2008-04-22, 13:07
Medlem
Vilket program behöver man för att kunna skriva och skicka som pdf?
Citera
2008-04-22, 13:07
Medlem
werss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gift
Vilket program behöver man för att kunna skriva och skicka som pdf?

Adobe Acrobat Reader förslagsvis. gratis att ladda ner

EDIT: ahh du vill skapa PDF. sorry.. Då skall du inte ha Acrobat Reader utan bara Adobe Acrobat. Inte gratis.
Senast redigerad av wers 2008-04-22 kl. 13:10.
Citera
2008-04-22, 13:08
Medlem
Flytande_argots avatar
Skriva som pdf? Menar du då skriva i ett PDF-dokument eller skapa ett PDF-dokument?
Citera
2008-04-22, 14:28
Medlem
Pdf

ladda ner PDFCreator så kan du "skriva ut" vilket dokument du vill. likadant som du skriver ut till vanliga papperskopior
Citera
2008-04-22, 23:01
Medlem
Förlåt om jag inte var tydlig, jag vill skapa pdf-filer och lägga ut på en hemsida som folk kan öppna och titta på.
Tack för svaren.

Är det någon skillnad på adobe acrobat och pdfcreator?
Citera
2008-04-22, 23:14
Medlem
jolindbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gift
Förlåt om jag inte var tydlig, jag vill skapa pdf-filer och lägga ut på en hemsida som folk kan öppna och titta på.
Tack för svaren.

Är det någon skillnad på adobe acrobat och pdfcreator?

Med Adobe Acrobat kan du ändra i befintliga PDF-filer (om de inte är spärrade). Du kan också skapa nya PDF-filer från (nästan) godtyckliga dokument genom att använda Acrobat Distiller, som brukar följa med. Slutligen kan du skapa PDF:er med "Skriv ut" i valfritt program, och istället för att välja en riktig skrivare välja "Adobe PDF" som skrivare.
Med pdfcreator kan du bara göra det sistnämnda (självklart kommer skrivaren då inte heta "Adobe PDF", utan något annat, troligen "pdfcreator").
Citera
2008-04-23, 12:11
Medlem
Flytande_argots avatar
Har du senaste Office-paketet så kan du ju bara spara dokumentet som PDF direkt.
Citera
2008-04-23, 12:13
Medlem
FreePDF

Jag kan helhjärtat rekommendera FreePDF. Det läggs till som en skrivare, och när du vill spara som PDF skriver du bara ut till den "skrivaren", så får du ett helt perfekt PDF-dokument.

http://freepdfxp.de/fpx732.htm

Och det är gratis! Se till att tanka Ghostscript först bara, det finns där i punkt 1 (1. Download GhostScript: AFPL GhostScript 8.54).
Citera
2008-06-01, 13:17
Medlem
olskis avatar
Jag vill kunna skriva i ett pdfdokument. Hur går jag till väga? Inte ändra i det befintliga utan bara skriva i rutorna. Har acrobat reader nu, vad behövs?
Citera
2008-06-01, 13:21
Medlem
Siouxsies avatar
>>olski

Om det är ett interaktivt formulär är det bara att skriva, är det inte det måste du öppna filen i t.ex. Photoshop och lägga text "på" rutorna.
Citera
2008-06-01, 13:35
Medlem
Med "Foxit PDF Editor" kan du redigera PDF-dokument.
Citera
2008-06-01, 13:59
Medlem
olskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siouxsie
>>olski

Om det är ett interaktivt formulär är det bara att skriva, är det inte det måste du öppna filen i t.ex. Photoshop och lägga text "på" rutorna.

Tack, då får det bli att fixa photoshop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in