• 1
  • 2
2008-04-22, 12:14
Medlem
BRFs avatar
Tjena.
Jag har en kompis som i princip oavbruten pratar om hur dåligt allt i dataväg från mac är. Jag tycker inte att allt han säger låter så troligt, dock så har jag inte någon erfarenhet eller kunskap av mac, kör linux själv, så jag tänkte vända mig till folk som kan något om ämnet. Han kör Windows och jämför med det. Så min fråga är: Inte faen kan väll mac vara ca 23 gånger sämre än Windows, jag känner många som kan mycket om datorer som kör mac?
2008-04-22, 12:21
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRF
Tjena.
Jag har en kompis som i princip oavbruten pratar om hur dåligt allt i dataväg från mac är. Jag tycker inte att allt han säger låter så troligt, dock så har jag inte någon erfarenhet eller kunskap av mac, kör linux själv, så jag tänkte vända mig till folk som kan något om ämnet. Han kör Windows och jämför med det. Så min fråga är: Inte faen kan väll mac vara ca 23 gånger sämre än Windows, jag känner många som kan mycket om datorer som kör mac?
Han är en idiot som inte vet vad han snackar om. Jag känner själv ett par såna okunniga jubelidioter.

Ignorera bara.
2008-04-22, 12:24
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Mac är ju bättre i en del vägar och windows i andra.

Hade alla spel gjorts till mac istället för nästan bara till PC så hade jag utan problem kört mac!
2008-04-22, 12:24
Medlem
Macke91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Han är en idiot som inte vet vad han snackar om. Jag känner själv ett par såna okunniga jubelidioter.

Ignorera bara.
Instämmer totalt!

Sånna idioter kan man inte mer än ignorera, de är helt enkelt för dumma för att få vett i de.
2008-04-22, 12:27
Medlem
Monarscoots avatar
Citat:
Tjena.

Spontant så säger jag nej, mac är inte dåligt alls. Jag vill helst vända på det. Men det beror nog mycket på att jag "sköter om" min mac och skiter i min pc.

Skulle jag lägga lika mycket tid och kärlek på min windowsburk och arbetsplatsen runt den så skulle jag säkert kunna gilla den lika mycket.

Oavsett vad det gäller så är den något som oavbrutet sågar något så är denne antagligen osäker på sina grejer.
Jag menar, är man nöjd med sitt val så lägger man inte så mycket energi på andras.
2008-04-22, 12:44
Medlem
Macke91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Mac är ju bättre i en del vägar och windows i andra.

Hade alla spel gjorts till mac istället för nästan bara till PC så hade jag utan problem kört mac!
Du kan ju alltid förpesta Macen med Windows om du vill spela spel som inte finns till Mac...
2008-04-22, 13:11
Medlem
BRFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser

Ignorera bara.

Mjo, men vi bor i en studentkorridor och han bor mitt emot mig, så jag skulle vilja ha ett par konkreta argument mot honom. Hans argument är i princip att hårdvaran är dyrare, att dom är fula, att dom är osäkra, det går inte att spela på dem.
Varför det inte går att spela på dem beror ju ioförsig på marknaden och inte operativet, men men.
2008-04-22, 13:37
Medlem
Macke91s avatar
Citat:
Mjo, men vi bor i en studentkorridor och han bor mitt emot mig, så jag skulle vilja ha ett par konkreta argument mot honom. Hans argument är i princip att hårdvaran är dyrare, att dom är fula, att dom är osäkra, det går inte att spela på dem.
Varför det inte går att spela på dem beror ju ioförsig på marknaden och inte operativet, men men.
Det är inte värt att argumentera mot idioter, tyvärr
2008-04-22, 13:50
Medlem
BRFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke91
Det är inte värt att argumentera mot idioter, tyvärr

Säg inte det, jag fick honom i alla fall att sluta klaga på linux efter ett par veckor.
2008-04-22, 14:08
Medlem
Macke91s avatar
Citat:
Säg inte det, jag fick honom i alla fall att sluta klaga på linux efter ett par veckor.
Då kanske det finns hopp trots allt
2008-04-22, 14:14
Medlem
fula??

det är nog den första människan i världshistorine som tycker att en mac är ful.. ska inte bli nån jävla fanboy av mac,
men hur fan ser 95% av alla pc laptops ut?? dom är ju inte "cleana" direkt!
2008-04-22, 16:29
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Tjena.

Bra frågeställning i fanboisens opartiska forum.

Själv avskyr jag mac, finns inget som lockar mig med en mac förutom designen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in