2008-04-22, 16:02
Medlem
Gravitations avatar
Jo, jag har tappat bort en mapp i favorit-spalten i IE.. Det var så att jag skulle gömma länkar som "vanligt folk" inte bör se, om de nu mot förmodan skulle låna min dator. Så jag gör en mapp och fyller på med alla privata länkar och högerklickar, kryssar i Dold och sen är den borta. Nu hittar jag den inte igen, jag vet tamigfan inte hur man plockar fram den. Att göra som med vanliga mappar funkar inte, alltså mappalternativ -> visa dolda mapper..Jag måste verkligen ha tillbaka mappen och länkarna, hur gör jag?

(Det kan inte vara så att den är fullständigt borta heller, för när jag försöker skapa en mapp med samma namn som den försvunna så står det att jag inte kan skapa en mapp som redan finns..)

Citera
2008-04-22, 16:54
Medlem
merlin2s avatar
downloada "Portable Undelete NOW" och sätt det på en usbpinne
(ska göras på en annan dator)

koppla in usb-pinnen och kör programmet och återställ mappen/filen
(görs på din dator)

KÖR INTE datorn förrän du har gjort detta för att har du otur så kommer vilket program som helst du skriver att skriv sina tempfiler på just dina favoriter.

men kolla först att du inte har bara gjort din mapp dold, kan vara så enkelt.

sedan när du har fått allt att funka, GÖR BACKUP FÖR ***!
när ska folk lära sig göra det, gör en enkel bat fil som fixar det eller använd ett program som acronis true image eller vilket du känner dig trygg med.

Lycka till....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in