Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-22, 14:34
Medlem
användare666s avatar
Jag har stängt av ett antal program från att starta automatiskt via msconfig.

Nu får jag upp ett medelande lite då och då som säger att windows har blockerat ett antal startprogram. Klicka här bla bla...

Hur gör jag så inte det medelandet ska visas?
Citera
2008-04-22, 14:38
Medlem
Vill jag också veta..
Citera
2008-04-22, 15:23
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av användare666
Jag har stängt av ett antal program från att starta automatiskt via msconfig.

Nu får jag upp ett medelande lite då och då som säger att windows har blockerat ett antal startprogram. Klicka här bla bla...

Hur gör jag så inte det medelandet ska visas?

Du kan ladda ner ett sött litet program som heter MSConfig Cleanup som fixar det åt dig: http://www.get-in-control.com/msconfig-cleanup/
Citera
2008-04-22, 19:19
Medlem
användare666s avatar
De behöver man inte ladda ned program till. Vill jag ta bort dem använder jag regedit.

De just medelandet som jag vill ha bort. De kan va bra att ha dem kvar ifall man ångrar sig. De ligger inte så möe ivägen i af.
Citera
2008-04-25, 20:37
Medlem
användare666s avatar
ingen som vet hur man bara stänger av medelandet?
Citera
2008-04-25, 20:47
de e väl defender som blockar programmen?
stäng av windows defender tjänsten :P
Citera
2008-04-29, 10:19
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Meddelandena i sig går nog inte att stänga av eftersom det är en del av Vistas säkerhet, men det går att göra så att inget blockeras vid uppstart. Anledningen till blockeringen är att vem som helst får lägga en genväg i Autostart/Startup även om man inte är admin och utan att UAC säger något om saken. Det innebär att det inte finns något sätt för Vista att veta ifall programmet verkligen får köras vid uppstart eller om det är något oönskat skit du fått in. För att komma rut det problemet så tar du bort programmen från autostart och lägger istället dem som en schemalagd aktivitet. (Kör du svenskt Vista så räcker det att du skriver 'Schema' i sökrutan under startmenyn för att hitta Schemaläggaren). Lägg sen till att de där programmen ska startas varje gång användaren loggar in och kolla under avancerade egenskaper så inget är ibockat om att programmet ska stängas efter 72 timmar. Fördelen med att göra så här är att enbart en admin får lov att schemalägga saker, och därför vet Vista och UAC att det är lugnt att låta programmen köras utan att fråga varje gång.
Kort och gott en helt korrekt lösning av Microsoft, men uselt att de inte förklarar för användaren varför Vista gnäller och hur man kommer runt det.
Citera
2008-04-29, 10:21
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Stäng av ditt antivirusprogram och brandväggen med när du ändå är igång.
Citera
2008-04-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells

Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in