2008-04-22, 21:16
Medlem
Svampfests avatar
Jag har ett löst nätagg som jag behöver kolla ifall fläktarna på det snurrar när det är igång. Som det är nu så har jag nätagget löst och orkar verkligen inte montera i precis allt i burken för att sen upptäcka att det inte fungerar.

Så vilken kontakt från alla sladdar på nätagget ska jag bygla för att lura det att tro att datorn är igång? Har kollat lite och hittat en tunn två-pins kontakt som ser lite misstänkt ut. Sladdarna är svart och blå.

Tips?
Citera
2008-04-22, 21:22
Medlem
Koppla den gröna till valfri svart på ATX kabeln ( den med flest sladdar).
Citera
2008-04-22, 21:34
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Koppla den gröna till valfri svart på ATX kabeln ( den med flest sladdar).

Gröna? Finns bara en grön sladd i hela härvan och den sitter redan inkörd på ATX kabeln?
Citera
2008-04-22, 21:46
Medlem
Nate Blacks avatar
Fanns faktiskt i FAQ'n. Fanns också många trådar, dock kanske de inte kommer upp vid en sökning. Iallafall, håll till godo.
Citera
2008-04-22, 21:52
Medlem
assmans avatar
Du får igång agget genom att skapa kontakt mellan grön och svart kabel som går in i atxkontakten. Detta gör du lämpligtvis med ett böjt gem.

För mer info, googla:
atx bygla

eller gör en google bildsökning på:
atx jumper

Tänk på att märkesdatorer (dell compaq etc) kan ha en egen koppling på atxkontakten.
Citera
2008-07-10, 11:02
Medlem
bump

Nu tänker jag bumpa denna.

Jag har testat detta med 5st nätagg utan att få det att fungera. Jag har byglat grön och svart med både gem och sladd. Jag har till och med klippt av grön och svart innan atx-kontakten och tvinnat ihop. Jag har testat med last på i form av en hårddisk. Nätaggen jag testat på är av varierande ålder.

All hjälp är jag tacksam för. Jag behöver nätagget för att köra några datorfläktar utan dator.
Citera
2010-11-03, 20:59
Medlem
kopplar du grön till (valfri) svart och fläkten i agget ej går igång så är agget sönder.

1. koppla svart till grön
2. anslut kabel till eluttaget (stor svart som ska sitta i bak på agget)
3. startar inte fläkten är agget sönder.

Du behöver inte koppla in hårddisk eller annat.
Senast redigerad av Nanaru 2010-11-03 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in