runt omkring det. Men det vore väl rimligt att någon .. "fundation" eller vad det kallas, skulle kunna täcka det ?

Alltså sådan dära hudfägat smink som kommer i små burkar O_^

Få hit en tjej!
Citera
2008-04-22, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notN
nu har jag ingen koll alls på smink o allt runt omkring det. Men det vore väl rimligt att någon .. "fundation" eller vad det kallas, skulle kunna täcka det ?

Alltså sådan dära hudfägat smink som kommer i små burkar O_^

Få hit en tjej!

på sommarn blir jag lätt brun men fräknarna brukar också mörkna lite då, så då får jag hålla efter i såfall. Foundation ja, en del använder väl det till att dölja finnar?
Citera
2008-04-22, 21:34
Medlem
yeahgrrs avatar
är TS en tjej eller en kille?????
Citera
2008-04-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
är TS en tjej eller en kille?????

spelar det nån roll?

annars kan du väl hålla tyst om du inte har nåt bättre att säga i den här tråden?
Citera
2008-04-22, 21:55
Medlem
Coq Rouges avatar
Arsenik är ämnet du letar efter.
Citera
2008-04-22, 22:44
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Star_Gazer83
spelar det nån roll?

annars kan du väl hålla tyst om du inte har nåt bättre att säga i den här tråden?
klart som fan att det spelar roll...är du en kille så sluta att fjanta dig... är du en tjej så är det ju bara läckert med fräknar....
Citera
2008-04-22, 22:46
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
klart som fan att det spelar roll...är du en kille så sluta att fjanta dig... är du en tjej så är det ju bara läckert med fräknar....
Jag skulle säga så här; är TS tjej så kan hon jusmeta på som bara fan med något billigt skräp, är TS kille så måste han vara oerhört diskret och välja det bästa. Sök på concealer (tror jag det kallas).
Citera
2008-04-22, 22:57
Medlem
aemlans avatar
det är kul att du i andra inlägg kallar dig själv för riktig man, samtidigt som du skapar en tråd där du frågar hur du kan täcka över dina (enligt dig) ganska osynliga fräknar. manligt!
Citera
2008-04-23, 11:10
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Ge upp, det går inte.

Jag är fräknig, och då inte några fåniga små pigment på näsan som ändå ingen jävel lägger märke till förutom du själv då du råstirrar på dig själv i spegeln - jag är fräknig big size och vet att det absolut inte går att dölja sina fräknar på något sätt. Tona ned dem går naturligtvis med vanlig foundation, men inte trolla bort.

Acceptera och sluta gnälla, säger jag.
Citera
2008-04-23, 15:28
Medlem
Gör såhär i stället!

Sluta sola och smörj in dig med solskydd där fräknarna stör dig, sen använder du brunutansol för färg. Både smartare och enklare än att sminka sig i sommarvärmen då allt svettas bort på en gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in